Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

er ikke nano pliktig til å oppdatere aksjonærlista minst en gang i måneden? siste oppdatering var den 4. juli på hjemmesiden. fortsatt ingen oppdatering om sites i USA… satser på at de får ut fingeren snart før PHO-andelen min blir større enn NANO

De er nok ikke det, er en del selskaper som legger ut vesentlig mer sjelden enn som så.

Men synes godt de kunne skjerpe seg, Photocure legger jo ut hver mandag morgen dønn.

1 Like

jeg er helt enig. når de går ut at de har endret sin strategi ift til informasjon og oppdateringer. kanskje flisespikkeri fra min side,men slike “små detaljer” betyr noe i min helhetsvurdering av selskapet. når vi nevner PHO så har de vært dyktige på oppdatering av listen,men har andre mangler som nå er iferd med å endre seg;)

Hvordan forklarer du sum estimert shortposisjon som en tredjedel av skillet mellom FTF portefølje mot FTF aksjonærlister?

Det er ingen direkte sammenheng mellom tallene i chartet, hvis de korellerer er det “tilfeldig”. Men det er jo lett å tenke at ftf er en av de viktigste og billigste kildene til aksjer en kan drive sånn handel med.

Meget interessant! Regner med at websiden du har screenshottet er porteføljeoversikten til aksjefond som har NANO?

Hadde vært gøyt å sammenligne med data fra denne oversikten for å se om den er relevant eller ikke:

https://www.msn.com/nb-no/okonomi/aksjeopplysninger/eierskap/fi-174.1.NANO.OSL

1 Like

La til litt info i den opprinnelige (NANO småprat) tråden nå. Jeg finner igjen iShares MSCI EAFE Small-Cap på linken du la ved, men ikke de andre fondene.

2 Likes

For øvrig interessant å se om andelen finansielle institusjoner øker blant top 50 etter hvert. Ser på gamle aksjonærutskrifter fra Algeta. Der dominerte fond på topp.

Prisen skal jo opp mot 3-400 i løpet av de neste årene, så det gir mening at fond begynner å kjøpe opp.

E: Hvis de lykkes, så klart.

1 Like

Lite store endringer å se, men jammen fortsetter om holding ferden mot flaggegrensen, nye 10.000 aksjer :slight_smile:

4 Likes

Hadde vært morsomt å se, gjerne topp50 om du har.

Du finner en del topp20 i denne arkiverte hegnar-tråden

Ja, har sett på den før og også skrevet noen kommentarer påHO på likheter/ulikheter ift NANO. Så topp50`er for Algeta hadde vært interessant. Kanskje det er noen som sitter med foille aksjonærlister for Algeta også?

Noen med oppdatert topp 50 idag? :smiley:

(Ja, vi er blitt bortskjemte her inne) :stuck_out_tongue:

Du får høre med @Inkognito666:)

Her kommer resten :slight_smile:


Kilde: Stocktalk.no

16 Likes

Det virker grunnsterkt, mistenker det blir akkumulert.

Så Verdipapirfondet Storebrand har tatt minimum ca 10000 siste uka? :slight_smile:

2 Likes

Takk for liste, Inkognito😇 !
Glad for at du deler.:+1:
Sender tilbake litt frisk fjelluft fra vidda.
Hm, leter etter reinemoji’n… Ligger på feedbacktråden

Fra Storebrand sin side. Dette skal være fra deres portofølje pr 31.07.2018 (Storebrand Indeks - Norge). Men har ikke sett dem så høyt oppe på listene?

https://www.storebrand.no/privat/sparing/fondsark?securityid=F00000SVJF

4 Likes