Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Morti's portefølje

Da har jeg mer enn deg :smiley: :stuck_out_tongue: ho ho

1 Like

Hva er snittet ditt da?

2.65 :stuck_out_tongue: så du slår meg der akkurat nå :wink:

2 Likes

Da vil jeg kalle porteføljen fulkommen slik jeg vil ha den akkurat nå :slight_smile:

5 Likes

Vakkert!

2 Likes

20k var det.

2 Likes

Verste er at du nok treffer bunn! :stuck_out_tongue:

Ligger ca først i køen på 2.86 i tilfelle :wink:

2 Likes

2017

5 Likes

Dere finner en eller flere av aksjene mine enten på topp 10 vinnerlisten eller taperlisten hver dag nå tydligvis :slight_smile: Noen dager er alle på listen (en av de). Spennende er ikke alltid best, men morro er det!

2 Likes

Sitter på kun Funcom nå (annen portefølje)

Solgte all kryptovaluta før fallet og sitter kun med kontanter der nå. Det er derfor streken gikk beint ned og beint bortover nå. Fine tall i prosent da :wink:

4 Likes

Siste 5 år fra i dag og bakover.

Aldri shortet en aksje. Aldri gearet noe.

Link konto - Aktiv trading

Her kjøper og selger jeg stadig vekk, men solgte meg helt ut torsdagen før nedgangen begynte nå i år. Og har holdt meg helt ute. Bruker mye psykologisk analyse som bakgrunn for mine vurderinger. Altså jeg forsøker å selge når alle er positive og jeg forsøker å kjøpe når den siste optimist er blitt negativ. Spesielt i Funcom var dette mye brukt.

Ellers samler jeg også informasjon her på forumet, i nyhetsbildet og leser litt vurderinger fra analytikere. Så sorterer jeg infoen ut fra det og går for det jeg syns virker smartest. Så kjøper jeg aksjer som jeg tror går bra de neste månedene. Tenker sjelden mer langsiktig enn det nå for tiden. Har sluttet å tenke porteføljebygging. Unntaket var Funcom etter Tencents inntreden. Da var jeg stuck og godt er det.

Det er få ting jeg sjekker i regnskap. Kanskje gjeld, inntekter og utgifter. Ikke noe mer enn det. Men leser hva andre skriver om disse tingene. Anser det meste annet som leses i regnskaper som støy. Jeg er opptatt av det psykologiske og bare de neste ukene eller noen få måneder.

Teknisk analyse ser jeg ikke på. Jeg bare ser på grafen siste uke, siste mnd, siste år og siste 10 år. Legger mest vekt på de første jeg nevnte såklart.

Har noen hundre handler på Link kontoen. Kjøper aldri for å selge samme dag. Daytrading driver jeg ikke med.

Kommer til å stå utenfor markedet en god stund her tror jeg. Minimum til vi er på max fear i USA, men trolig lengre enn det. Kanskje sent på høsten. Det får vi se på.

Stay tuned! :slight_smile:

7 Likes

Aksjekonto - Krypto

Her har jeg gjort kun 3 kjøp og 3 salg.

Bitcoin og Etherum derivat uten gearing 1:1.

Kjøpte vel Bitcoin på ca. $380 dollar etter tips fra @jadda og med sterkt bidrag fra @holmes. Solgte meg ut for tidlig og kjøpte inn igjen senere til høyere kurs. Tok utgang omtrent på topp.

Etherum kjøpte jeg en gang og solgte en gang.

Tror jeg nærmer meg neste satsing her nå.

2 Likes

Gratulerer med OK gevinst :slight_smile:

Og du vurderer ingen gamingaksjer ?

Problemet er at jeg ikke kjenner noen av dem og ikke bryr meg så mye. Dersom de kommer på radaren så blir det fordi de kvalifiserer som interessante de neste ukene en gang og fordi det psykologiske tilsier kjøp og jeg får meg med det.

Tar i mot tips til et nytt selskap å følge. Men jeg blir nok ikke så engasjert som jeg var med Funcom uansett.

Holder meg mest på Oslo Børs og må kunne kjøpe med Nordnet Link konto i så fall.

Hva med 5th planet games ? :rofl: Jeg liker jo Embracer og Stillfront men ser på andre også ( Remedy, Mag Interactive , Paradox ( blir ikke overrasket om paradox siger nedover nå men tror høsten blir bra )). Den svake kronen har jo også gjort det litt “dyrere” å gå inn nå …

Tror faktisk at det er en fordel :slight_smile:

2 Likes

Ingen Starbreeze?

Jo , jeg har jo selvfølgelig en liten post der og. De må vel nesten få på plass noen dealer på PD3 / PD crime war og selv om de har håpet å få det på plass i h1 2020 så gjør vel dagens situasjon det hakket mer utfordrende å få dette på plass.

1 Like

Takk Nofun, men det blir litt vanskelig å tro at alle de er gode tips. Selv om de er godt ment. Jeg kunne tenke meg å høre hvilke aksjer du tror vil gå best i år av de der og hvorfor. Når du har tid :slight_smile:

Det er vel ikke noen tvil om at Embracer og Stillfront har vært en gullgruve for oss som primært tenker langsiktig. Embracer gikk på børs i slutten av 2016 på 6,67 og er nå på 86 ( var oppe på 110 før corona ) . Var vel @holmes som fikk meg interessert i Stillfront og man kunne kjøpe på rundt 60kr i nov 2016 og der er kursen nå rundt 370kr ( var over 100kr høyere for en måned siden ). Synes begge disse har folk på toppen som har levert bra resultater over tid og som i tilegg har gjort noen veldig bra oppkjøp.

Nå er jo jeg en amatør så du bør jo ikke ta tips fra meg men tror at det å bruke noen timer på Embracer, Stillfront og kanskje også Paradox kan lønne seg. Hvis ikke børsen tryner totalt blir jeg faktisk overrasket om ikke minst 4 av de 5 aksjene jeg nevnte blir OK investeringer i år. Som sagt , jeg er amatør så ikke kjøp basert på hva jeg sier :slight_smile:

5 Likes