Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Småprat (NEL)

Svært imponerende i dagens marked, mulig noe av det er short som ser sitt snitt til å dekke seg inn på en enkel og grei måte.

1 Like

Allt snack om grönt i forbindelse med Ryssland Ukraina gjorde detta till en ypperligt tillfälle. Smart

2 Likes

still the price is insanely low!

1 Like

Hvorfor synes du det?

much lower than EMI price, thus preventing REP EMI to take place + huge future potential for hydrogen + anticipated hydrogen pipeline from Norway to Germany + huge backlog + orders and etc etc. The share price should be higher.

2 Likes

Hvor stor backlog? Den hydrogen pipelinen har jeg ikke hørt om. Har du noe mer informasjon om den?

read the reports (there you learn about the amount of the backlog). about the pipeline you can read for instance from bloomberg: https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-03-16/germany-weighs-norway-hydrogen-pipeline-to-avoid-russian-energy

1 Like

Dette er i så fall grå/blå hydrogen og ikke hva NEL lager.
Med tanke på hvor mye europeiske politikere snakker om hydrogen så tror jeg heller ikke europeiske politikere har skjønt at hydrogen er ekstremt energi intensivt å lage via elektrolyse.

1 Like

Gjorde et raskt søk, litt over en milliard NOK i årsrapporten, det var vel ikke spesielt mye? Noe jeg har misset?

you should also look at the pipeline of potential orders: “The pipeline of potential orders continues to grow and stands at a record-high amount of more than USD 12 billion”.

2 Likes

Jeg også kan potensielt bli rik i morgen, men det er ikke sikkert…

Rayman, det er mulig at du kan bli rik.

Nel kan også lykkes, de har tre fabrikker i drift, 90 års erfaring, ingen gjeld og mange milliarder i cash.

Der er store investeringer på gang i EU og USA.

3 Likes

what do you think about today’s upturn on Heroya news? where do you anticipate the short-term crest to be?

Good stuff, but seems like interest for NEL has dropped a lot. Looking at different forums and not much activity compared with a year or two back

1 Like

What Q1 results do you expect on 11.05.2022 and what effect will they have on share price? Yet another rise in both, turnover and loss?

What do you think when the share price rises to the price of the last issue (15.3 NOK)?

so what results can we expect for Q3 on 20.10? my prognosis is that there will be a rise in turnover and may be a smaller loss.

Hyggelige nyheter:

1 Like

Hmmm… NEL ned godt over 10% sånn plutselig. Teknisk ser det heller ikke så “hot” ut når vi bryter ned til et nivå vi ikke har sett siden opptakten til pandemien i mars 2020.

EDIT: Oppdatert bilde / chart.

1 Like

Grunnen til fallet:

2 Likes