Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Flott med bounce på 25kr, all tid over er bra.

1 Like

Jepp… Solgte meg ut av PHO (hadde ikke så mye) og kjøpte meg litt mer opp i NANO.

Men det er av den enkle grunn at jeg skjønner Nano veldig godt, PHO har jeg null peiling på.

Vet rett og slett ikke hva som er bra eller dårlig salgstall for PHO sine produkter.

1 Like

25 kr er gått fra tidligere å være motstand til nedre støtte p.t. i mitt oppsett.

Denne støtte har oppskrifts messig blitt testet litt nylig, og straks kursen bikker ned under dette nivået kommer kjøpere til og sender den straks over 25 kr igjen.

Så blir resten av reisen spennende, neste motstand først ved 36-37 kr.

Kan lett forsvare en dobling på Nano med mcap på 3 mrd kroner uten at man trenger å klø seg i hodet av den grunn.

1 Like

I tilfelle så må det være hvorfor den ikke ligger høyere enn en dobling. Etter min forstand (og den kan selvfølgelig diskuteres) er NANO forbi fasen hvor det er utopiske drømmer som driver den. Vi har en håndgripelig tidslinje foran oss, som det eventuelt kan bli en forsinkelse på 6 mndr på. Ellers er det tiden og veien som gjelder. resultatene har vi god kontroll på.

3 Likes

Dette kan rett og slett ikke bli understreket nok. Nedsiderisikoen på kort sikt i forhold til oppsidepotensialet på langsikt er enorm.

Det kan virke som siste setning sier at nedsidepotensialet på kort sikt er enormt. Det var kanskje ikke hensikten å skrive det?

Han kaller seg jo “FakeNews” da :slight_smile:

Hehehe… Nei… :thinking::exploding_head::rofl:

1 Like

Det beste ved NANO for tiden er som jeg har gjentatt en del ganger allerede at aksjen blir billigere jo mer den stiger. På 40 kr vil en emisjon svi bare halvparten så mye som ved 20 kr, så det er ganske opplagt at høyere kurs er det som skal til for at markedet skal rette blikket mot oppsiktsvekkende gode resultater (Archer-1) heller enn mot det selvdestruktive kostnadsbildet. Selskapet står sterkere nå enn da kursen lå oppunder 90 kr for et år siden, og vi f.eks. kun hadde museresultater for Archer-1. Mdor er også forlenget siden dengang.

12 Likes

Tror det blir bra i dag👍

Nordnettbloggen plukker nyttårsraketter, Nano er en av dem.

5 Likes

100% enig. Kursen i dag er ett paradoks mtp Archer-1, mDor og cash posisjon. Men det kan løsne når som helst og jeg vil da tro vi kan få en selvforsterkende effekt da kursen i seg selv er en trigger mtp finansieringen.

Investtech sin nyttårsrakett *

Er det bra eller dårlig?:wink:

Det er dårlig, men i disse førjulstider får vi sette vår tillit til at dette er unntaket som bekrefter regelen.

2 Likes

Unnskyldningen får være at det er en stund til nyttår. Men uansett nå er det vår tur til å være i kritthuset. Vi burde seile forbi 40 uten at noen overhodet skulle stusse over det. Det eneste jeg venter på er at FF sin aksjepost skal øke med de 600 K som er utlånt. Håper mye av dette er inndekket siden onsdag i forrige uke.

1 Like

Ja. Men på Nordnettbloggen.

Doktor Stockman: Investtech har hatt mye rett vedr nano og den nedturen som har vært. Det at de spår nano som nyttårsrakett er utelukkende positivt!

5 Likes

Vel, de spådde aksjen videre nedover ved 20 kr, og det var jo ikke særlig bra for dem gikk glipp av den etterfølgende oppgang, og som kanskje syns aksjen nå har steget for mye til at de tar sjansen på en inngang. Da kan de fort gå glipp av noen hundre kroner pr aksje. I all beskjedenhet så har jeg hele veien pekt på sjansen for fall gjennom 20 kr var minimal, og uansett var fallpotensialet (f.eks. 8 kr videre ned ) minimalt i forhold til potensialet i motsatt endre.

3 Likes