Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lytix Biopharma

Lars hadde jo en riktig bra podcasopptreden, så burde jo være en naturlig tanke

1 Like

Arctic har negativ kredibilitet uansett.

Ikke sikkert de har rukket å korrumpere Lars ennå da :sweat_smile:

Veldig lav omsetting av aksjen.

Ganske uvanlig for et biotekselskap med pågående fase II studie og spennende produkt ?

Hvor langt ned skal vi ned i pris her tror dere, før det snur?

1 Like

Langt. Vi ser etter CR.

Tror det ligger inne en avtale om at de største aksjonærene ikke skal selge seg ned de første mnd. etter notering(3-6mnd). Noen som kan bekrefte det?

Når kjøpssiden består av 50 aksjer på 50 øres intervaller ned fra 13,50, og det ikke er noen flere overhodet, så blir det temmelig vanskelig å selge noe for de store aksjonærene da. Men de har altså betalt 18 kroner for en stor bulk av det de sitter med, så hvorfor skulle de ønske det?

Problemet til dette selskapet er at de overhodet ikke har gjort seg synlige etter at de gikk på børs. Man kan vel telle nye aksjonærer på et par hender!

Hei, kan du utdype litt? Hva menes med CR? Relativt fersk på børsen og liker å lære:-)

Jeg mener å ha lest det ja. Etter ca 6 mnd mener jeg å huske .
Tar kanskje feil her, men mener studien er ferdig i desember eller ved nyttår? Er vel kanskje ikke noen av de store akjonærene som selger seg ut før det?:thinking:

Hvis dere blir “insidere” på forumet så kan dere daglig følge med på aksjonærlistene over topp 50, og følgelig finne ut om de store selger eller kjøper eller sitter helt i ro :slightly_smiling_face:

199,- mnd og det kan skrives av på likningen.

I tillegg får dere tilgang til en chat hvor dere kan diskutere i vei om hva dere vil, så lenge det handler om Ultimovacs.

1 Like

Complete response. Komplett tilbakegang av svulst. Kreftfri (ihvertfall midlertidig).

Det er det som er den hellige gralen.

Legemidler som både har god effekt målt mot konkurrenter, kompletterer annen terapi, har så små bivirkninger at det kan gå inn i en persontilpasset cocktail er det jeg har tro på.

Lytix vaksiner er ennå ikke testet på personer kombinasjon med sjekkpunkthemmere, men da får man nok et par CR og mer fart på sakene.

1 Like

Lytix Biopharma initiates the Phase II combination study in the US with LTX-315 and Pembrolizumab in patients with solid tumors

3 Likes

Dette ble en litt teit melding, all den tid det har stått siden 15 juni at denne studien rekrutterer. Og det var jo nettopp denne dagen - dagen etter at aksjen ble tatt opp til handel, at de burde kommet med denne meldingen! Var det min klagesang om at de har vært usynlige?

1 Like

Ja, det er merkelig.

Kanskje så enkelt som at det ikke stemmer at de begynte å rekruttere 15. Juni (altså feil på clinicaltrails).

Når Sarina Piha-Paul på M.D. Anderson Cancer Center har gått inn og endret status til “Recruiting” for en måned siden, så stemmer nok det. Lytix kom nok bare på at de ikke har kommunisert det tydelig før nå, tipper jeg.

1 Like

Nå synes jeg du tar etter meg. Og jeg liker det :smiley:

“Gutter, han bjellesauen på TI etterlyser litt bedre IR, det tror jeg vi skal høre på”

Fordi jeg tenkte min klagesang gjorde en forskjell? Tanken streifet meg ja :rofl:

1 Like

Vi kan jo kanskje ta en liten fundamental gjennomgang av dette selskapet mens vi er i gang, så vi får tråden litt tilbake på sporet.

De har altså utviklet (veldig lenge?!) et onkolytisk peptid som har som formål å gjøre tumorer tilgjengelige for immunsystemet. Det er en lokal behadling hvor peptidet injiseres i tumor ( ikke systemisk behandling ) og hvor det så ødelegger cellen og aktiverer t-celler mot tumorspesifikke antigener som blir presentert på overflaten av cellen.

Teorien her er jo da at man også skal kunne få en systemisk effekt av behandlingen fordi eventuelle metastaser vil inneholde noen av de samme antigenene.

Til nå har de gjort en monoterapi basket fase 1-studie for å se på sikkerhet men også effekt. Foreløpige effektresultater fra fase 1-studien som monoterapi er ikke veldig overbevisende, da vi kun ser stable disease som beste resultat. Med unntak av at de har tegn på systemisk effekt av behandlingen i det at noen ikke-injiserte tumorer oppnådde SD etter behandlingen.

Alt i alt så mener jeg det gir mening å fortsette i fase 2 med sjekkpunkthemmere, og vil se med spenning på resultatene av den studien når de kommer. De burde greie å konvertere SD til iRECIST-vurderbar respons for at det skal være noe vits å gå videre etter det imo. Alt i alt vurderer i hvert fall jeg det til å være et spennende selskap, men veldig tidlig enda samtidig som at resultatene til nå ikke er altfor overbevisende.

Men hey, Jim Allison er med på laget og han kan jo dette litt bedre enn meg ;p

Glemte å si: Jeg vurderer selskapet som så billig nå at man pent kan kjøpe det for å ha det liggende. Tviler på at kursen skal så mye mer ned.

5 Likes

Poenget er ikke bare at man kan få en systemisk effekt, men også en “persontilpasset effekt” uten de kompliserte, tidkrevende og kostbare prosessene og regimene som vanligvis er forbundet med persontilpasset IO - det er nok her det eventuelle kruttet ligger.

Som både du @Fornybar og @Teiner er inne på, så har de til gode å vise klinisk nytte i overbevisende grad i studier. Det man først og fremst har fått ut av tidligere kliniske studier er meget lovende data om immunresponser som har styrket troen på at LTX-315 virker på den måten man hadde håpet. Men det er viktig å få med seg at de kliniske er små studier med veldig brokete populasjoner til dels veldig syke pasienter. Og at det altså ikke før nå introduseres en sjekkpunkthemmer og gjøres på en måte som gjør at man vil kunne se på en potensielt overbevisende måte at LTX-315 gjør “kalde” tumorer “varme”, og dermed både åpne og gjenkjennbare for angrep fra immunsystemet.

Men dette er selvfølgelig et medikament med foreløpig veldig lav LOA. Hadde LTX-315 allerede vist overbevisende klinisk effekt, så hadde heller ikke selskapet blitt priset til 300 millioner eks. cash! Jeg synes det er alt for billig. Og om bare to år har man svaret. Og det er (veldig vesentlig!) to år uten cash-behov.

3 Likes

Ja og i mellomtiden kan kursen spekuleres både opp og ned uten at vi vet mer om det fundamentale spørsmålet.