Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Det har jo tidligere vært regnet på markedsstørrelsen i 3FL her inne, så spørsmålet er vel hvor stor markedsandel Nano kan ta der?
Vi vet jo foreløpig at de har svært gode resultater kontra nåværende og potensielle fremtidige konkurrenter, spesielt i RR.
Vil tro de tar et bra jafs av markedet i 3FL hvis og når de får godkjenning.
Men hvis Archer-1 blir en suksess så snakker vi om andre summer, for ikke å snakke om DLBCL, som vel er det største markedet av de nevnte.
Tiden vil vise, spennende å være med på dette, det er sikkert og visst! :blush::+1:

1 Like

*731 kr. aksjen

Er vel bare å legge inn litt mer utvanning av aksjene først som sist? Men ser vi >500 er jeg overlykkelig. Personlig har jeg et minimum på 270,- basert på prisen Algeta ble solgt for. Det er ikke noe jeg har regnet på, men legger meg der så jeg ikke blir for overivrig og begynner å pantsette hus, hytte og bestemor.

Noe som underer meg litt er hvis man tror at dette skal gå så bra burde det ikke i det minste være litt priset inn? 45,- er å skrape bunnen og er vel begrunnet med at det er emisjonskursen. Det er kanskje fortsatt en statistisk for lav prosentsjanse for å lykkes til at de store går all inn (basert på biotek i sin helhet)? Biotek er jo ganske skummelt område å investere i og ingen ting er gitt. Selv med et produkt som overgår alle er det jo heller ikke noen garanti for at de tar store markedsandeler.
Jeg sitter uansett inne med min andel enten det går til himmels eller helvete, prøver bare å forstå hvorfor Nano-aksjen oppfører seg som den gjør.

Jeg vedder på at erfarne biotekinvestorer (inkludert institusjoner) er skeptiske til NANO på grunn av at de er i fase I med gullegget sitt (Archer-1), og at per dags dato er NANO en “one trick pony” med Betalutin.

Noe å tenke på når man vurderer dagens kurs.

Disclaimer: Jeg er long.

3 Likes

Fullmakt til EMI inntil 20% fikk flertall

1 Like

Interessant at 82% stemte for

Kanskje 82% forstår hva som kreves for å få frihet til å bestemme selskapets skjebne? I tillegg har de muligens fokus på å få produkt ut på markedet og ikke 3 måneder frem i tid?

15 Likes

Ser litt på mDOR for alle pasienter som var på 9 måneder i des-2018, men kan øke. For å øke den til 12 måneder som er neste readout, sto og falt det på tre pasienter hvorav alle har CR. Presentasjonen på Kempen konferansen nå i april nevner stadig 9 måneder, men follow up for DoR is ongoing.

Det betyr vel at det står igjen på en pasient (de to andre pasientene hadde vel 12 måneders read out i februar/ mars?). Da lurer jeg på om min forståelse er riktig?

3 Likes

Får man update på det nå på kvartalsrapporten nå i Mai?

Selskapet kommer ikke med oppdaterte data på sånne investorkonferanser. Det kommer enten i forbindelse med kvartalsrapport eller (mest sannsynlig) på en forskningskompetanse. Jeg kommer nok til å spørre på neste kvartalsrapport om “mDoR data still is ongoing” dersom de ikke kommenterer noe liknende selv.

Men etter 2. mai har det gått 6 mnd siden forrige readout, og selskapet sitter på 12 mnd oppfølgingsdata for hele studien. Da kan det komme oppdatering når som helst egentlig.

4 Likes

Om jeg ikke har lest grafene feil, så kan mDOR for alle toppe ut på litt i overkant av 12 mnd. Så ved kvartalsrapporten i mai vet de om mDOR endte på 9 eller 12 mnd, så ser ingen grunn for å ikke gå ut med dette da.

mDOR for CR kan derimot gå “himmelhøyt”.

Hvem forventer dette? Dette er et bear case for Nano

De har sagt det selv i ca 4 år.
Om ikke 50% av markedet tror at det bare er 100% strategi å si det, så forventer majoriteten i markedet det.
Er du ny her, har du ikke lest noe om NANO før :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ellers så er det jo også de rollene de fortsetter å ansette mennesker i. Om det bare er en strategi og si det, så er det blitt en kostbare en. Å sette opp selskapet for å gjennomføre, bare for å fortsette løgnstrategien for å få en god partneravtale eller selge produktet. Så på et tidspunkt så ville det gått over fra å være en partnertingstrategi til å bli en realitet.

Denne avsporingen fra innlegget mitt er illrelevant for PCIB, så den ser jeg ikke noe grunn til å diskutere det her. Drar fokus bort fra poenget med sammenligningen.

1 Like

Ja, klart de sier det og handler der etter, men det er ikke det som er målet antar jeg. Målet er jo å bli slukt av BP.

Men hvis de ikke hadde rigget selskapet for å ta Betalutin til markedet selv, så hadde de vært i trøbbel den dagen de står med produktet i hånden, men ingen organisasjon til å selge det.

2 Likes

De hadde aldri kunne stått med noe produkt i hånda uten komplett organisasjon for tilvirkning, markedsføring og salg. Det er en rekke krav som må være på plass for å få godkjent Betalutin, f.eks Good Manufacturing Practice.

7 Likes

@anon21766851, du husker vi maste om et 2L FL studie hvor Rituximab ble satt head-to-head mot et annet preparat.
Kan du huske effekten i Rituximab armen? Var det 70% ORR og 20% CR? Mener å huske at det var overraskende høyt ihvertfall. Tenker det kan gi en pekepinn på hvor gode data det er lov å håpe på i A1.

Å? Har du en link som viser hva som må være på plass for å få godkjent produkt?

Klart jeg har en link :smile:. Fikk så kjeft av en eller annen her på forumet for en tid tilbake, da jeg ikke la ved en link.

Du kan begynne her og klikke deg vill i de regulatoriske prosessene:

https://www.fda.gov/Drugs/DevelopmentApprovalProcess/Manufacturing/ucm090016.htm

The approval process for new and generic drug marketing applications includes a review of the manufacturer’s compliance with the CGMPs. FDA assessors and inspectors determine whether the firm has the necessary facilities, equipment, and ability to manufacture the drug it intends to market.

Edit: Dette er ikke det eneste som må være på plass, men innholdet i linken gir deg en pekepinn.

8 Likes

Norges svar på Genmab prdd, men mye kan skje :muscle::man_dancing::smiley:

Noen som har sendt mail til NN og spurt om det kommer oppdatert mDOR data ifm Q1 i Mai?

Utviklingen i MDOR nå er neppe spesielt viktig. Det mest spennende er at 20/100 viser høy effektivitet i starten. Med Archer-1 og forhåpentligvis 20/100 som kalibrering vil det være førstetidseffekten som er avgjørende så vidt jeg kan forstå. Begrunnelse: Jo høyere effekt i begynnelsen, jo enklere blir det å få en god Rituximabvirkning i fortsettelsen. Dette fordi man må kunne anta høyere reetablering av CD20, jo bedre Betalutineffekten er i starten.

MDOR i single procedure er dermed neppe spesielt aktuelt, da jeg regner med at det er kombi-behandlingen som vil bli den viktige.

Dette er selvfølgelig antagelser, men de som tror Archer-1 vil være det som blir den faktiske behandlingen, bør nok tenke på at MDOR for Betalutin alene mister mye relevans.

Førstegangseffekten blir vel derimot mer vesentlig. Og det spennende er at 20/100 i så måte viser gode takter. Det bør vel nå snart flere legge mer vekt på?

5 Likes