Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

836 - 0,13% ned :stuck_out_tongue:

Hadde OSE vÊrt ned 20 % sÄ hadde det nok vÊrt betydelig mer aktivitet her inne :wink: .

1 Like

Skulle tro det. Det ble vist pÄ nyhetskanalen nettopp ogsÄ. Antakelig matet av nordnet der og. FÄr det ikke til Ä harmonere.

NĂ„ drar det seg til for nordnet :joy::joy:

Kvalitetsdata fra Nordnet! :stuck_out_tongue:

Interessant hvis noen har noen roboter som leser data fra dem og agerer ut fra det.

SÄ det fÞrst pÄ nyhetskanalen, meldte om -21% pÄ osebx. Flyttet sÄ alle ordre ned 15-20%

Snakket med meglerbordet nÄ, de hadde ikke oppdaget det fÞr jeg ringte dem. De fikk dÄrlig tid for Ä si det mildt! :joy:

vcp: hva er live kursen deres pÄ OSBX
Svensken pĂ„ Nordnet meg.bord: “Oi shit”
Vcp: Nyhetskanalen TV2 melder samme fÄr dem data fra dere?

Nordnet: “Å jĂŠvlar” jag mĂ„ste ta noen telefoner. Korrekt kurs er -0,13.

:joy::joy:

7 Likes

Mye som er ned 5-10% idag tross marginal nedgang pÄ osebx

Ja, lov Ä hÄpe :sweat_smile: jeg holder alle ordre 15-20% under nÄvÊrende kurs. Dette kan selvsagt fÄ konsekvenser selv om det er mindre sannsynlig.

Make NOK-Shitcoin great again! Over 10 kroner igjen mot Euro, helt ufattelig :joy::see_no_evil:

Det er ihvertfall positivt for de aller fleste norske eksportbedrifter med svak norsk krone.

1 Like

Isolert sett, ja.
Men pÄ det nivÄet vi er nÄ pÄ EUR/NOK, sÄ begynner det Ä bli problematisk for de bedriftene som har grensependlende arbeidskraft. Det er marginal lÞnnsomhet igjen i Ä reise til Norge for Ä jobbe.

Konkurransekraften pÄ varer Þker mot Europa, men det blir mer utfordrende Ä skaffe arbeidskraft.

1 Like

NOK svekker seg til og med mot valutaen de bruker i fattiglandet Romania. Snart ser vi tiggerne hamstre norske boliger om valutasvekkelsen fortsetter, mens vanlige nordmenn ikke har rÄd til en hytte i utlandet :joy::joy::see_no_evil:

1 Like

Mye mindre lÞnnsomt Ä tigge i Norge nÄ da, hvis du har planer om Ä ta det med hjem :slight_smile:

Jeg er verken fra Romania eller har planer om Ä tigge, men det mÄ da vÊre en av fordelene med svekkelse av NOK, tiggerne velger andre land.

1 Like

Det har nok tiggerne fÄtt med seg, er fÊrre enn vanlig i Är.

Var samme problem pÄ flytoget

Oljeavhengige Norge er jo det ivrigste landet i verden til Ä fase ut olje og gass, sÄ har ikke sÄ altfor stor tro NOK pÄ langt sikt.