Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Det er jo et poeng…
Legger ved skjermdump fra morgenkvisten.


Edit. Slet litt med skjermdumpen.
Rekkka med 10-postene var faktisk enda lengre.

Ser det er store mengder med 10 aksje handler, både på kjøp og salg. Algoritme-krig?

Før eller etter helga?
Er jo AACR på søndag. Og en styreformann i et selskap som ble kjøpt opp i går… Hm.

Det er umulig å vite. Shortly er relativt, men det er vel som regel IKKE 7 dager når det er snakk om CEO. Men - man har indisier på at det har vært i emning lenge, og man har indisier på at resignasjonen til Costa kom veldig brått på Sandnes.

1 Like

Ja, det går begge veier, disse indisiene.
Litt som kursen. Som ser ut til å være på vei nordover for øyeblikket.

Om de henter en CEO fra et topp biotekselskap, vil jeg anta at han må slippes ganske kjapt fra det andre selskapet. Jfr interessekonflikt og konkurranseforhold.

Malene Brondberg [email protected]
Thu 4/12/2018, 11:44 AM

Dear xxx,

Many thanks for your email and your input.

I can’t unfortunately comment on your email as we don’t comment on off-label use.

Have a lovely day,

Malene


Svar på følgende mail:

Hello

Betalutin for mantle cell and marginal zone lymphoma.
I notice during Q4 - 2017 report, that 15 of the 64 patients treated had other types of lymphomas than follicular lymphoma.
Would approval for Betalutin for 3FL mean you will apply for off-label use for MCL and marginal zone lymphoma?
What would that mean for market size?
Seems to be a lot of value in already planned pipeline here that is not entirely visible to me as an investor, so I was hoping maybe it could be part of future quarterly reports if it is relevant. =)
I am threading waters I don’t understand here, so hope my ignorance is not causing offense.

Keep up the great work!

xxx

Hva mener du med ‘‘apply for off-label use’’?

Vet ikke, men antar det ikke er bare automatikk vedrørende off-label use.

Although off-label prescribing — the prescription of a medication in a manner different from that approved by the FDA — is legal and common, it is often done in the absence of adequate supporting data. Off-label uses have not been formally evaluated, and evidence provided for one clinical situation may not apply to others. As an area of controversy, off-label use is subject to the contradictory expectations of various stakeholders, including health care payers, the pharmaceutical industry, physicians, and consumers. The FDA has a role in balancing these expectations, but it currently does so primarily through regulating corporate marketing. Although there is a strong rationale for greater FDA involvement in off-label use, it is moving toward relinquishing control in its new draft guidelines.
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMp0802107

Er litt endringer i 37-05 studiet nå nylig:

https://clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT02658968?A=1&B=5&C=merged#StudyPageTop

3 Likes

Noen som har link til abstract til AACR?

Såvidt jeg vet, er ikke off-label use noe som søkes om ettersom det er legene selv som styrer dette.

For MCL finnes det jo flere terapier på markedet med bedre effekt, dog flere bivirkninger, enn Betalutin. I tillegg er pasientgrunnlaget for Betalutin i MCL etc. minimalt. Derfor ser jeg ikke hvorfor Betalutin skal foretrekkes femfor allerede godkjente legemidler.

1 Like

‪http://www.abstractsonline.com/pp8/#!/4562/presentation/1476‬

Noen som har fått med seg om det er gitt noe rational for den immunologiske effekten av nakent antistoff?

MCL + Marginal Zone tilsvarer mellom 50% og 75% av FL tilsammen ifølge:
https://www.cancer.org/cancer/non-hodgkin-lymphoma/about/types-of-non-hodgkin-lymphoma.html

Kjenner ikke konkurransen, men tenker når det har blitt benyttet i fase 1/2, så må det jo være årsak til grunn for at lege har anbefalt dette. Kanskje relapse? Eller at screening krav til Betalutin er ‘snillere’ enn til konkurrenter?
Tenker strengt talt MZL kan være mer aktuelt enn MCL.
Angående MCL sin plassering i kropp(milt, ryggmarg), er kanskje ARC teknologien noe som gir potensiale for å redusere skader, men er på område hvor jeg virkelig ikke vet hva jeg snakker om. =)

Det er opp til den enkelte lege å avgjøre om et preparat skal brukes ‘‘off label’’ , og det er på legens ansvar.
Det bør foreligge vitenskapelig dokumentasjon, som ikke nødvendigvis er studie igangsatt av produsenten.

1 Like

Digg å se at de rekrutterer fra US også :slight_smile:

NANO opp over 14 prosent nå, mulig det er en ny CEO med tyngde på vei (som riktig påpekt over her lovet «shortly» hva nå enn styreformannen med humoristisk tone egentlig la i det).
Dette med 20/100 har jeg grublet mye på og 20/100 scoret jo meget bra på dosimetristudiene. I det planlagte kombostudiet ( Archer) med Rituximab så tar R en vesentlig del av sirkulerene kreftceller; mens Betalutin med crossfire tar klyngene ( i lymfeknuter mm.) som Rituximab ikke når inn til. Og 20/100 når ut til de fleste aktuelle vev og i sum kan det være at immunsystemet våkner og responderer systemisk ( abscopal effekt) og får overtaket på det som måtte være igjen av kreftceller. Dette er jo drømmescenario, og det er i denne kombiløsningen at jeg tror 20/100 kan være den optimale løsning med forbehold om negative effekter fra 20/100 på restitusjon av benmarg.

6 Likes

Ikke all verdens volum den stiger på da, men jeg takker absolutt ja til å muligens se 60-tallet ved close.

Det er den som har gitt minst opptak av Lu-177 i benmarg =)