Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Dow Jones. Kjøpene kom tilbake ved support. Notere også att det er den høyeste volum dag og uken siden 2009. Meget spennende tider nå. Nå krysser vi allt som går att krysse att denne oppturen fortsetter, ellers snur jag bear bear bear.

2 Likes

Usikker på veien videre.
.

31

https://sixfigureinvesting.com/2014/05/how-does-xiv-work/

Fant denne og tenkte jeg skulle lese meg litt på på hva denne XIV er fornoe. Ble svett allerede etter et par paragrafer. Har MYE å lære meg om børs gitt…

@babyrage
Sikkert mange som gikk på en smell pga XIV de siste dagene, iallefall de som handlet i denne. Mange tragiske historier på reddit https://www.reddit.com/r/tradeXIV/

Var selv på vei ut med en god del aksjer uansett, men denne fikk meg til å selge på litt billigere kurser enn planlagt (:baby:)

Boys n gals,

Gjennom mitt zero konto kan jag kun handle Xact Bear/Bull x 2 som høyeste derivat. Finnes det noen andre varianter med litt høyere gearing gjennom nordnet som ikke har restriksjoner gjennom ett zero konto?

Eller er det kun aksje og fonds konto som gjelder

2 Likes

En siste pump altså :grin:

Opplever nordnet som veldig begrenset på et generelt basis. Spesielt i volatile perioder. Er vant med CMC markets sin produktrange mot index’s og rådvarer.
Skal du ha høy gearing mot index kan cmc markets være verd en titt.

At lønningene i USA er på vei opp er ikke noe jeg ser på som et tegn på at oppgangen vi ser nå er en “pump”. :slight_smile:

Har ingen ork å drive med selvangivelsen :joy:

1 Like

Den gjør seg selv. Lite merarbeid slik sett. Årsoppgjøret fra cmc er i seg selv nok til føring.

Fortsatt tid som må legges på føring, blir kvalm :joy::bear:

Er det en PDF som du bare legger ved selvangivelsen?

Jeg kan ta selvangivelsen din, så tar du investeringene mine? :innocent:

1 Like

Hvilke Bear Bull derivater finnes det på Oslo børs som man kan handle rimelig fritt hos de fleste meglere? Gjerne med gearing.

Ja, også fører du i de respektive postene.
En smal sak

Ikke glem Kina i fjor. Blir bare hyppigere og hyppigere disse “eventene”

Hva skjedde med Kina i fjor?

1 Like

2016*

Heldig som fikk in noen punkter på lang siden i OMX idag. I dow er det fullt mulig vi ser en lav topp nå forutsatt vi ikke tar ut fib 0.38 og trendtak på oppsiden. Eneste muligheten jag ser for mere bull nå. Risikoen om vi tar ut kanalen i dow nu er en lengre trend med lavere topper og lavere bunner.