Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Dosimetriresultatene for 20/100 viste høyt opptak av Betalutin i kreftceller og betydelig bedre enn 15/40. Men effekten av dette har de ikke så langt klart å synliggjøre, ref. Lugano.
20/100 gir mer belastning på benmarg så det kan være at 20/100 trenger mer og lenger virkningstid og observasjonstid, men etter min vurdering kan dette med påvirkning på benmarg være en usikkerhetsfaktor vedr. samlet effekt for 20/100.
20/40 resulterte i sykehusinnleggelse og blodoverføring pga. for kraftig effekt på blodplater og blodceller.
Men med 15 /40, minimale bivirkninger, omtrent «hjemmebehandling» og 90 prosent sjanse for svulstreduksjon på pas. som tidligere har gjennomgått opptil 7- 8 andre typer cellegiftbehandling med tildels alvorlige bivirkninger etter cellegiftbehandlingene. Det er klart at 15/40 er så revolusjonerende at det er mer enn godt nok og i etterpåklokskapens lys kunne man nok ventet med 20/100.
Men siden de tviholder på 20/100 kan det være den riktige dosering i kombinasjonsbehandlingen med Rituximab og det er vel også her det store gullegget skapes.

Jeg hadde ikke reist spørsmålstegn ved innsidekjøp av ledelsen siden jeg karakteriserer aksjen som veldig billig nå, og antar de gjør det samme.

Oppryddingen og presentasjonen som ble holdt ved Costas avgang var glimrende. Men en ting reagerte jeg litt på og det var styreformannens «any time» om ny CEO.
Da trodde jeg faktisk at de hadde signaturen allerede, for noe bedre forhandlingskort for ny kandidat kan man neppe få dersom de nå fortsatt forhandler med potensiell CEO.
Siden de ennå ikke har offentliggjort ny CEO så drar det på nytt ut i tid og da begynner «any time» faktisk å bli litt pinlig.

Korrekt.

Korrekt.

Man må huske, at i forskningssammenheng er en negativ konklusjon også en viktig konklusjon, og styrker beslutningsgrunnlaget. Sagt på en annen måte: Det vil være lettere å godkjenne ett alternativ, når man vet man har testet andre alternativer og det således er bevist hvilket alternativ som er best. (Og JA - det er fremdeles forskning som bedrives i Lymrit/Paradigme, det som tidligere var så populært å si “Betalutin er ferdig forsket”, er etter min mening tull)

1 Like

Å fremlegge et resultat for FDA med begrunnelse “Dette er BRA NOK”, er lite tillitvekkende. “Vi har testet det også mot alternativ B, men kommet fram til at A er det beste” er et seriøst svar.

8 Likes

Sånn er det Lisa har argumentert for dette opplegget, og jeg er ihvertfall villig til å kjøpe hennes ord for det!

6 Likes

Tenk hvis bare flere kunne sett det samme. Hvis man forstår metodikken i forskning ligger man lysår fremfor resten av markedet.

1 Like

Ikke uenig i det, men det er en fin linje.

Jeg er langsiktig, så min vurdering av den nåværende situasjonen går først og fremst på i hvilken grad dagens lave kurs i seg selv påvirker en eventuell innløsningskurs en eller annen gang i framtiden. Det er ikke automatikk i at så er tilfelle. Men det som ER sikkert, er at tillitsbristen som har forårsaket dagens lave kurs, vi være gift for en langsiktig kursutvikling dersom det ikke rydde opp i.

Når for eksempel en fryktløs skribent, albeit snart pensjonist, på et annet forum, argumenterer med at en ny CEO sporenstreks bør skrinlegge 20/100, i et studieoppsett for Paradigme som allerede er godkjent som en randomisert studie mellom 15/40 og 20/100, og mener at dette kan gjøres uten regulatoriske implikasjoner, da skjønner man nivået.

4 Likes

tixis på HO har kontaktet børsen, og lagt ved gårsdagens handelslogg. I dag har det gått mange poster på 10 og 10 robotaksjer.
Her er tixis sitt innlegg. Får han svar?

«Innlegg av: tixis (12.04.18 08:49 ), lest 497 ganger
Ticker: NANO
Nano - Gårsdagens handelslogg
Dette har jeg sendt til OB nå.

Jeg har det siste par årene etter at Nano ble hentet opp i OBX listen fulgt med handelsloggen til Nano.

