enda ingen oppdatering på clinical trials. heller ikke de norske sentrene . fant denne på radiumhospitalets side derimot. usikker hvor oppdatert denne er, men det nevnes at studien er åpen og at siden ble oppdatert 04.05.18
Det er ferie nå, gutter la oss høre hvordan ting er på stell på Q2 den 22.08.
De skulle åpne rundt “mid year”, og etter det har NANO 1mnd på seg til å oppdatere clinicaltrials. Er det noen som ikke mener at juli er mid year?
Ellers så er jeg sikker på at dere kan få svar på noe om dere mailer ir@nordicnanovector.com
EMA holder idag møte for å evaluere potensielle kandidater for PRIME-status. Søknadsfrist var 06.juni. Gode muligheter for at Nano har søkt, selvom jeg tror de går for neste møte i september som hadde søknadsfrist i begynnelsen av juli.
Flott. Da deler jeg igjen dette svaret jeg fikk fra EMA da jeg spurte om når sponsorer får tilbakemelding på avgjørelser fra EMA
“CHMP committee’s decision is usually sent to the applicant the day after adoption.”
Adoption er at den samlede vurderingen til behandlingkomiteene i PRIME-saken blir gjennomgått og gjort konkret, dvs. godkjent og iverksatt.
Eventuell børsmelding imorgen da
Noen som vet noe allerede eller bare noen som vil ha flere aksjer? Merkelig…
Mulig PRIME-melding eller?
ASH abstract deadline er 1 august, onsdag denne uken. Tenkte det var verdt å nevne.
Sant, men så har vi også
Late-breaking abstract submission site opens | October 22, 2018 |
---|---|
Late-breaking abstract submission deadline | October 31, 2018, 11:59 p.m. Pacific time |
http://www.hematology.org/Annual-Meeting/Abstracts/3282.aspx
Ikke sikkert at det kommer noe nytt på onsdag, men det hadde jo vært hyggelig med en melding
Kommer jo ikke melding bare fordi de sender inn et abstracts. Men når det blir offentlig
Ikke så lang tid til kvartals-rapport. Kanskje vi kan formulere noen gode spørsmål?
Få Lisa R til å utdype om potensielle biomarkører til DLBCL.
Oppsettet til Archer-1.
Noe å utfordre vår nye CEO litt på?
Skulle nesten kommet seg dit personlig å tatt i mot Bravo. =)
Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre
Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.
Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:
- @Savepig (696 likes)
- @Fornybar (679 likes)

REKs beslutning om Archer-1 er lagt ut.
26.04.2018 REK sør-øst
Forskningsprosjekt
Betalutin kombinert med rituximab ved tilbakefall av follikulært lymfomVurdering:
Slik komiteen forstår søknad og protokoll er hensikten med dette prosjektet å undersøke sikkerhet, toleranse (primært endemål) og effekt av en kombinasjonsbehandling med betalutin og rituximab hos pasienter med tilbakefall av follikulært non- Hodgins lymfom ved anvendelse av et åpent design (fase 1 b studie). Sekundært vil en undersøke antitumor aktivitet, varighet av tumorkontroll og dannelse av nøytraliserende antistoffer.Rituximab er godkjent i behandling av non-Hodgins lymfom i kombinasjon med kjemoterapi. Denne behandlingen kan dessverre føre til resistens og mange pasienter får tilbakefall. I en mindre studie kalt LYMRIT-37-01 har 65 pasienter med follikulært non-Hodgins lymfom fått behandling med betalutin med god effekt og de hadde tolerable bivirkninger under behandlingen.
Komiteen vurderer at prosjektet er svært omfattende og deltakerne skal møte til mange kontrollundersøkelser hvor det skal tappes blod, tas biopsier og utføres CT, PET og SPECT undersøkelser. Det kan bli belastende. På en annen side er dette en ny behandling hvor en har en realistisk tro på at den kan være til stor nytte for pasientene som deltar. Deltakerne har en svært alvorlig sykdom som ikke har respondert på tilgjengelig behandling (har fått tilbakefall) og vil på denne måten få en ny sjanse til å leve lengre. De er godt ivaretatt med hyppige kontroller, så en samlet vurdering er at ulemper/farer oppveies av potensielle fordeler.
Komiteen har en del merknader på prosjektet før en godkjenning kan foreligge:
Pasientinformasjonene er lang og kronglete formulert, og en må virkelig bruke tid for å forstå alt innholdet. Alt som skal skje er beskrevet, men det vanskelig å holde oversikt.
Prosjektleder bes om å forenkle setninger i pasientinformasjonen til mer forståelig språk.
Komiteen ønsker en bedre beskrivelse av hvor sannsynlig er at man får ulike bivirkninger (andel i %) som er beskrevet i pasientinformasjonen.Vedtak:
BeslutningVedtak i saken utsettes. Det bes om tilbakemelding om den merknaden som er anført før endelig vedtak fattes. Komiteens leder tar stilling til godkjenning av prosjektet på fullmakt etter mottatt svar.
- @Nocturne (611 likes)

Herregud for en melding! En melding ingen har sett komme. Vi gikk opp 23% på REK melding intradag. Jeg tør ikke spå noe kurs. Jeg har bare ringt kona og sagt hun skal kjøpe champis på vei hjem fra jobb i dag. I mellomtiden:
Gratulerer til alle tålmodige. Alle her inne som har bidratt til gode diskusjoner og innspill. Uansett hva som skjer med kursen i dag kan vi vel trygt si at trenden nå har snudd for selskapet
Resten av topp 10:
[“4. @anon21766851 (522 likes)”, “5. @Hallakis (331 likes)”, “6. @studenten86 (222 likes)”, “7. @Oilimp (218 likes)”, “8. @Inkognito666 (185 likes)”, “9. @F-Tosca (168 likes)”, “10. @Spot-On (167 likes)”]
Gratulerer!
Hoho, score! Det innlegget var jeg faktisk fornøyd med selv og, fin rant.
7 plass er ikke verst for meg da, det er tross alt andre her som har kunnskapen og deler den med oss andre
Edit @pdx jeg ser ikke noe nytt ikon e.l på noen av de nevnte?
Det er der, hvertfall på mobil, men er bittelite - må tweakes litt
Der så jeg den under Savepigs logo, trodde det var rusk på skjermen
Ingen under mitt da, kunne fått diplom i det minste?
Huff. Her var det mye fjas gitt
Nederland up and running!!
https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/search?query=betalutin
Kan du forklare- dette er jo gammel info fra 2014. Hva er nytt her?