Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Er det noen som adgang til, og kan legge ut, en topp 50-liste?

Savepig kan legge ut.
Den kjente pensjonerte blodlegen har økt med 10% og er inne som nr.50.
Denne mannen har alltid snakket med mange, bla i aksjeklubben TA Invest.
Herman Høst, wiki
Portal: Andre verdenskrig
Herman Høst
Barn Håkon Høst
Beskjeftigelse Lege, professor, motstandskjemper
Nasjonalitet Norge
Medlem av Det Norske Videnskaps-Akademi, Aks.13.000
Herman Høst (født 17. april 1926 i Bærum i Akershus) er en norsk lege.

Han ble cand.med. ved Universitetet i Oslo i 1951, og dr.med. i 1966. Doktorgradsarbeidet, Comparative Effects of Cyclophosphamide and Total Body Irradiation on Haemopoiesis in Rats,[1] var en dyreeksperimentell studie hvor man sammenliknet virkningen på bloddannelsen av henholdsvis røntgenstråler og forskjellige cellegifter som brukes i kreftbehandlingen. Storparten av sitt yrkesaktive liv arbeidet han ved Onkologisk avdeling ved Det norske Radiumhospital som overlege fra 1963 og avdelingsoverlege fra 1975. Han var professor i onkologi ved Universitetet i Oslo fra 1975 og har skrevet mer enn 100 vitenskapelige artikler, vesentlig vedrørende diagnose og behandling av kreft.

Han var med i motstandsbevegelsen under krigen. Som 16-åring satt han flere måneder i tysk konsentrasjonsleir (Grini). Han ble medlem av aksjonsgruppen Aks.13.000[2]. I perioden 1944-45 ledet han flere sabotasjeaksjoner mot okkupasjonsmakten.

Han har for øvrig i alle år vært ivrig deltaker i turrenn på ski og har blant annet 42 merker i Birkebeinerrennet,[3] hvor han har hatt flere topplasseringer.

Høst var blant de 350 medlemmene i aksjespareklubben TA-invest, hvor han ledet søksmålet mot samboerparet som stod bak klubben.[4]

Herman Høst er medlem av Den Norske VIdenskapsakademi.[5]

Han er sønn av Herman Fleischer Høst og bror til Gerd Høst.

1 Like

MLI STOCK LOAN ACCT har økt fra 36K 14.feb til 140K nå. Kjøpt seg opp under dippen.

Får du faktisk konplette lister sltså full bok?

@Spot-On: Har du da en liste pr. månedskift feb/mars som du kan dele, slik at Tone slipper multiple henvendelser framover?

https://www.magma.no/krav-til-aksjeeierboken

For det andre følger det at tillitsmenn for de ansatte i aksjeselskapet har rett til vederlagsfritt å få utskrift av aksjeeierboken. Alle andre har rett til å få slik utskrift mot å betale de faktiske kostnadene, for eksempel i forbindelse med kopiering og utsendelse. Utskriften skal være sendt vedkommende senest 14 dager etter at kravet kom inn til selskapet.

Dette skal vi få til. Ikke pokker om det skal koste 5000,- å hente ut en elektronisk liste!

1 Like

Hm, den oppdaterte og fulle lista fra februar/mars er interessant, så om noen kan leggge den ut, hadde det vært fint.

Det beste hadde vært om Nano selv la ut en oppdatert aksjonærliste hvert månedsskifte på hjemmesiden.

Rett skal være rett, topp 20 ligger jo på hjemmesiden. Hittil har jeg nøyer meg med den og en og annen top 50.

Ser, i likhet med Spot- on, at det kan bli mye for IR om alle maser om oppdaterte og hele lister hver dag. Men om det kan koordineres - og deles slik som svindle og spot har gjort, vil det ta av noe av trykket.

Om Nano ikke vil levere ut hele og oppdaterte alsjonærlister, og dermed følge loven, bør det
klages inn. Evt. bør man kontakte styret, som har ansvaret for sørge for at ting går lovmessig for seg.

Noen som har andre tanker om dette?

Jeg har snakket med finanstilsynet.
Han jeg ble satt over skulle sjekke opp og komme tilbake til meg.

Veldig bra at du har kontaktet Finanstilsynet, svindle!

@Spot-On: Det blir bra. Inntil da, kan du legge ut den ubesudlede fra feb/mars i mailen fra NANO eller nisNordea?

@hsvindle: Jeg venter på mailsvar fra Finanstilsynet jeg også, fra Øhman. Hvem er det du snakket med?

@Hugoil, fikk ikke med meg navnet, men det var en kar på prospektkontrollen.

Spot, det er et sånt type forslag jeg tenker på.
Nano legger ut en link med full liste som kan lastes ned. Av småaksjonærer og andre. De største meglerhusene følger vel listene fortløpende, antar jeg?

1 Like

… glemte å si den 1. i hver måned.

Da ringte de meg opp fra finanstilsynet, men jeg fikk ikke noe entydig svar. De hadde diskutert det, og listen skulle være tilgjengelig for aksjonærene.

Jeg foreslår at vi følger smørbrødlista til @Spot-On.
1,2,3 er unnagjort. Venter på svar fra [email protected] ang pris.

Så tar vi det derfra.

God mandag!

1 Like

@Spot-On: Det er ikke helt uvanlig atman ikke harlyst til å gi ut sine lister ellr det man har med en gang. Jeg spurte Tone både pr mail og pr telefon både rett før og rett etter månedsskiftet om liste, men fikk ikke svar før jeg etter høflig tålmodig antall dager ringte og spurte og ble henvist til nisNordea - som fikk forespørsel fra meg pr mail på fredags ettermiddag. Ringte i dag, men “de er få og det kan ta litt tid å få svar” - som Nordeas sentralbord sier og “best å ringe før 11”.

Forslaget ditt om utlegg av nedlastbar fil på hjemmesiden er så godt at du kan sende det til Malene. Har NANO begitt seg ut på å doble antall aksjonærer til 8K i emisjonenemisjonen, så må de regne med økt interesse.

Om du vil vente med listen frasist månedsskifte, har du liste fra ca 1. jan og 1. des, alternativt tettere opp mot ASH 11.des og patentet 17. januar?

1 Like

Hele dette emnet med å hente ut aksjonærlister burde egentlig vært skilt ut i en egen tråd, for dette er jo meget relevant for alle mulige aksjer. :slight_smile:

Lurer på hvor stocktalk henter underliggende data for sin ukentlige topp 50

5 Likes

Ja, jeg blir helt målløs av hvor grovt betalt de tar seg for noe som burde være offentlig info!

Shorten dekket inn ytterligere.

2 Likes

Med ca 220K!??

1 Like

Shorten ble redusert med 294K fra 633K og ned til 339K. Det er MYE!!!

Da vet vi at GSA (som noen tidligere på HO eller her feilhusket som GSI) har operert gjennom MLI.