Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nexstim (NXTMS)

Noen her inne på tekinvestor som kjenner til dette selskapet?
Vurderer inngang nå som finansiering og godkjenning fra FDA foreligger.
Finsk selskap notert i Sverige og Finland.
Setter pris på tilbakemelding.

1 Like

Hei @Gullisen, fortell oss gjerne mer om selskapet :slight_smile:

Nexstim is a medical technology company focusing on improving rehabilitation for stroke patients through the use of noninvasive brain stimulation. Nexstim has pioneered the technology for brain diagnostics with its Navigated Brain Stimulation (NBS System) as the first and only FDA cleared and CE marked navigated transcranial magnetic stimulation (nTMS) device for presurgical mapping (PSM) of the motor and speech cortices. Based on the same technology platform Nexstim has developed a device for stroke therapy called Navigated Brain Therapy (NBT® System).

In 2014, Nexstim initiated a pivotal Phase III clinical trial in 12 of the leading US rehabilitation centres (see above) on the therapeutic effects of Nexstim’s NBT® following highly encouraging Phase II results. Nexstim stopped the trial after 138 patients at end of March 2016 following the recommendation of the Data Safety Monitoring Board (DSMB), an independent committee of experts monitoring the trial, after significant and clinically meaningful responses from both active and sham patient groups. No safety concerns were observed with any of the 199 patients enrolled in the trial.

Nexstim is now preparing a FDA 510(k) De Novo submission based on the clinical data, and aims to obtain FDA marketing clearance for the NBT® device for post-acute stroke treatment.

With its NBT® System, Nexstim is initially focusing on the rehabilitation of hand and arm movement (upper limb motor disability) which is the most common symptom following a stroke. Nexstim has developed a navigational technology which allows for the accuracy to target the correct area of the brain repeatedly, maximising the dose control of stimulation for improvement of hand and arm control. Nexstim has been able to achieve promising levels of improvement in motor functions (twofold improvement compared to conventional rehabilitation) that last throughout a 6-month observation period due to the effectiveness of its navigation algorithms. Nexstim is preparing to seek for an FDA clearance in the US to begin the commercialization of its NBT® System for use in stroke rehabilitation.

http://www.nexstim.com/news-and-events/press-releases/2017/nexstim-plc-announces-signing-of-an-independent-selling-representative-agreements-in-u-s/

Finansiering er i boks ut 2017 og økende salg.
Egen lukket facebook gruppe med mye info.
Avanza.se har mye bra info.
Se nexstim.com

1 Like

Men hvis det ikke er noen her som har fulgt selskapet over lengre tid, så er det gjerne ikke så lett å sette seg inn i selskapet på kort tid :wink:
Er vel et av de mest komliserte selskapene jeg har vært borti, men også kanskje det med størst potensiale.

3 Likes

Hvis de har vært gjennom kliniske faser og fått FDA godkjenning er vel mye av oppsiden tatt ut allerede - eller?

Verdsatt til kun 100 mill pr nå… veldig underpriset pga hurtig finansiering via bracknor og sitra. Ned 97% selv om ståstedet nå er bedre enn det var da de lå i 70 Sek pr aksje. Egentlig det som er så merkelig og lurer på om jeg har oversett noe… konkurrenter på markedet er priset fra 500 mill +++ og de tjener i tillegg ikke penger. Nexstim øker i salg og har fått flere patenter. I tillegg posisjonert seg for salg i US,India og Kina. Kuttet utgifter m.m
Prøver å finne det som eventuellt er negativt og det er derfor jeg spør… for godt til å være sant?

2 Likes

Noen som tenker å gå inn i denne i morgen? Har bestemt meg og tror dette er et gullkorn av de sjeldne. Håper inngang på 2.15-2.20 holder. Bare positive triggere fremover og finansiering trolig ferdigstillt ila morgendagen.
Wish me luck :hugs:

3 Likes

Hvor kjøper du, Nordnet?

