Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Småprat (NEL)

Jaja, clearnstream har jo faktisk redusert også. 2x bom dær :sweat_smile:

Det skrives på Shareville om en investormail sendt ut fra Nikola hvor de bekrefter signert ordre på utstyr fra NEL med verdi i overkant av 30 millioner USD. Vi får se om det meldes noe i kveld eller i morgen! Den kanskje mest sagnomsuste fremtidige ordren på norske finansforumer kan endelig vise seg å materialiseres. Jeg for min del solgte NEL alt for tidlig og heier som siste skribent også fra sidelinjen. Grattis til dere som har sittet med hele veien her! :slight_smile:

2 Likes

En ordre på 300 millioner NOK er ikke akkurat mye for et selskap verdsatt til 20 000 millioner NOK.

1 Like

Enig i det, og tenkte det samme. Men to grunner til at jeg fant det verdig en kommentar:

  1. Jeg har lest så mye om denne Nikola-ordren at dette er en milepel for min reise med NEL (Selv om jeg er ute OG den ikke forsvarer selskapets prising)

  2. Kursen er i området ATH, og dette er en fin anledning til å gratulere de som har sittet på oppover. Og i og med at markedet ikke priser denne aksjen etter inntjening men etter forventning om fremtidig inntjening, så kan dette være en viktig milepel som kan øke børsverdien ytterligere i tiden fremover.

1 Like

På ingen måte, men hydrogen er voldsomt hot samtale emne om dagen. Spesielt i Europa, her i Norge virker det ikke som det vil bli satset noe særlig før kostnadene er redusert.

Og så sitter jo månelandingen til Stoltenberg friskt i minne her i landet, så skjønner at man vil vente til kostnadene er kommet ett stykke ned.

2 Likes

Husk at de skal selge hydrogen i flere år også da?

Hvordan løser de det med Nikola, de har vel garantert for gratis hydrogen ex antall kilometer på lastebilene? Mulig jeg husker feil…

Står noe om det nederst her:

https://nikolamotor.com/tre#motor-leasing

Veldig gøy! Har lettet meg på vei oppover, og ser vel nå en mulighet for 20kr intraday i nær fremtid. Det var mitt bullscenario i 2022-2023 når jeg kjøpte meg opp for 3 år siden. Sitter enda med en grei håndfull, så det har vært et eventyr av en investering!

2 Likes

Der var den:

3 Likes

Dette pluss en del til burde være bakt inn i kursen, men den skal nok videre…

Ja, dette burde vært godt priset inn. Men tradere skal man ikke undervurdere, de ser muligheter over alt i dagens marked og spesielt i denne :slight_smile:

MCap over 21 milliarder :sweat_smile:

Enig at med NEL så høyt så burde dette vært priset inn. Men om selve verdisetting på selskaper er så som så, så reagerer stort sett kurser i retning av nyhet, uavhengig av hvor den er.
NEL kursen er der den er pga jevne store kjøp via Clearstream. Stopper det opp eller ender til jevnt salg blir muligens prissettingen av selskapet “Norsk” igjen etter noe tid.

Nyheten her sier jo at designendringer og testperiode på de første stasjonene levert til Nikola er nesten/helt ferdig og at Nikola er fornøyd med resultatet. Dette er i henhold til guidet timeline for Nikola/NEL
NEL blir da antagelig fortsatt leverandør til sitene dems for hele rammen og de leveransene blir store. Med ordentlige tall først fra 2022. Rammen dekker ikke på langt nær Nikolas planlagte siter

Dette danner grunnlaget for produksjonsoppbygging og forbedringer som NEL er avhengige av for å selge store løsninger til de Pilotene som går å vurderer teknologien og H2/O2 i sine forskjellige buisnissområder. De vil avvente til en guidet lavere volumpris fra NEL.

Nikolavolumet som første store kunde danner grunnlaget for dette. Og dermed sier meldingen at NEL har lukket den viktigste milepælen for fortsatt å være på track til å kunne bli store og forhåpentligvis selge med fortjeneste

3 Likes

Er så deilig å se at alskens naysayere får seg en på trynet. Skulle bare ønske man selv kunne turt å kjøpe litt når chartet skrek opptrend.

3 Likes

Clearstream-investorer sitter vel med en solid ekstra gevinst pga valuta i denne aksjen.

1 Like

De har vel tapt ? Om de må veksle Nok tilbake til Euro. Om vi ser bort fra de som kjøpte når kronen var svakest.

1 Like

Ja var fra den perioden jeg tenkte på :slight_smile:

1 Like

Fyttikatta. Close på 18kr. Råsterk aksje!

Det var som jeg skreiv i går, ikke undervurder tradere. Er mange av de i Nel aksjen :slight_smile:

2 Likes

Helt utrolig hvor nel går
Angrer på ar jeg solgte for en stund siden med snitt på 3,2 hadde det jo vore fint og sittet nå :blush: