Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Takk til TheObserver for nok et godt innlegg :+1::grin:

Mange selskap vil nok gå under. Men det er viktig å hindre at selskap som faktisk kan bli svært viktige for økonomien i landet får leve.

Joda, du kan flire av at jeg ønsker at staten betaler ut en engangssum til nordmenn. Og ja, jeg skjønner at dette ikke er noe man akkurat ville se på som sannsynlig fra staten

Men, man har jo et godt eksempel i Alaska, der innbyggerene får utbetalt sin andel av oljeinntektene.

Det er viktig å forhindre resesjon i landet, og jeg mistenker at mange faktisk har brukt mye penger på å forberede seg på corona. Det vil si at når coronaen er over, så har de for det første ikke penger til overs, samtidig som de har fulle matlagere og ellers annet de så for seg at de behøvde. Samtidig har kronen blitt fryktelig lav i forhold til omtrent alle andre valutaer, så butikker vil slite med å etterfylle lagrene sine om folk ikke handler. Og da vil det gå slag i slag. Forbrukerene vil forsøke å spare enda mer, butikkene må øke prisene mer, osv… Aka resesjon.

Og igjen, poenget mitt er… Jeg, f.eks, solgte før børsene begynte å falle. Jeg er ikke negativ til NANO på grunn av makroøkonomien eller at Oslobørs faller. Det har ingenting med valgene mine, eller meningene mine å gjøre. Jeg ser på hvordan effekt alt dette har på selskapet, fra at CEO fikk fyken, til Corona, til finansiering, til rekruttering, til selskapets historikk på å levere på guiding.

PS: Dette er ikke en Corona tråd og skal tydeligvis ikke diskuteres her inne, men siden du nevner Kina. Du burde ikke sammenligne noen andre land med Kina. I Kina er de mye mer forberedt på noe som dette og de kan også ta til drastiske tiltak mye fortere enn demokratiske land. Kina (Wuhan) bygde et sykehus på få dager og har isolert alle innbyggerne og i mange tilfeller sveiset igjen dørene til folk. Ikke rart viruset slutter å spre seg da. Vi håper alle på det beste utfallet både for NANO og for verden når det kommer til Corona. Men å sammenligne Norge eller andre land med Kina blir feil.

1 Like

Fikk egentlig Bravo fyken?

Jeg ser ikke bortifra at han så coronaen komme, og fant ut at det var på tide å mønstre av før stormen slo til…

1 Like

Det var nettopp det jeg tenkte på, nedjustering av allerede inkluderte pasienter, men som det viser seg er ikke dette verdens mest stødige gruppe pasienter å få rekruttert, en pandemi gjør vell ikke saken stort bedre.

Problemene for Nano startet ikke med corona. Nano har hengt i tauene i tre og et halvt år nå. Kan ikke se at staten skal gå inn med fellesskapets midler i et selskap som har så mye igjen å bevise.

Men først og fremst; bransjen har foreløpig ikke en gang bedt om statens hjelp. Foreløpig klarer disse selskapene seg, og kanskje vil de kunne finansiere driften via emisjoner som før. Om det betyr høy utvanning for eksisterende aksjonærer, er ikke det statens problem.

1 Like

Ja jeg tenkte nøyaktig det samme i går, er jo rikelig med adm dir rundt om som har flyktet bra broen i det siste

Bekymringsfult at det ikke kommer noen meldinger fra Nano egentlig. Ikke livstegn i heletatt.

Hva vil du at de skal melde da? Det har heller ikke kommet meldinger fra andre Biotek selskaper så vidt meg bekjent. Vanskelig å melde noe, uten å vite sikkert :thinking:

3 Likes

Da er det vel business as usual :innocent:

De kunne meldt at de gjør prekliniske undersøkelser som tyder på at Betalutin fungerer mot Covid-19

Ja, her burde de melde tilfelle noen av aksjonærene ikke har fått med seg at det er koronautbrudd.
De har sikkert også masse konkret å melde om da de forstår nøyaktig utfallet av dette idag…

Selv regjeringen er usikre på om de må ut med 100milliarder, 1000milliarder. Hva får deg til å tenke at Nano har oversikt? På lik linje med resten av verden.

1 Like

Hadde vært kjekt å vite om de bistår helsevesenet med koronahåndteringen.

Det er jo ikke det. Sannsynligvis er rekrutteringen forsinket og de har ikke permittert en eneste person. Ergo renner pengene ut her.

Det er slepphendt av selskapet å ikke lette på sløret etter kurskollapsen vi er vitne til. Tilliten til selskapet er visket bort.

Hva skal Nano gjøre da?

Nuke coronaviruset?

1 Like

I alle bedrifter nå om dagen, så må det tas valg . Nordic Nanovector vil jeg tro også gjør det som må gjøres i disse dager .

Permittere. Få ned kost til et minimum slik at de kan sitte over de neste milepælene uten å hente penger.

Er ikke tema i Nano, der er det bare full gass som gjelder!:wink:

Objection, your Honor, the question calls for speculation