Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Aner ikke, kanskje rykter på G?

Men heller mot teorien til @Krieghoff, nå er det mye risikokapital som går fra olje til biotek. Det drar opp hele sektoren. Var jo lav oljepris under forrige biohype i 2016/2017

1 Like

Hele bioteksektoren fyrer jo – omvekting fra andre sektorer, kanskje…(?) Olje har jo fått seg en karamell med dagens oljepris og laks fikk seg vel også en liten lusing nettopp…

2 Likes

Ja, du tror på den du også?

Nano er jo bare en partneravtale unna russiske prosenter!:wink:

Får jo litt den følelsen da, som nano-aksjonær så blir jeg litt urolig når kursen går oppover :sweat_smile:

Men ser som dere sier at hele sektoren løfter seg

2 Likes

Shorterne blir muligens nervøse nå…

2 Likes

De som ikke har lest den finner den her, Forberedelse til neste bull marked - Hva gjør du?

1 Like

Samme her, blir nesten litt redd når jeg snart begynner å gå i pluss.

1 Like

Er det sånn Eirik Jensen- kodespråk?

Noe spennende under bilen tro?

Vet vi sikkert om Nano ikke vil delta på AACR eller ASCO i år? Første del av AACR (i “virtual format”) pågår vel i disse dager og tittel på abstractene til Asco slippes i morgen.

Føler meg rimelig dum her jeg røk ut på en stoploss på den lille dippen sist uke. Forsåvidt også samme i bergenbio…

Så blir spørsmålet, ny inngang eller vente…

Som jeg sier med min ringe posisjon: Spiller du ikke vinner du ikke. :stuck_out_tongue:

Fint driv om dagen.

La oss håpe på en ny vår i nano!

Utsiktene for å åpne for forskning på sykehus igjen burde jo også ta seg opp igjen.
Høie beordret jo senket beredskapsnivå, og drift er tilsynelatende tilbake til normalt.
Hadde vært fint med en oppdatering av hvordan dette ser ut på forsøkssiden etterhvert

1 Like

Er det ikke del av spillet da? Forsøke å øke sin posisjon gjennom trades? Slo feil ut nå, men fikk ihvertfall økt i targo.

Litt farget av min negative holdning til aksjemarkedet generelt. Ser ut som om ting øker fordi øk. Men rimelig argument at folk flytter pengene fra andre sektorer til biotek.

Har stadig tro på at flere av de norske selskapene, herunder nano har god teknologi og vil lykkes, men jeg håper nå på en liten nedtur så jeg kan fylle opp igjen :slight_smile:

Hva er greia med å ønske en aksje ned for å fylle på?
Man kjøper jo aksjer fordi man ønsker/mener den skal opp.
Om man har solgt på en lavere kurs en der aksjen er nå er jo det bare positivt at aksjen går videre fordi aksjen da er sterkere enn man trodde, og det er jo bare positivt.

Markedet bryr seg lite om dine kjøps- eller salgskurser, det bare du og din redsel for å innrømme “feil” som hindrer deg fra å tjene mere penger

13 Likes

Sant nok. Også derfor jeg har registrert meg her og forsøker å lære av folk som har holdt på med dette lenger og kan mer :slight_smile:

BGBIO som drar opp hele sektoren? RT 19.09, omsatt for over 1mill etter 6minutter

Virket usannsynlig for kort tid siden, men nå er det langt mer enn en drøm at støtten på 20 kr kan gjeninntas.

1 Like

Nei, det virket ikke usannsynlig, men majoriteten på TI mente det var det.

Det er to forskjellige ting, og viser det faktum at når bare mange nok blir negative / lar seg psyke ut og selger til tross for at man er medeiere i et medisinsk produkt som med stor sannsynlighet blir kommersielt, blir oppsiden eksponentiell for de som er kontrære og handler på strategi fremfor magefølelse og dårlige nerver.

“Alle” ventet på at NANO skulle ned på 10 kroner igjen, som om det var den største selvfølgelighet her i verden.

10 Likes

Jeg er reelt enig i det meste du skriver, men omvendt må jeg også sige, at der ligger en slags implicit “it could only go one way” i din retorik, hvilket jeg ikke deler; der er ingen garantier i aktiemarkedet, endsige slet ikke i biotek.

4 Likes