Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

NÄ fÄr du holde ann
 Futurene i USA er +1% opp
 Jeg skal kjÞpe BULL igjen i dag
 og litt FUNCOM :slight_smile:

1 Like

Traff ikke bunnen med Bullen men +0.3% OSE siden inngang nÄ. Vi ender i pluss i dag
 :wink:

OgsÄ pÄ FUNCOM tror jeg.

Interessant at makrotrÄden nÄ handler om daytrading :slight_smile:

3 Likes

Beklager
 men bakgrunnen for mine trades er av makroskopisk art
 AltsÄ jeg tror markedet er adskillig mer potent enn folket i short posisjoner vil ha det til.

2 Likes

En interessant artikkel som oppsummerer greit hvordan verdensbildet ser ut akkurat nÄ. Denne er noen dager gammel og det har vel ikke blitt noe bedre siden da


http://www.telegraph.co.uk/finance/11805523/Doomsday-clock-for-global-market-crash-strikes-one-minute-to-midnight-as-central-banks-lose-control.html

2 Likes

Har +2% OSEBX pĂ„ Bullen min igjen nÄ  Fy svarte her har jeg aust inn mye de siste dagene altsÄ 

NÅ gunner det pĂ„ altsĂ„, Futurene +2% i USA og

http://www.marketwatch.com/story/durable-goods-orders-climb-2-in-july-business-investment-strengthens-2015-08-26?link=MW_home_latest_news

Det gÄr sÄ det griner i USA.

2 Likes

Holder Bullen til etter USA Äpning
 FÞler pÄ meg at de knaller hardt opp. Skal passe fint Ä avslutte rundt 16:00 og ta litt mer FUNCOM da :smiley:

1 Like

Ja jeg tar lÊrdom enn sÄ lenge :wink:

2 Likes

Skal jeg sitte over eller ikke
??

Kan ta FUNCOM i morgen


Jeg er risktaker
 Sitter


1 Like

Selg halvparten :slight_smile:

Selg bullene! Usa stuper igjen


1 Like

For sent
 Rodeoet er i gang til i morgen tidlig :D
 Blir lekkert om vi ender +3% opp i USA


Europa rĂždt, bortsett fra Oslo

1 Like

Arbeidsledigheten i Norge er ganske klart pÄ vei opp. Hvis den lave oljeprisen fortsetter over en lengre periode, sÄ tror jeg Norge kan fÄ problemer. Vi har allerede arbeidsledighet hÞyere enn vi har hatt pÄ nesten et tiÄr.

1 Like

Tempen pÄ boligmarkedet beveger seg kaldere, ogsÄ utenfor StavangeromrÄdet nÄ.


samtidig sÄ er den ikke hÞyere en enn hva de fleste andre regner som full sysselsetting :smile:

Ja en mÄ huske pÄ at ledigheten har vÊrt rekordlav.

Solgte du bull Gordon? USA tilter :slight_smile:

1 Like

Ja, det har vÊrt gode tider i Norge. Masse kaffebarer og annet unÞdvendig fjas. Vi har ogsÄ hatt en eksplosjon i boligprisene.

Hva skjer nÄr ledigheten gÄr opp? Jo, folk blir forsiktigere med pengene, smÄ unÞdvendige sjapper gÄr konkurs og du fÄr en negativ spiral av fallende forbruk og Þkt ledighet. Boligprisene begynner Ä falle og omsetningstiden gÄr opp.

Det staten har Ä stille opp med er Ä sette ned renten, men hvor mye betyr det egentlig, nÄr renten allerede er nede pÄ 2,25% for fÞrstegangskjÞpere? Det kan vÊre byggebransjen blir reddet av offentlige prosjekter, men disse tar gjerne litt tid Ä sette i gang.


 mao, det kan godt vÊre vi er pÄ vei mot et par ganske dÄrlige Är. Det positive er at kronen har svekket seg sÄ mye at eksportnÊringene har bedre vilkÄr enn pÄ veldig mange Är.

1 Like

Nei som sagt jeg behold alt
 !!! :wink:

Misset FUNCOM, men fikk med meg nok en kjempeBULL. Har tjent flere hundre tusen nÄ bare pÄ Buller (hvis jeg nÄ fÄr sikret den siste i morgen). MÄ selge noe hvertfall lit sÄnn semitidlig i tilfelle FUNCOM begynner Ä bevege seg pÄ THE PARK nyheten