Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Lønnsnivået, og spesielt Malene sitt, er helt latterlig. Sett i lys av jobben som gjøres er det helt forkastelig.

1 Like

Hvorfor det? De er jo villige til å låne ut store summer til næringslivet, så hvorfor ikke NANO?

Det eneste de mangler er penger.

Staten reddet banknæringen for noen år siden.

Hyperrisikable om de ikke får penger ja. Medisinen virker, så om de får finansieringen i orden, så er risikoen svært lav.

Risikoen svært lav faktisk.

Hva sier markedet til det? Hvis risikoen er svært lav burde jo det gjenspeiles i kursen.

For øvrig har staten allerede støttet selskapet med x antall millioner gjennom folketrygdfondet. Skattepenger som nå er tapt.

Pengene er ikke tapt så lenge Nano ikke er konk. Vi er ikke helt der enda. Har flere måneder på oss :innocent:

Håper du har rett. Som sagt, jeg vet ikke om tallene stemmer, men det er de eneste jeg har funnet.

Jeg velger å tro at du skjønner hvorfor det er en forskjell på å redde “banknæringen” i Norge vs. å redde et biotek som ikke har et produkt på markedet en gang. Jeg er enig i at Betalutin virker lovende, og at medikamentet burde komme på markedet. Men det er så mange risikofaktorer som hører med der, blant annet det å få solgt medisinen etter godkjenning.

NANO melder jo også nå at de ser etter partnere, dette burde de ha gjort uansett om du hadde kassa full av cash, med tanke på det salgsapparatet og kontaktnettverket som hører med et big pharma selskap. Dette skjønner også den norske stat eller de fleste erfarne biotek investorene. Problemstilling 1 for et lite biotek er å få medisinen godkjent, problemstilling 2, som kanskje er minst like stor som nr 1, er å få medisinen solgt.

Nå er ikke jeg noe ekspert på skattelov, men dersom NANO blir partner med et utenlandsk selskap, ville jeg tippet at dette selskapet ikke ville betalt skatt til Norge, men heller til landet hvor det hører til.

Tro meg, støtte fra den norske stat kommer ikke til NANO.

Altså, konkurrentene vil jo naturligvis bli like forsinket som Nano om pasientene uteblir.

Finnes det historikk som tilsier at godkjennelse av medisiner kan få fortgang i sluttprosess, når verden er i krig mot en felles fiende? Nano har fast track, ODD, (antatt50+6+76pax) kan dem få BTD på grunnlag av dette? Mtp at verden er i en ekstraordinær krisesituasjon, må det vel også jobbes litt utenfor gitte rammer?

Lønnen reflekterer jo selvfølgelig risikonivået…

Du vet at de har bøttevis med opsjoner? Hvis de hadde klart å realisere verdien av gavepakken Betalutin, så hadde de vært søkkrike hele gjengen.

Pluss at en IR-ressurs skal ikke ha 2.5 mill i året. Ikke kan hun IR heller.

Hva er risikoen?

Hadde hun fått lønn i opsjoner eller aksjer så hadde det vært risiko.

Det kan hende myndighetene finne ut at de ikke vil støtte opp om norske biotech-firmaer, men da gjør de en fryktelig tabbe. Det burde nå være mer enn tydelig at Norge burde produsere medisiner og medikamenter innenlands.

Med skikkelig finansiering, så trenger ikke NANO eller noen av de andre norske biotech-firmaene å få sponsing fra andre biotechs utover medikamenter.

Jeg tror at ledelsen i NANO jobber på spreng med å finne en løysning på opplegget. «Noe på gang».(Dette synes jeg kommer godt frem, siden det ikke kommer en lyd fra NANO.).Må vel si at jeg følte at vi fikk en forsmak på dette sist fredag når NANO helt uten videre spratt opp 50%. :blush:. Så jeg gleder meg til godmeldingen tikker inn mens vi minst venter det en dag! :grin::crossed_fingers:

Nå tror jeg INGENTING på de tallene der, men HVIS de stemmer så er jeg 120% enig mtp. hva en IR ressurs bør tjene.

Disse folkene kommer jo fra utlandet, og var betalt i euro. Så klart det vil se grotesk ut i Norge. Dette må jo tenke på hvor de bor, osv.

Djeez

@Nocturne, det står på side 77 i 2018-rapporten (under). Ledelsen har over 30 mill i total komp. EDIT: Trekk fra kom til costa. Da er vi på ca 24 mill. Husk at de på toppen av dette har en haug med opsjoner.

1 Like

220 000 euro.

1 Like

Haha. :slightly_smiling_face:

Men fra spøk til revolver - voldsomme lønninger når man ser på hva som har blitt produsert.

2 Likes

Nå håper jeg folk fatter hvorfor jeg påpeker dette gang på gang. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor Malene fortsatt jobber i Nano. Det samme med Kvåle. Hun har latt kostnadene løpe løpsk, og i kvartalsrapportene er det ikke en gang noter som forklarer hva pengene brukes til. Malene og Tone skulle gått når Bravo ble kastet.

7 Likes

Enig. Dette ser jo ut til å gå på dunken. Styret må vel også ta sin del av ansvaret når det kommer til det strategiske.