Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Nei, det er på ingen måte positivt!

Archer-1 var selve juvelen i kronen, at dette studiet settes på hold er særdeles negativt.

I tillegg henger Paradigme og Archer-1 sammen med hverandre i det videre løpet.

Flott at ledelsen viser handlekraft, men å legge hele pipen på is er ikke bra for oppsiden i caset. Her føler jeg ledelsen skjærer av seg haken i et forsøk på å barbere seg.

2 Likes

Tøvete melding av selskapet å ikke gi nøyaktig informasjon angående archer1… Er jo full forvirring i alle hjørner

1 Like

Husk at kronekursen har stupt siste tiden, og de fleste i ledergruppen har jo utgifter i andre valutaer enn norske kroner.
Så i kjøpekraft har svært mange i ledergruppen allerede tatt et 20-30% lønnskutt. Et ytterligere lønnskutt vil derfor være hardt å selge inn.
Med mindre de har avtalt lønnen sin i Euro da, da har de ikke mistet noe kjøpekraft, men da kan det jo hende at lønnsutgiftene stiger tilsvarende valutaeffekten istedet for, for det som er lettest å se for seg er lønnsfrys.

Snoefellen du har all min respekt og kanskje en av dem man skal sette sin lit til når det gjelder, hva kan man si, rasjonelle, nøytrale veloverveide vurderinger på det fundamentale og hva som vi nå har i vente i det korte og lange bildet. Hva mener du? Jeg har solgt meg ut, som flere vet men man skal ikke vektlegge det. Vi har alle samme frykt for å gå glipp av oppgang på samme linje som tap. Spesielt hvis man opprinnelig er langsiktig og har troen på caset. Du var skeptisk for flere år siden men hva er ståa nå? Kan dette gå vegen?

Kan du utdype dine meninger? Jeg har begynt å få noen flashbacks fra finanskrisen og Diagenic og føler vi er litt inne på samme spor.

Forskjellen her er jo at NANO er et annet ballgame…

Dagens melding er bare trist.
Jeg klarer ikke lese dette som noe annet enn et desperat forsøk på å redde stumpene. Det er prisverdig i seg selv og det er lov å håpe at dette arbeidet bærer frukter. Skulle disse redde-stumpen- aktivitetene misslykkes er utfallet bare helt utrolig sørgelig.

Lykke til de neste 14 dagene. Det vil dagens aksjonærer trenge.

3 Likes

2nd cohort skal fullføres. Om dette gjelder alle 25 pasienter, eller bare 6-9 pasienter vet vi ikke, men selskapet kommer jo garantert til å kicke i gang Archer igjen så fort de har kontroll på Paradigme - forhåpentligvis etter interim rundt sommeren.

1 Like

Selskapet skal ha hedget seg selv ved å plassere penger i de valutaene utgiftene er i. Dette står i notene i årsrapporten. Derfor har de nok en betydelig FX-gain i q1 som offsettes av tilsvarende økt cashburn (i NOK) fremover.

3 Likes

Fra dagens melding:
> all other clinical trials to be suspended following completion of the current cohorts
Fra Q4 om Archer:
• First safety cohort completed (10 MBq/kg Betalutin®), dose increased (15 MBq/kg) for next 3-6 patients

Å finne en generell definisjon på kohort som oppklarer tvilen i meldingen firnner jeg umulig.

Men sitatet fra Q 4 rapporten viser at NANOs ledelse betrakter de første 3 pasienter i Archer studien for en kohort.
Derav bør følge at de neste 3-6 pasienter er neste kohort.

Er dette korrekt tror jeg kursen i løpet av morgendagen vil nærme seg akkumulert skattegevinst.

Veldig trist at Coronaviruset stoppet eventyret, men ledelsens grådighet og manglende kompetanse har også bidratt til miseren.
Men, en restrukturende emisjon og et par år til vil kanskje gi pasientene Betalutin,
Og vi vet det er god medisin.

