Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Jo, Du får sjekke beholdningen deres den 19/6 i forhold til i dag den 23/6

Så du mener da at FTF har posisjonert seg mot dårlige nyheter i flere år nå, ettersom de alltid låner ut til short?

2 Likes

Tror han siktet til de som har lånt aksjene, altså de som er short. Slik jeg ser det er utfallet av dette møtet ganske binært, så det blir jo en coin toss uansett om aksjen går opp eller ned når meldingen kommer.

Tror ikke de er dårlig, men emisjonspøkelsen kan komme snart tilbake.

Noen som vet om aksjespareforeningen har prøvd å ta opp dette med shorting av Norske selskaper uten inntekt og som er helt avhengig av emisjoner for å få selskapet finansiert mot en kommersiell drift og dertil inntekt?

1 Like

Det positive med det lave volumet er at man tvinges til å sitte rolig… kaster man ut noen aksjer så kollapser jo dette opplegget.

Når shortingen vises i tabellen har den allerede funnet sted, og påvirker ikke markedet lengre (før aksjene skal kjøpes tilbake med motsatt effekt). Den skumle shortingen er den som ikke har funnet sted ennå.

1 Like

Ingen tør å shorte Nano før FDA avklaring

Det blir i alle fall garantert trangt i døra den dagen meldingen kommer!!

Enten løper alle ut, eller så skal alle inn. Passe binært utfall vi har i vente her, og med oppfølgeren interim i august kan man ikke klage på spenningsnivået for NANO-aksjonærene om dagen.

Jeg legger min lit i at et samlet styre med god faglig tyngde vet hva de gjør når de har anmodet om dette møtet og utfallet de håper på. Er følgelig veldig spent på kursutviklingen i etterkant ved positivt utfall. Det kan trolig bety at Paradigme er fullt innrullert Q1 2021.

1 Like

Better på q2/q3.

Men ja, veldig binært nå. Kan Nano skape en positiv spin rundt MZL så tror jeg den kan gå bra fremover, kombinert med :+1: fra FDA.

Forøvrig tror jeg de jobber veldig aktivt for å få inn partner, caset trenger en større aktør i ryggen nå. Ting ser ikke like lett ut som i 2016, det tror jeg ledelsen og større eiere er enig i.

4 Likes

Jeg håper du har rett! Kan fort bli jævlig(Pardon my french, but called for) stygt om det ikke går veien.

Gammalt nytt kompis. Går aksjene ut av listene så betyr det ikke at aksjene er solgt i markedet, men at de står hos en aktør som kan selge om de måtte ønske. Aksjene må bli solgt, og da over 0,1% for å utløse rapporteringsplikt.

Hva kunne en god hedge vært her? Gå short selv ? :face_with_monocle:

heh

1 Like

Skulle tro FDA skal gi tillatelse til å innrullere folk med vondt kne :smile:

Alt står i ro nå? Innrulleres det ikke engang noen iht gamle kriterier heller for tiden?
Og er det noen som vet hvilke kriterier de ønsker å fjerne som har utestengt så mange potensielle pasienter?

Har tenkt samme tanken selv. Er innrulleringen pauset i påvente av nye inklusjonskriterier?

Hva baserer du den antagelsen på?

1 Like

Antakeligvis basert på det faktum at man ikke er aksjonær…?

Hadde jeg vært aksjonær og trodd at selskapet stanset behandlingen av pasienter og stoppet å bygge verdier fordi de sitter på ræva, brenner 100 MNOK i kvartalet mens de venter på FDA, hadde jeg solgt på flekken!

1 Like

Jo, det gjør det…

Tror for øvrig det er lurt å forstå at dette er en forhandling/diskusjon med FDA om hva som kan gjøres med kriteriene og nøyaktig hva man ender opp med i samråd med FDA meldes da i ettertid…

Helt riktig, det er meg og jeg har solgt alt.
Jeg spør fordi jeg ikke har sett noen nye rekrutteringstall i verken Paradigme eller Archer.
Hva gjelder FDA og endringer de har tenkt å godta så er det vel ikke slik at de kan endre de så mye at helt andre (og store) pasientgrupper plutselig blir tilgjengelig og rekrutteringen er unna i ett åndedrag. Savner diskusjon om hvilke kriterier det kan være snakk om og hvordan vil det endre pasientgrunnlaget.

Interrim tror jeg ikke er noen stor kursdriver.
Er vel ingen, uansett om de er aksjonær eller ikke, som tror de ikke vil ha resultater på linje med tidligere data, som vil gi grønt lys.

For en som har vært med i Nano i flere år så er veien inn igjen kort, men slik det ser ut akkurat nå er det kun uvisshet.

6 Likes

Likere lymrit populasjonen, ikke beinhardt på r/r mot cd20, mzl inn, kort sagt gjøre de fleste 3L FL pasientene aktuelle.

1 Like

Dette vet du at ikke blir kommunisert fortløpende. Du må nok pent vente til neste kvartalspresentasjon hvor disse tallene oppdateres - slik det har vært siden før du solgte…

Kriterier kan jo tenkes å endres fra relapsed and refractory til relapsed OR refractory…, Man kan tenkes å senke kravet til kun minst en tidligere cd20-behandling (ikke 2), man kan søke å inkludere mzl-pasienter i paradigme, man kan tenkes å få lov til å senke kravet til antall innrullerte…
Så det er en del å spekulere i der – og finnes sikkert annet også…

Interrim: om ikke kursen går på at den passeres, så er det uansett en av de største value infliction points man får - består man den, så er veldig mye risiko tatt vekk, man kan begynne å se mot marked og godkjennelsessøknad, interesserte partnere vil være veldig interessert i å komme inn på denne avklaringen pga begrenset risiko, kombinert med nok tid til å forberede for å ta til marked… Så i mine øyne, så er den bekreftelsen passert/godkjent interrim veldig viktig og startskuddet på en ny tid for medisinen…

18 Likes