Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Mange som har vært positive i det siste og snakket om bayer/ roche inntog etter at nieba tok over roret. Denne meldingen tyder på alt annet enn interesserte partnere.

Edit: Men det er flott at de tar tak og at ting gjøres i vanskelige selvpåførte tider… Takk og farvel Costa, Bravo, Lisa. De tre musketeer, en for alle og alle for en.

Hva er negativt med denne meldingen?

Vi har etterspurt mer transparent ledelse. Dette er første meldingen og steget på den veien, og jeg tar den gledelig imot. Mange som tolker mye i denne meldingen, hvor jeg ser den ene tingen som har vært sårt etterlengtet; handlekraft

5 Likes

1: Forretningscase blir svakere med pause av Archer.
2: Forretningscase er mye mer usikkert fordi det nå hviler på en godkjennelse fra FDA. Merk at endring av inklusjonskriteriet var det som trynet oppstarten fordi REK nektet å godkjenne det.

· Request type C meeting with FDA to amend the current PARADIGME protocol
· Intend to broaden PARADIGME’s inclusion criteria to increase rate of
recruitment.

Jeg kjøper ikke NANO før de melder at FDA har godkjent endring. Og selv da venter jeg til etter en emisjon med 98% sikkerhet.

Det vet vi ingenting om. Det må gjøres grep uansett om det forhandles med partner eller ikke :+1:

5 Likes

Hvis en CEO går ut og melder at “han ser frem til å oppdatere markedet på denne prosessen”, og folk tolker det som negativt, da tror jeg man er ganske så snever.

En CEO ville aldri ha uttalt seg slik hvis han mener dette er av negativ karakter og at det skal påvirke Paradigme i negativ favør. Det prøves nå å vinkle dette som at CEO forteller oss; beklager for denne katastrofale meldingen, og selv om fremtiden nå ser mørkere ut enn før, så gleder jeg meg til å oppdatere dere på hvor galt dette skal gå.

Makes sense?

3 Likes

Ja man kan si bedre sent enn aldri. Men får litt den følelsen at “vi endrer oss ikke før vi har kniven på strupen og ting er virkelig kritiske”. Hva med å ta tak i ting litt før og jobbe proaktivt? Burde man kunne forlange med disse lønningene de hever.

1 Like

Var vel strengt tatt ikke endringen i seg selv som var problemet, men at Nano ikke skjønte/feilberegnet hvilken søknadsprosess det krevde.

Ellers enig forsåvidt

2 Likes

Jeg skulle ønske at Lars Nieba hadde fått CEO jobben i Nano for lang tid siden. (og mange millioner) Endelig en tysker med handle kraft. Bedre seint enn aldri. Det er fremdelesnok penger igjen til at vi med en ny kaptein kan komme oss til havn med et godt resultat. De som er negative må bare fortsette med det. Her har vi fått en ny CEO som tar grep sammen med styret. Nå er vi i siget.

11 Likes

De som ikke gjorde de endringene som nå er igangsatt er heldigvis erstattet med noen som faktisk gjør det. Det er ihvertfall veldig positivt, selvom vi aksjonærer har lidd veldig mye.

Ser frem til at fiske (yderligere) 40.000 stk @ kurs 10,00 i morgen, hvis muligt … skal markedet endnu engang levere aktier til aborums portefølje med rabat? :slight_smile:

Her må man se objektivt på sagerne; styret tager grep, agerer på guiding og informerer markedet … akkurat dét aktionærerne har efterspurgt, så … lad os da endelig sælge (sarkasme og ironi i spandevis forekommer).

2 Likes

Begriper ikke alle de negative innleggene. Hvis man har fulgt med er det lett å se at dette bare er en oppfølgning av det som ble varslet på Q4. Handlekraft!

3 Likes

Hvorfor går den ned imorgen?

A) Fordi jeg fortsatt sitter?
B) Fordi det er en dårlig nyhet?

Som alltid, svaret er A. Alltid A, alltid alltid.

4 Likes

Meldingen er både positiv og negativ. Jeg har eid aksjer i Nano siden 2016. Jeg vet ikke hvor lenge mange her inne har vært i Nano (opplever mange nye navn som er uberbullish, sikkert etter å ha kjøpt på 10 og 12 kr) men dette er ikke positivt på lang sikt.

La meg utdype:

1). De satser alt på ett kort nå: all other clinical trials to be suspended following completion of the current cohorts and all investments in pre-clinical assets to be halted.

Basically kan man ikke prise inn pipen fordi den blir utsatt. Det er som å kjøpe et selskap med ett produkt og mange potensielle produkt - disse produktene er opsjoner på noe som det kan bli noe av på lang, lang sikt. Nano nå er et bet på Paradigme, og bare det.

2). Om de lykkes med guidingen for rekruttering avhenger helt og holdent av FDA.

Request type C meeting with FDA to amend the current PARADIGME protocol.

Interrim data kan hjelpe her, men hvem vet hva FDA sier. Regner med det ikke er så enkelt å endre et studieløp som har pågått såpass lenge som Paradigme har. Her må jeg gjøre mer research. Dette er dog noe vi visste, så ikke noe som er forandret sånn egentlig.

3). Intend to broaden PARADIGME’s inclusion criteria to increase rate of recruitment.

Dette er setningen som bekymrer meg mest. Hvis de nå skal inkludere andre type pasienter enn lymrit subsettet, blir også datagrunnlaget potensielt annerledes.

Spørsmål: kan vi da regne med dataene blir bedre enn lymrit? Dårligere? Det samme? :zipper_mouth_face:

Resten av meldingen – kutte ansatte, fokusere på CMC og core clinical operations etc. er veldig bra.
Men jeg vet ikke om disse tingene veier opp for den gedigne skuffelsen jeg kjenner på nå; basically legger de hele pipen på is, og øker inklusjonskriteriene.

Videre synes jeg det er bekymringsfylt at de tydeligvis ikke har hatt noen interesse fra BP.
Hvorfor ellers kjører de disse grepene? De vet nok at de ikke kan kjøre en emisjon i dette markedet, og på disse kursene. Så ja, jeg er skuffet.

18 Likes

Bra skrevet.

Jeg må si jeg forventer omtrent dette i morgen fra selskapet:

image

14 Likes

Da tror jeg du blir skuffet

1 Like

Mye splittet meninger om hvordan man skal tolke denne meldingen. Tenker selv jeg konkluderer med å vente til å se hvordan markedet reagerer i morgen.

NANO blir børsens mest volatile aksje i morgen :sweat_smile: veldig mye avhenger av hva ledelsen kommuniserer.

1 Like

Om du vurderer inngang er det ingen fare. NANO faller, uansett melding, så bare å vente på åpning rundt 10kr i morgen.

Veldig bra skrevet. De tre punktene du nevner skaper usikkerhet. Markedet liker ikke usikkerhet. Ivertfall ikke i et selskap som trenger penger innen kort tid i et lite risikovillig markedet. Watch out!