2 Likes

Jeg synes grepene de tar virker fornuftige gitt den vanskelige situasjone selskapet er kommet i, og at prioriteringene er riktige, for nå man faktisk gjøre noen prioriteringer.
Og da må PARADIGME være fokus, og man må ha orden på CMC og supply chain.

Følgende blir spekulasjon, men meldingen kan tyde på at en partnerløsning kanskje ikke er om hjørnet, og man tar kanskje best vare på aksjonærverdiene hvis man klarer å utsette pengeinnhenting et kvartal. En emisjon mot gjeldende aksjonærer nå vil jo gi en solid nedadgående spiral i aksjekursen, å hente inn mellom en halv og en hel milliard blant dagens aksjonærer akkurat nå blir tøft, og en rettet emisjon vil kanskje kreve en fullmakt i drøyeste laget på generalforsamlingen. Og da er rette medisin “to preserve cash”, til det er bedre tider for pengeinnhenting.

Jeg vil gjette på at big pharma bryr seg mindre om corona eller ei, har de lyst på noe så går de for det.

2 Likes

Takker for svar. Det blir nok medisin, men i hvilket format tror jeg kan være et greit begrep nå.

1 Like

Det har NANO sikkert gjort, men poenget mitt var at det kan bli vanskelig å selge inn et lønnskutt på 20% hvis NANOs utlendinger har avtalt lønn i norske kroner, da har de allerede tatt et betydelig lønnskutt i sin kjøpekraft.

Og skulle de ha ha avtalt lønn i Euro er jo det dyrere for NANO sammenlignet med at de har avtalt i norske kroner.

… lad os se, hvordan markedet reagerer; tænker ikke vi ender i plus, men 10,00 blev forsvaret da markedet krakkede tidligere og der er nok mange, der har ventet på denne mulighed (inklussive undertegnede).

Det skal gøre ondt, før det bliver godt, men aktionærerne til NANO har allerede taget en del smerte. Jeg mener det er vigtigt, at ledelsen (og bestyrelsen) viser handlekraft, uagtet en lang reaktionstid, men markedet får akkurat nu afklaring på samtlige (eller de vigtigste) ukendte variabler og det har også en værdi i sig selv.

2 Likes

Lønnen til de som sitter i London er nok i pund osv… De skal ha kontroll på FX-risken. Dette er det minste man kan forlange.

Inntektene lenger nedi gata, som tross alt gjør at Nano har en verdi på børs, er primært i USD, EUR og GBP, så det er positivt for Nano at norske kroner svekkes.

Finner faktisk ikke noe spesifikt om dette i årsrapporten. Finner du? Men jeg vet at Costa hadde avtalt lønn i CHF, og antar at også resten av ledelsen har avtalt lønn i sin lokale valuta.

At nano skal gruses imorgen kl 9 er jo 100% riktig

Lønn i sveitserfranc hadde vært deilig ja. Euro og dollar har steget rundt 20% mot kroner siste året, mens sveitserfranc har steget nærmere 30%. Costa hadde vært en dyr mann nå ja.

Skjønner ikke hvorfor noen vil selge etter denne meldingen, dette var jo akkurat det vi ventet på. Fasit får vi morgen, men jeg mener dette var helt riktig grep av ledelsen i posisjonen selskapet er i per nå.

7 Likes

Unøyaktig informasjon angående archer 1

Ingen hadde ventet utsettelse av denne.

3 Likes

«Følgende blir spekulasjon, men meldingen kan tyde på at en partnerløsning kanskje ikke er om hjørnet»
Kan man snu litt på det, og tenke at Nano har fått signaler om å bli mer «streamlined» før partner vil være med på laget?

2 Likes

Det hadde vært interessant med en poll hvor man sjekket hvor mange som;

A) Selger på meldingen
B) Kjøper på den
C) Gjør ingenting

Jeg tror den mest riktige beslutningen tas etter man har hørt webcast. De som gjør noe kjøp eller salg før den tid famler ganske i blinde (selvsagt med uventet utfall begge veier. Kjedelig å selge på 12 hvis den løper til 18 etter callen)