Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Småprat (NEL)

Vært bra omsetning der i det siste. Nesten 10mill aksjer omsatt på 1,5 time. Helt rått.

Nordnet Livsforsikring største nedsalg forrige uke med nesten 9 mill aksjer. Hvilke kontoer i Nordnet er dette knyttet mot? ASK, Zero, alle kontoer? Anyone?

Livsforsikring er Zero

Voksen omsetning i NEL i dag på over 106 mill etter i underkant av et par timer. På toppen av omsetningslisten så langt.

Um henger ikke helt med i timen hær, Nel viser da enorm styrke idag?

Der kom emi

Der kom den
https://newsweb.oslobors.no/message/493711

Uff, stygg timing.

Stygg timing? Emisjon på ATH er i mine øyne fantastisk. Selskapet får hentet inn masse cash som trengs for videre vekst og drift.

Blir spennende å se hvor stor rabatten blir på emi-aksjene!

5 Likes

Har vel pleid å bli god rabatt.

Så på kurven forrige uke og tenkte : Emi snart nå ja…

Ryktene sier bok er dekket.

1 Like

9,50ish?

Alt over 9 ville jo være ellevilt bullish

9,50 er visst bekreftet. Ca 900 mill innhentet på en times tid. Ganske heftig.

Emisjon nr 4 jeg sitter igjennom med nel. Vært heldig på en hvor jeg solgte 50% på første store Nikolamelding.
Planen var å selge 50% på nyhet jeg trodde kom i forbindelse med emisjon denne gang også, men den gang ei.

Erfaringen tilsier at vi skal fort opp igjen, og deilig at dette spøkelse nå er ute av skapet. 1,4 milliarder på bok, og klar til oppskalering og storordrer.
Jeg sitter lett ut 2020 nå!

Blir vel en liten dipp nå, men tipper de har noen kontrakter på lur for å dempe fallet.

Det kan hende, og det hadde jo vært hyggelig om de snudde standarden. Emisjon, så nyheter. Ikke motsatt som tidligere.
Etter forrige emisjon i Januar 2019 tikket det inn nyheter mener jeg. Dette får de store pekepinner på under bokbygging, og det er nok en forklarende grunn til at de henter så mye så fort.

Tradisjonelt skal du kunne få Nel til like under 9kr etter en slik hendelse, men denne gangen sitter jeg med en følelse av at styrke og moment kan holde den over 9,50kr.

Digg å få denne unna altså!

Hei, Som nybegynner på markedet må jeg nesten spørre. Når det blir emisjon, hva bestemmer prisen på disse aksjene? I morgen, legger prisen seg på det disse aksjene ble solgt for? Eller er det slik at aksjene blir lagt ut i morgen til en lavere pris en dagens og at en er fri til å kjøpe. Hypotetisk: 10000 aksjer, 100 kr stk. Emisjon = medfører 2000 nye aksjer. Vil da prisen bli 83 kr stk? Altså samme markedsverdi på firmaet, men flere aksjer og mindre verdt?
Sikkert dumme spørsmål, men ønsker bare å lære.

Kjøpte nylig nel til 8,88 og tenkte muligens kjøpe mer i morgen. Dere som har vært i Nel lenge, hvor ofte forekommer emisjon i dette selskapet? Om de har 1,4 milliarder på bok etter dette ser jeg ikke helt poenget med flere emisjoner på en stund.

1 Like

Prisen bestemmes av de som kjøper dem. Ryktene sier 9,5

Stor mulighet for at aksjen åpner på 9,5 imorgen. om den går opp eller ned vet jo ingen.

Du tar verdi på firmaet delt på totalt antall aksjer så får du verdien. Etter emmisjonen skal jo verdien fordeles på flere aksjer.

Nel har nå vært lurte å skaffet penger mens markedet er hot, faren for ny emmisjon er ikke lenger overhengende. Men det skal sies at NEL har en sinsyk prising. Mye luft kjærlighet og våte drømmer bakt inn i den prisen uten at det er særlig mye substans.

2 Likes

Men det er mye substans i potensialet. Det er her det avgjørende

2 Likes

Hva gjør Stream opp i all dette med 35% eierskap?

Er du heldig kan du fylle på for under 9kr i løpet av uken dersom du ønsker det. Du vil sannsynligvis få tilbud om å tegne deg til en reparasjonsemisjon i løpet av noen uker. Du søker da om å tegne deg for et antall aksjer til samme kurs som emisjonen blir satt til.

Erfaringen så langt er at kursen henter seg fort inn, og jeg tror dette gar helt riktig av selskapet. De er nå klar til å ta imot storordrer.

Ja. Mye tro priset inn, men ikke uten substans som mr @Evilfreud mener. Faktum er at Nel er en av den fremste spillerene i en global megatrend.

1 Like