I perioden fra det skjedde frem til nå, vel jeg har jo ikke oversikten etter regelendringen hvor man ikke viser hvem som kjøper og selger, har XTX kjørt hele ti-poster frem og tilbake med mellom 50 og 200 handler om dagen.
Hvorfor gjør de dette?

Nå etter at Costa måtte gå og aksjen gjorde et kjempecomback fra 37 tallet til høyt 64 som høyeste mandag denne uka, har dette tatt fullstendig av men med nytt antall aksjer i posten. Nemlig 50 aksjer.

Jeg har kopiert handelsloggen til Nano i går 11.04.18 og sortert den etter antall aksjer.
Hvis du blar deg nedover som kommer du til 50 aksjer poster.
Der vil du se at i går ble det omsatt 614 stykker 50 aksjer poster. Det ble totalt kjørt 2371 handler i aksjen.

Det betyr at nærmer 40% av alle handlene i aksjen i går var 50 aksjer poster.

I mitt hode så er dette ikke normale ordre.
Er det noen som vil stoppe oppgangen i aksjen og ved å kjøre slike poster ved stadig lavere kurser for å presse kursen nedover.
Jeg sitter med en følelse av at det foregår handler i denne aksjen som ikke er helt etter intensjonene til reglementet hos OB.

Det som også er interessant og se på er disse opplagte hele ti poster som kjøres.
Hvor mange poster gikk ned kontra opp. Dette for å få et bilde av om det er intensjoner bak disse handlene.

Under følger en oppstilling av en del ti poster handler fra i går

20 aksjer Totalt 80 handler. 62 handler gikk på lavere kurser og 18 gikk på stigende kurs
50 aksjer Totalt 614 handler. 323 handler gikk på lavere kurser og 291 gikk på stigende kurs
100 aksjer Totalt 142 handler. 76 handler gikk på lavere kurser og 66 gikk på stigende kurs
200 aksjer Totalt 53 handler. 39 handler gikk på lavere kurser og 14 gikk på stigende kurs

Dette er 66% av alle handler i går og man kan entydig se at presset er nedover.
Er dette naturlig handler?
Ligger det noe annet bak disse handlene enn ærlig og redelig aksjehandel?»

2 Likes

Jeg ville forresten ikke lagt for mye vekt på DNB sine analyser. Syntes de bommer mesteparten av tiden.

Se f.eks på bildet under. I hele perioden fra april 2017 til seint februar 2018 opprettholdt de kursmål på ca 145 kr. Resultat, den falt til 38 kr.

Hva er responsen til at den faller til 38 kr? - jo man setter ned kursmål til nå 110kr (var helt nede på 80kr). Dvs alle de som har sittet og holdt på aksjene i perioden april 2017 til februar 2018 pga dnb sitt kursmål i samme periode, de er “fucked” for nå er kursmålet omtrent det samme som de kjøpte på…

Er det bare jeg som syntes dnb treffer dårlig i analysene sine?

Oslo Børs har aldri svart på noen epost jeg har sendt dem i hvertfall, så jeg tar i bruk shareville og twitter for å legge press på dem om å svare opp:

Lik og del på twitter, og lik og kommenter på shareville:

https://www.shareville.no/medlemmer/andersnordnet/feed/kommentarer/hei-anders-innspill-til-pengepodden-jeg-synes-det-er-pa-29577496/14215458

6 Likes

Ser ut som det er 10 stk ut og inn som er trenden idag.

Siterer litt fra Tixis sitt opprinnelige innlegg:

614 av 2371 er ca. 25%, ikke 40%.

Det vil jo si at det er ca. 50/50, ikke et godt argument for manipulasjon den ene eller andre veien.

Tror ikke han får medhold hos OSE.

Jeg husker styreformannen sa “shortly”, men dro ha nspøken så langt at han sa any time også?

Sa han ikke noe om “whatever that means” :stuck_out_tongue:

1 Like

Jo, han sa “shortly, whatever THAT means.” og angret tydelig på at han sa det.

En dum spøk å dra hvis det drar ut i tid…
Basert på spøken så jeg nesten for meg samme dag eller dagen etter.

Derfor tror jeg ikke det var en spøk. Jeg tror vi kan forvente oss ny CEO shortly.

5 Likes

Tenkte ‘shortly’ i slik sammenheng ville være opp mot vanlig oppsigelsestid på 3 mnd. Siden tross alt er det vel sannsynelig at vedkommende må avslutte hvor vedkommende jobber per i dag.
Så andre tolket det til innen en uke. Har ikke erfaring på slikt selv, så lot være å skrive.