Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @NoBrain (44 likes)
  1. @Savepig (31 likes)
  1. @Mykle (20 likes)

Resten av topp 10:

  1. @tooeasy891 (15 likes)

  2. @InfoLeecher (10 likes)

  3. @Mml (10 likes)

  4. @anon99163478 (8 likes)

  5. @Jorove75 (6 likes)

  6. @Evilfreud (5 likes)

  7. @Hod (5 likes)

Gratulerer!

03/06-2019 16:48:01: (NEL) NEL ASA: CONTEMPLATED SALE OF UP TO 113 MILLION SHARES

Det forklarer vel det meste sirkuset i det siste - makan.

Blir spennende å se hvilken kurs de blir solgt for. Og ikke minst til hvem. Godt mulig de blir solgt for overkurs, da blir det vel greit mottatt. Om ikke så kan det bli stygt.

Edit: Tenker at om man fjerner lockup så bør det være fordi de blir solgt til en kurs som er til resten av aksjonærene sitt beste.

Må også huske på at Løkke og flere innsidere har mulighet til å selge sine aksjer i sommer. Og da vil de selvfølgelig ha best mulig kurs.

1 Like

Look out below! Enten klarer de å selge dette til 8+ eller så blir det grisestygt.

3 Likes

Nyhetsartikler juni 2019

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Storaksjonaerer-oensker-aa-selge-seg-ned-i-NEL

En samling av “fundamentale” artikler om eksplosjonen på Kjørbo

Nyhetsartikler for juni 2019 fortsetter i fundamentaltråden NEL - Fundamentale forhold (NEL)

F9 solgte i fjor og alle visste han ville ut med resten. Han har tjent godt på å vente. Litt sykt at de kan melde og selge i børsens stengetid. (Jeg har nesten ikke nel aksjer lengre så ok for meg, men mer som prinsipp.)

NEL stinker, har de vel gjort lenge

Børsen stinker alt for ofte for små investorer dessverre ja…

“Blitt enige om” å drite langt i lockup, har du hørt…

Litt som Løkke ber deg plukke opp såpen i dusjen dette. Særlig for de som kom inn på høyere nivå.
Nå er ikke jeg så bevandret i børsens verden, men litt ufint når en lock up ikke er en lock up lenger, eller?
Hva med aksjonærers forutsigbarhet i et investeringsobjekt? Hvorfor kunne de ikke la det gå 3 uker til?
Når det en gang blir gjort slikt, så kan en jo håpe at en stor del havner på noen solide hender. Eller at det ligger en saftig melding på lur som gjør at styret tillater dette.
Når det er sagt, så har Nel vært en fantastisk reise for meg med en solid post fra 2,50kr. Ryker den under 7,50kr i morgen, så tror jeg det er takk for meg.
Lykke til!

1 Like

Ja vi hugser jo godt hva som skjedde da, aksjen falt rett i avgrunnen og har vel aldri komt seg opp igjen

1 Like

Kjipt gjort i begge selskap. Utover det vil jeg påstå at Nel og Gig er uten sammenligning.

Vil overraske meg stort om de får mer enn 8 kroner for dette. Selv det er innmari dyrt. Redd for at dette sprekker bobla for denne gang.

1 Like

Man lurer nesten på hvordan de kommer unna med denslags tyveri.

1 Like

Tipper 7,50kr
Spørs hva som meldes i etterkant.

Ja. Det kan du si.
Eneste som kan bøte på det er at noen med tyngde tar store deler av posten, eller at det ligger en melding type verdt milliarden børsmeldt 0800. Selv om jeg tviler.

Tilliten til styret og ledelsen blir jo satt på prøve til de grader.

Nesten som jeg tror Løkke har et ess i ermet her. Uten det vil han fremstå som en skurk!

Ja - kosmetisk er dette horribelt og det forklarer vel (dessverre) den smått absurde prisingen i siste tids NEL-sirkus.

Jeg har trua. Hva gjorde equinor med scatec solar?

Klarer ikke se hvordan det forklarer prisingen…?

Ja. Det er lov å håpe. Jeg tror egentlig bedre om Løkke en dette…!

Mente ikke annet enn man ofte ser kursmål, volumfest og rekordprising av norske aksjer rett før noen store - for eksempel - skal selge seg ned.

Det var det første jeg tenkte når jeg så NEL ta helt av. Dessverre viste det seg å være rett - tilfeldig eller ikke.

Mange triste skjebner i slike kjølvann.

3 Likes