Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Har vært med siden 2015 og hatt fingeren på salgsknappen mang en gang, men klarte jeg å trykke? Neida og her sitter jeg og venter og har det siste året kjøpt mere.
Så får vi se da om d var lurt?
Tror d :slightly_smiling_face:

2 Likes

Hva er spennende med akkurat denne uken? :thinking:

1 Like

Litt tidlig å konkludere ang short ser det ut som…

Dette er vel ganske spennende og potensielt relevant for denne uka:

1 Like

Åh, vi er der allerede ja, jeg tenkte det ikke var før juli / august :thinking:

End of Q2 / early Q3. Vi er helt i end of nå :blush:

Interim kommer i august.

Javel ja, da har FTF lånt ut aksjer igjen.

Ser sånn ut ja :skull_and_crossbones:

Ser slik ut ja. Kanskje noen som vil ha litt aksjer i bakhånd om de tror at det ikke bare er godt nytt i vente? Hvem vet… Ser ut som dette er noe man bare må leve med, at FF har ikke endret sin policy angående selskaper som NANO er jo bare sørgelig.

Strengt tatt på tide nå at selskapet begynner å levere noe positivt fremover, det er vel det eneste som kan sette en stopper for dette short tullet og robot manipuleringen. De prøver seg i PHO også, men der ser det ikke ut som om at de kommer noen vei.

Der kom plutselig shorterne på banen igjen

Refererer du til statistikk som er er ute, eller tolker du det utifra handelsmønsteret?

Hvis det er sistnevnte så deler jeg ikke observasjonen av det. Jeg tenkte å øke litt på 17 kroner hvis den kom ned dit igjen, men tok heller potten jeg var ute etter på 19. Grunnen var at aksjen teknisk sett ser relativt sprek ut. Det ser ut til å være minste motstands vei oppover.

NANO er i dag mer opp enn TRVX, (som i dag har meldt at de trolig har en SoC-behandling på gang for førstelinje pasienter innen mesothelioma), og vi har en rød børs. Jeg synes aksjen følger trenden opp i et ellers stillesittende børsmarked, og som var grunnen til at jeg tenkte at en inngang på 19 trolig ville være lovende for de neste ukene / månedene. Jeg synes det ser ut som om noen ligger rolig og kontrollert og plukker aksjer uten å bevege kursen mer enn at vi sakte men sikkert ticker opp for hver dag.

For meg ser det ut som shorterne er helt borte, det eneste jeg har lagt merke til er at sluttauksjonen gjerne kjører aksjen ned med 15 til 50 øre i forhold til nivåene i ordinær handel. Dette trolig for å prøve å påvirke åpningskursene kommende handelsdag for å forsette sin akkumulering av aksjer.

7 Likes

Det så slik ut for meg også, og det ser forså vidt fremdeles slik ut. Men når FF igjen har startet utlån av aksjer sier det jo seg egentlig selv. Tviler sterkt på at de har solgt aksjer. Aksjene skal brukes til short.
Det tekniske bilde er utmerket for øyeblikket, men det er det jo lett å ødelegge. Kjøres kursen ned 2 kroner er kjøpssignalet forduftet og endret til selg. Beklager at jeg er pessimist, jeg var optimist for noen dager siden, men den forsvant da jeg så dagens aksjonærliste. Nå står det hele og faller på det som måtte komme av nyheter fremover. Etter 4 år som aksjonær er det blitt mange skuffelser som tærer på optimismen. Men å selge hovedposten nå er utelukket :smile:

1 Like

Som noen sier så er FFF igjen ute og låner ut.

Samtidig når kursen har gått sånn passelig og det inntil da stort sett er overvekt av kjøpere, plutselig er 6 ganger flere selgere enn kjøpere, ja da tenker jeg mitt.
Nok er nok tenker de sikkert og lesser på med salgsaksjer.

Tror du treffer spikeren på hodet her. Jeg har forventet at vi skal få en sommer med press nedover. Men tror ikke det vil synes i short registeret tidligst i morgen. Surt, men her er det kun meldinger fra selskapet og gode sådanne som kan snu trenden.

2 Likes

Det snakkes om disse 475 000 som vises på dagens liste. Kanskje ikke nok til å senke kursen mye som du sier, men de kan ødelegge det tekniske bilde og samtidig få drahjelp av de som kjøper og selger basert på det. FF har ingen hemninger når det gjelder utlån. Når disse 475 000 er satt, er det bare å låne en ny post på 500 000. Det har vi jo sett tidligere også. Trist, men sånn er det bare. Nå er det kun opp til selskapet å levere.

1 Like

Med omsetningen som er i dag, så skal det ikke så mye til…

Har følelsen nyheter denne uken
Ser vi Nano 60+?

Har du stor mage som meg og kjenner på “magefølelsen”…?
Den har jeg kjent på siden 2016 :slight_smile: Uten at dem helt store nyhetene har kommet.
Men nå venter vi jo nok engang på nyheter, så la oss håpe det for ente gang faktisk tar oss ut og opp fra denne hengemyra…!!!

2 Likes

På dagens liste har FF lånt ut nye 1 070 150 aksjer. Trist som F… :scream:

Basert på det jeg kan se er det forsvunnet 1 570 150 aksjer :thinking: