Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Skal vi endelig få se hvor brutalt nano snur :joy::chart_with_upwards_trend:

Har jo sett det før, Nano kan brått gå 20% uten at man skjønner hvorfor

2 Likes

Nå tenkte eg på mer enn 20, men greit det å😂

Har jo ikke noe med Nano å gjøre. Alle biotek selskaper på OSE har gått 50-100%. Noen burde skjønne at dette ikke er rettmessig og at hypen snur like fort ned.

Er jaggu ikke mye hype i selskapene på oslo børs… Har alt med at stemningen i markedet har snudd fra manisk-depressiv til bare litt mutt…

2 Likes

Biotek sektoren har vært helt nede i kjelleren kursmessig i forhold til andre sektorer. Og vi ser en viss reprising nå.

6 Likes

Kanskje vi bekker tredve?

3 Likes

Nå har jeg sittet siden 2016 og kjøpt meg opp fra topp til bunn (retrospekt: ikke smart). Så nå håper jeg å få kjøpt meg opp fra bunn til topp fremover :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Økte med ca 20% tidligere i uken.

5 Likes

Kommer det en ny presentasjon fra NY i dag, tro?
Får ikke kontakt med hjemmesiden nå…
Edit. Nå funka det. Ingen ny presentasjon, foreløbig.

Masse interessant lesestoff fra Novartis sin R&D day i dag.

5 Likes

180 sider😅 Noen highlights for oss som ikke har tid å lese?

Haha, jeg tenkte det samme😆
Det jeg lurer på er hvor mye de har råd til å kjøpe nano for uten å gå konk.

Kymriah du tenker på…?

Hvilke ting slo deg som mest interessant ift Nano…?

Min takeaway foreløpig (er ikke ferdig å gå gjennom) er fraværet av nye satsinger innen NHL, det er jo positivt mtp at de kan bli interessert i å kjøpe seg flere muligheter.

Det ser også ut til at Kymriah/Car-T er noe de går sterkt inn for å utvikle videre. På ett tidspunkt vil kanskje det bli avgjørende om de tror den pipelinen vil stå sterkere enn Betalutin.

Luthatera får mye god egenomtale og det hintes om Blockbuster status allerede, det reduserer jo litt frykten for at Betalutin ikke kan finne sin plass også.

12 Likes
1 Like

#ASH2019 updated on #NordicNanovector’s efforts to reverse #NHL #resistance to #Betalutin Screen of anti-cancer partners for anti-CD37 #radiotherapy vs #DLBCL cell lines IDs dual cell cycle kinase inhibitor https://ash.confex.com/ash/2019/webprogram/Paper123287.html… #oncology #cancers #lymphoma #antibody

image

2 Likes

På ett tidspunkt vil shortere trekke seg 100% ut og trader begynne å føre kursen “oppover”.

Tviler det er mange som oppriktelig tror at selskapets datagrunnlag skal feile eller få en betydelig skudd i baugen.

Å fiske etter billige emisjonsaksjer, eller ha den som “sikkerhetsnett” kan være et argument men er det noe spesielt god strategi?

Nei… Tipper Nano slår følge med PCIB og PHO.
(sie han som økte Nano eksponering med 20 % i går).

3 Likes

Ser litt ut som Novartis følger Nano og Bayer, utvider med alfaemittere og beveger seg mot sollid tumors og flere kreftformer.

1 Like

Ja de har veldig mange studier i fase 1 som sikter seg inn mot solid tumors i ulike typer.

Slenger inn slidene om Kymriah også, er jo veldig gode resultater i DLBCL.

Har holdt det som mest sannsynlig at Novartis kom til å kjøpe Nano, men jeg er ikke like sikker lengre.

De satser hardt på CAR-T og kjører på med alfaemittere selv, så ikke sikkert de ser behovet for å kjøpe seg kompetanse innenfor NHL og RIT/RLT.

Men inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha skummet kjapt gjennom Novartis presentasjonen, er at RIT/RLT etc kommer til å få et gjennombrudd og bli en viktig behandlingsform i årene som kommer. Så dette er en teknologi som sikkert alle BP vil ha i sin portefølje på ett eller annet vis.

Meg bekjent så er ikke Roche tungt innen i denne teknologien, men de har jo litt forskning gående med OranoMed(Nano sin alfa partner). Så jeg tipper de står klar til å sluke Nano den dagen vi får Archer med en meningsfull N.
Da slår de kloen i en bred teknologiplattform, samtidig som de kan fortsette å dominere innenfor NHL med rituximab.

http://www.sa.areva.com/EN/news-9928/areva-med-roche-partnership-the-common-research-laboratory-aiming-to-develop-new-radioimmunotherapy-treatments-for-cancer-is-operational.html