Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Nå kan jeg snart kjøpe til samme sum som deg for 4 år siden. Latterlig opplegg :upside_down_face:

Ja, men slik er markedet når alt surner og pisken henger løst i beltet. Her straffes man for det meste som kan tolkes galt.

Tilbake til ting rundt emisjon eller ikke; Tone var klar på at de ser på dilutive og non-dilutive tiltak, og med pipen fortsatt on track og mulig fremskyndelse av AA er det klart at risk / reward her er usedvanlig spennende når man først holder på med dette “tullet” som enkeltaksjer innen biotech er.

Med interim til sommeren og full blås videre mot completed inrollment og Archer på gang, så ville en partner inn fra siden kjøre denne tett opp mot tresifret kurs igjen.
Er man tvilende på det så se sist gang aksjen gikk fra 12 til 120 kroner på ett år. Da på et langt smalere grunnlag enn de triggerne vi nå POTENSIELT har foran oss.

6 Likes

Lurer på hva Einarsson kommer til å si om prisingen av norsk biotek i neste Radium?

En kan nå kjøpe Radforsk-selskapene på børsen for under 1 milliard USD, i teorien.

Sjekket mitt første kjøp selv nå - 24.05.2016 til kurs 23,10

Og selv om jeg kjøpte alt det jeg hadde tenkt meg mens aksjen lå på 12-13 kr så har jeg likevel kjøpt til litt underveis, og er i minus et stykke opp på 20-tallet. Har av og til tenkt at jeg kanskje heller skulle satset enda tyngre på NANO heller enn å gjøre meg selv til største aksjonær i “mitt” unoterte selskap. Heldigvis ble det med tanken.

Lærdommen her er at man ALDRI skal være long i biotek. Det er MYE bedre å gå inn 1 år før readout / filing. Man er nesten sikker på en opptur, og man risikerer langt mindre. Har sittet gjennom alt fra eufori i 2016 til SRC 20/100 vs. 15 og REK og alt etterpå. Det er ikke verdt det.

12 Likes

Tenk stressnivået på denne karen her! Tror jeg hadde gått ned i knestående :sweat_smile:

1 Like

Et innsidekjøp med litt size fra nye CEO hadde vært helt innafor nå :ok_hand:

1 Like

Skal ikke tulle med sånt. Det var noen tragiske skjebner under finanskrisen.

1 Like

Ser vi salg av hans posisjon etter stenging i dag ala det vi så i REC? Hadde vært gull om det kom inn en større aktiv eier her.

Enig. Det bør komme innsidekjøp i dag. Sitter og venter på meldingen her.

1 Like

Jeg tuller ikke :slight_smile: jeg hadde gått ned i knestående med slike tall. Må kjennes på kroppen i hvertfall om dette eskalerer

Jeg hadde vært mer bekymret hvis Marco gikk, det er tross alt han som driver skuta.

Nano hat penger ut året. Kanskje de blir litt forsinket, hvor mye penger vil de trenge da for å fullføre? Og det er nok her de tar en strategisk vurdering. Når aksjekursen er så lav som den er nå så kan det kanskje være mer hensiktsmessig med en partneravtale enn emisjon.

Det eneste som er sikkert er at betalutin virker.

3 Likes

Det blir fæst når de kjører emisjon på 8 kr om noen mnd!

Det er ikke tilfellet.

HVIS burnrate ligger på 140 millioner de neste kvartalene, så er kassen tom etter q3 . Så Nano må hente cash i løpet av våren

2 Likes

De MÅ jo nå vente til Archer-1 15/40 og interrim foreligger. De kan jo ikke kjøre en emisjon i aller nærmeste fremtid med Corona-panikk og fandens oldemor. Emisjon i Juli/August burde vel et bedre alternativ. De må jo bare jobbe på skikkelig nå, skaffe de resultatene de kan for markedet og gamble på en rasjonell stigning i akskjekursen på sensommeren (gitt at datene er gode da, seff). Q4 har vel i tillegg være det mest kostbare i NANOs historie.

Da har de knapt penger igjen. Det er uforsvarlig, trengs penger før det

TRVX gik jo længere end sædvanligt inden indhentning af penge sidst, remember?

Blir veldig overrasket om det ikke kommer innsidekjøp nå.

Jo, skummelt og uforsvarlig å drive med nesten skrapa skattekiste, men de har 471/125 = 3,77 kvartaler igjen med drift da (gitt samme burnrate i år som i Q4-19). De kan tåle å utsette til juli/august, men enig i at da er det et stort element av gambling i pengeinnhentingen. Men med de nivåene i aksjekursen vi ser nå, så…