Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mercell (MRCEL)

Tror det er sentimentet rundt tech generelt nå. Mye tech på OB som er rødt for tida. Arribatec, Techstep, Meltwater mv. Hadde en dårlig følelse så hoppet av med en lite tap rundt 8ish.

Men mener fortsatt at Mercell er en spennende aksje :slightly_smiling_face:

Ja, eg forstår ikke kursfallet. Men liker utviklingen og målsetning om et stort selskap. Sist du kunne kjøpe under 7,5 var vel før de kom på børs, for et år siden, og der er kommet mye nytt siden da.

Se feks. På den linken, mye godbiter der.

Tror eg bare ligger litt å venter, men om de skal opp i 2,4 mrd i repeterbar innntekt så kan dette bli en fin utbytte aksje. Edit: på litt sikt , 1-2år.

1 Like

Noen med andre synspunkt ? Negative / positive ?

Jaja, det ble nå bra volum, så står nå ikke alene på kjøpersiden , så håper eg det snart tørker inn på selgersiden :joy::wink:

Jeg tok et bet i sluttauksjonen :sunglasses:

De har en del gjeld, og leser på forum at flere synes at det siste kjøpet var dyrt, men etter alle emisjonene så har gjeldsgraden blitt betydelig lavere og balansetallene ser mye penere ut ift. ifjor :wink: Tror vi kan se betydelig bedring i kvartalene fremover :crossed_fingers:

Edit: Og jeg tror ledelsen tar en viss andel av ARR, husker ikke hvor mye i farta, dette er ikke akkurat så aksjonærvennlig, men tror uansett fremtiden ser svært lys ut for selskapet.

1 Like

Ser kanskje ut som dette fondet er syndebukken, har lempet ut aksjer den seneste tiden, tror de snart er ferdigsolgt med det volumet idag :crossed_fingers: :wink:

2 Likes

Altså, like oversolgt som HMONY :sweat_smile::joy:

Paretos kom ut med gjentatt kjøpsanbefaling med TP 15nok for noen uker siden og ABG har TP 17nok.

Så rewarden lyser klart i min bok, traff bare ikke klokkerent i bunn - men det kan en nå leve med.

1 Like

Finner ingen grunn til nedgangen annet enn at fond har pøst ut aksjer, det fundamentale er intakt👍

Nasdaq er også grønn idag, så magefølelsen sier endelig en god dag imorgen🤞

1 Like

Se og denne tråden på Twitter

1 Like

Åpner uforandret, gir gass - kjøper mer :wink:

Er vel litt flere kjøpere idag enn det det har vært før :crossed_fingers: :slightly_smiling_face:?

Mulig dei satt bunn i går og dag tidlig, skulle gjerne sett analysene fra pareto som er ferskest? Om noen har og kan dele utdrag… takk .

Fant dette, 8. juni:

Mercell - Adding the missing piece in the Nordics

Mercell last week acquired the leading company in Finland, Cloudia, which increases its ARR with ~15% and makes it the dominant player in all the four large Nordic countries (Norway, Sweden, Denmark & Finland). While acquisition multiples imply a premium to Mercell, we highlight that (i) the acquisition lays a solid potential to exploit synergies and (ii) that listed peers currently trade at a large premium to Mercell and the acquisition multiples. We continue to advocate that Mercell delivers on its in-organic strategy in a market set to crown one winner, while it also reports organic growth and profitability above most peers. BUY/TP NOK 15 reiterated.

1 Like

Nice, close HOD :smiley:! Første grønne dagen etter 10 dager i rødt, kan vel tyde på at fonda er ferdigsolgte?

Ja, nå blir det spennende neste uke👍

1 Like

De fondene som jeg noterte var på selger’n, har visst solgt seg helt ut av Mercell nå :smiley:

Eneste bekymring er denne salgsposten:

  1. VERDIPAPIRFONDET DNB NORGE -1 000 000 -5,71% 16 522 253 3,29%

Synes det er rart at de skal begynne noe nedsalg nå da de økte i begynnelsen av juni med ca 2 mill aksjer for deretter å selge 1 mill på onsdag? Er trader-fond det nye nå :cowboy_hat_face:?

Så langt en grei uke start, klarer vi 8,5 til fredag så er vel det ok ?

Selv om en gjerne tar mer.

1 Like

Ja, slow and steady :wink:

Klarer heller ikke å se noe særlig nedside-risiko nå. Det eneste er evt. flere oppkjøpsemisjoner, men den risikoen kan jeg fint leve med :slightly_smiling_face:

1 Like

Ble bra dette her :smiley: 9 kr neste :slightly_smiling_face:?

1 Like