Edit: Lykke til :grinning:

Bruker Nordnet ja. Takk :wink:

2 Likes

Dette var jo et meget bra tips. Grattis med den. Kjipt jeg ikke turte.Tror du det er fortsatt mulig inngang og oppside her? Kursmål? kortsiktig, langsiktig?

Og dette er ikke en av de svenske Facebook pump and dump-aksjene? Jeg vet ingenting om aksjen og jeg vet heller ikke mer enn det jeg har lest fra svenske forbrukerrådet (tror jeg ).

Har i hvert fall hentet litt på denne i dag.

@Gullisen kom du deg inn? :slight_smile:

55% opp og 75.000 i trade :hugs: Sitter long gratis videre opp til 7 :wink:

3 Likes

Jeg satt å leste selskapspresentasjoner i går kveld. Vurderte inngang i dag men valgte å gjøre enda mer research først. Jeg skjønner ikke oppgangen i dag basert på børsmeldingen som kom. Jeg er ikke så stø på svensk heller, kan du forklare litt @Gullisen hva greia er? Det ble utøvd noen opsjoner (av hvem?) og de fikk mer penger på bok eller?

1 Like

Stiger kun på at finansieringen straks er ferdig og det er det som har presset kursen hardt den siste mnd… opp till 11 kr for å ligge like høyt som før avslag fra FDA. Penger er nå sikret ut 2017 og ny trial er satt til Feb 2017.
De er faktisk bedre stillt nå enn de var før nedgangen. 11-13 Sek og verdsatt til 5-600 mill er en mer korrekt verdsetting av selskapet i denne fasen.
Bare positive triggere fremover!!
Kjøpsignal gitt etter dagen med stigning.
Kommer nok en god analyse på denne snart og da fyker den til 7-9 kr.
Mitt estimat :hugs:

3 Likes

Godt tips er facebook gruppen nexstim. 966 medlemmer pr nå. Lite hype og mye fakta. Litt bais og haus… men det tar vi med :wink:

Har sett litt på selskapet i dag. Virker veldig interessant men som du sier vanskelig og sette seg inn i. Ser det har vært en melding increase of Nexstim share capital i dag som blir i handel fra 20. januar, 256k aksjer. Må si chartet virker veldig spennende, fjor året må ha vært en katastrofe, aksje kurs 01.01.2016 ca 59,- til ca 1.20,- 28.12.2016. Volumet har vært ikke eksisterende frem til november 2016, hvor det har gradvis eksplodert.

Har du oversikt over hva som skjedde i november? Kursen spratt opp til ca 7,- for så ned til ca. 1.20,- 28.12. Så har den gått bra i det siste.
Ut fra en rask teknisk analyse så er det litt motstand ved dagens sluttkurs og ved ca 4,-

Ganske ny i aksje selv. Midten av desember og gradvis snittet ned. Skal se nærmere på fallet, kan ha noe med tilbakemelding fra FDA om ny trial… er ikke sikker.
Analysen din ser grei ut den… over 3 og noe motstand rundt 4 hvis det bryter her så mulig til 7… hadde jo vært greit det :wink:
Spennende aksje i hvertfall!

1 Like

Bryter den 4 kroner er det et ganske bra kjøpssignal. Skal se litt mer på aksjen i morgen. Må se litt mer på hva som rører seg i firma, kan ikke bare støtte seg til teknisk.

Jeg synes det hadde vært topp om folk tok seg bryet med å sette seg litt inn i caset når de presenterer “nye aksjer” på forumet som buy.

No offense til deg @Gullisen - dette var bare generelt fra min side, jeg er glad du har gjort meg oppmerksom på dette caset.

Holder på med min egen lille analyse av selskapet. Absolutt spennende selskap. Enig med @Kratos - kan ikke bare lite på teknisk, spesielt ikke i en Biotekaksje!

Kan dele det jeg finner med dere :slight_smile:

Edit: sjekket grafen, aksjen falt fra ca. 52 (29.02) til ca. 14.50 (02.03), dette skyldtes børsmeldingen om at fase III ikke hadde møtt end point da FDA ville ha mer data (tar dette fra hodet - kan dobbeltsjekke i morgen).

1 Like