Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

@MrSpecial, med disse så er det 94 sites såvidt jeg kan se?

I så fall er det ingenting nytt her. Fra q4:
“94 sites are open for enrolment in 24 countries (as of 26th February 2020)”

1 Like

@JHF2, du har rett i at det ikke er noe nytt siden Q4-presentasjonene, men det var heller ikke forventet.

Det interessante er endringene siden forrige oppdatering på clinicaltrials, og spesielt i forhold til hvor nye siter er åpnet for rekruttering, og om det eventuelt er åpnet for studiet i nye land. Kanskje ikke like interessant for alle, men for min egen del synes jeg det er av interesse å se at de har gått fra 6 til 13 klinikker åpne for rekruttering i USA for eksempel.

“The Spanish ban will run for a month, while the French and Italian ones will run only for the day to start with. French Finance Minister Bruno Le Maire said his country’s ban may be extended.”

Kan vel være at det diskuteres koordinerte tiltak. Det vil vel ha større effekt.

10,00 ser ud til at danne en bund for nærværende; tipper støtten vil øge betydeligt og selv den mindste optimisme vil give pull back til 15,00 … er selv fortsat på køberen.

Frankrig har nu lukket for short selling og det er min forventning at samtlige børser følger efter. Det manglede bare, tingenes tilstand taget i betragtning. Ser vi start på inddækning i NANO nu?

Bemærk hvordan købersiden afventer opbygning på sælgersiden, før der bliver taget napp.

1 Like

Har etterspurt statement og uttrykt tydelig markedets behov for ett inntrykk av at Nano evt tar de grepene som er nødvendig.

Fikk mail idag, og en statement ligger nå på nettsiden.
Den sier ingenting, men det påstås at studier foreløpig ikke er påvirket, men at det selvfølgelig følges med daglig

Ikke mulig at det er riktig at det ikke har påvirket eksisterende studier, men at det ikke påvirker rekruttering kan jeg vanskelig forestille meg.
Uansett, vi får bare se an utviklingen.

5 Likes

CORONAVIRUS (COVID-19) UPDATE
The global coronavirus (COVID-19) outbreak has so far not had an impact on our trials, but we are of course monitoring things on a daily basis given the fluid situation. Our main priority is to do what is in the best interests of our patients, and we will comply with and support whatever guidelines are put in place by local and global health care authorities. The company will continue to monitor this unprecedented situation and notify stakeholders accordingly. Thank you for your understanding and continuing support of Nordic Nanovector

Synes helt ærlig det er rart hvis de ikke blir påvirket in the end når Oslo Cancer Cluster sier dette:
As a precautionary measure, in the continuous efforts to limit the spreading of the COVID-19 virus, and to shelter patients as well as healthcare staff, external personnel are given restricted access to hospitals, which consequently affects monitoring, auditing and inspections of ongoing clinical trials.

The restrictions – which also include a temporary halt in patient recruitment for new clinical trials – are implemented at all large hospitals nation-wide and include a provisional standstill in monitoring of ongoing research, as well, consequently delaying its outcomes.

14 Likes

Ja de to statements var ganske motsigende :joy:

Det må jo igjen si at de enn så lenge har og har hatt minst stabil rekrutteringstakt de siste 20 dagene (siden Q4-presentasjonen 27. februar). De rekrutterte 47-32 = 15 pasienter på 132 dager (mellom 17.10.2019 og 26.02.2020). De har da nå totalt 47 + 2,3 = 49,3 pasienter totalt. Mangler 0,7 stk for interrim.

2 Likes

Alle har gjort sine feiler. Beste måten å håndtere dagens situasjon er å begynne på fra nytt.

Fokuser på “her og nå” og fremover. Ikke tenk på hvilke kurser man kjøpte på, burde ha solgt på osv.

Dette gjelder for hele markedet og ikke Nano isolert.

1 Like

Kan det bety noe at de sier “new”? Kan det leses som at eksisterende studier som er i gang ikke nødvendigvis stoppes 100%?

1 Like

Helt sikkert. En kommentar fra @Neladner eller @Forsk hadde vært kjærkomment her.

1 Like

Vist Nano har behandlet ferdig Archer og Paradigme Interim, har det gjort enormt på dagens situasjon .

Runder opp til 1 da :joy:

Kom igjen, inn med deg!
doctor-patient

16 Likes

The global coronavirus (COVID-19) outbreak has so far not had an impact on our trials

Enn hvis Kolstad hadde jobbet sånn da, gitt. Da hadde Betalutin vært på markedet i 3 år allerede.

Nei for på to uker har de vel gått fra å rekruttere 0,2pas til 0,175pas eller no slikt? :wink:

Står jo svart på hvit at nye trials blir utsatt. Nano sin pipeline er langt fra “ny”.

Det er jeg fullstendig klar over. Men at alle trails som er underveis får kjøre full spiker? Har jeg liten tro på.

Selvsagt tar NANO risikoen med å skrive med bred penn på hjemmesiden siden hva som er status, uten at det har hold i virkeligheten…

Høres det ut som en sjanse selskapet ønsker å ta, når alle er åpne på hvilke utfordringer situasjonen påfører sine selskaper?

NANO er børsnotert og meldepliktige. Det medfølger ganske alvorlige sanksjoner for det ansvarlige styret hvis de med viten og vilje villeder markedet, og ikke følger ansvaret for forsvarlig forvaltning som er pålagt ethvert styre.

Forteller NANO at de pr i dag ikke er negativt påvirket av Korona er det bare til å glede seg over det, fremfor å påstå at de er en gjeng med løgnere som gjerne tar smekken for å bløffe markedet.
Hvorfor skal de bløffe? Tror du ikke det ligger i kurs 10 kroner at det er priset inn forsinkelser i både interimavlesning, rekruttering Paradigme og Archer?

Så hva skjer når markedet skjønner at NANO sine pågående studier faktisk rir dette av uten vesentlige forsinkelser? Her gis det kun et forsøk på å “gjette” riktig svar…

10 Likes

NEW REPORTING REQUIREMENTS FOR NET SHORT POSITIONS THAT REACHES OR FALLS BELOW 0.1% - VALID FROM MARCH 16TH 2020

https://ssr.finanstilsynet.no/