Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Hvor står det at den var meget kraftig overtegnet?

The Private Placement, which was oversubscribed, attracted strong interest from both existing shareholders and new institutional investors, Norwegian as well as international.

Var en link om uttalelse fra selskapet Kempen som også uttalte samme. Hvor mye har jeg ikke sett noen selskap uttale konkret.

2 Likes

Og her

https://www.kempen.com/en/corporate-finance/transactions/nordic-nanovector-january-2019

“resulting in a multiple times covered orderbook”
sier jo litt.

6 Likes

Supert, takk!

Pussig at man overtegner mange ganger i emisjonen, samtidig som kurseb putrer jamnt på ca. Samme kurs

2 Likes

Selv om jeg ikke eier Nano så ser jeg at mange ikke helt forstår dette med emisjoner og stor " overtegning". Saken er så enkel som dette.
Om jeg feks hadde tegnet for 50mill til maks pris pr aksje til 20 kr så ville jeg ikke fått aksjer men min tegning ville talt med i totalvolumet i etterspørselen etter aksjer.
Så de uttalelsene alle selskap bruker når de melder stor overtegning er stort sett noe man alltid skal ta lite alvorlig. Hadde det vært stor interesse ville de satt emisjonen til høyere kurs og man ville sett at alle som ikke fikk det de ville ha i emisjonen ville kjøpt i markedet.

Ha en fortsatt fin helg

18 Likes

Er det noen som har sett dette prospektet? Er det ikke vanlig at styret setter kursen i en rettet emisjon, eller i dette tilfellet et intervall i forhold til accelerated bookbuilding? Kan vel ikke sette akkurat den kursen man selv ønsker å forsatt bli registrert som en del av overtegningen? Dette har jeg ikke nok kunnskap om men det høres i så fall litt merkelig ut. Men det er klart at mye av overtegningen er jo pga at forventningene om å få det man ønsker er små.

Blir uansett spennende å se oppdaterte lister til uka.

1 Like

Ikke unormalt det er et intervall som oppgis man kan “by” innen ift å tegne aksjene, ja… Om det var slik skulle jeg gjerne visst hva det intervallet var… Noen som vet om det var slik og evnt hva det var?

@Spot-On fikk vel dette. Kan du fortelle om det var det og hva det i så fall var?

Er det andre enn meg som tror aksjonærlisten på stocktalk må være feil?

Lite hint on hva som ser rart ut?

Om du tenker på HealthCap så har de bare midlertidig lånt ut aksjene. Antallet stemmer med nye aksjer som blir utstedt i emisjonen.

3 Likes

Du har sikkert lov å prate om hva du synes ser rart ut så lenge du ikke deler lista.

Nei, den er nok helt riktig - og udramatisk.
Jeg vil si at den er positiv!

2 Likes

Når kan vi vente at emi-kameratene gjør seg gjeldende på aksjonærene, og når må det eventuelt flaggges hvis OM eller Blackrock tar seg over 5%?

Er ikke gitt at du ser så veldig mye av dem, om ikke postene som allerede er på topp 20 og topp 50 økes.

Flagges umiddelbart, uten opphold. Nye regler.

Umiddelbart etter emi (disse aksjene låner de jo bare), eller når de nye aksjene etter hvert utstedes.

(Svaret ser vi vel på HC når de nye listene kommer neste uke.)

Ok, bare utlånt for emi de aksjene da ja… Begynte å lure fælt…

Hvis Blackrock udlåner 1 mio aktier og tegner sig for det samme i emissionen, da vil placeringen på aktionærlisten vel fremstå uændret, når aktierne er tildelt?