Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Novartis ser på radiofarmaka som en kilde til økt vekst og omsetning.

Near term product ja…

Endocyte’s prostate cancer therapy “builds on our growing capability in radiopharmaceuticals, which is expected to be an increasingly important treatment option for patients and a key growth driver for our business,” said Novartis Oncology Chief Executive Liz Barrett.

Read more: Endocyte stock plummets 30% on big restructuring

Barrett also emphasized that Lu-PSMA-617, which is in phase 3 clinical trials, is a “near-term product,” close to potentially getting on the U.S. market.

3 Likes

Virker som om det er noen som skal holde den nede,for hver gang den gårlitt opp så blir den solgt ned og lagt ut flere poster på lavere kurs

Roboter…

Blir veldig tydelig når omsetningen er lav. Er ikke unikt for Nano

Ganske klare likheter mot nano her når man ser forhistorien med fokus på hovedprodukt, andre kliniske forsøk på vent og slanking av organisasjon… Det var igrunnen litt spennende…

Når Novartis kjøpte dette fulgte det med bindinger på produktet til en tredjepart, så man kan vel si at det ikke var et “wholly-owned product” slik betalutin er…
I tillegg til opsjon på et par mill aksjer i endocyte var dette tredjeparts firmaet også “eligible for milestone payments of up to $160 million and tiered royalties.”

Derfor, om alt annet likt, så vil man kunne argumentete for at salgsverdien av betalutin bør være større ettersom man ikke kjøper med seg økonomiske forpliktelser mot tredje part på kjøpet…

4 Likes

Satser på at Nano jobber for fullt gjennom hele sommeren nå og at det kommer nye meldinger i løpet av august :hugs:.
Hva tenker dere ?

1 Like

Det priser jo dealen til ca 21 mrd nok med dagens dollarkurs.

Mener peak sales for hovedkandidaten til Endocyte var estimert til ca 500 musd.

Så får vi andre leke med hva peak sales og pipelinen til Nano kan være verdt. Endocyte hadde behandlet ca 145 pasienter når budet kom, ikke ulikt Nano etter interim

5 Likes

Hei jeg heter Kjell.
Jeg kjøpte denne aksjen i 2017 pga. @Oilimp og @vegar_beider var investorer og det var en god aksje synes jeg også. Hvorfor er den ikke bedre enn god nå i 2020?! Jeg kjører enda toyota corolla og den blir ikke bedre en god den heller. Hva er greia og når kan jeg bestilla taycan?
Takk for informasjonen

2 Likes

Du må følge bedre med i timen @kaei, det er ingen her inne som misliker mine innlegg her inne mer enn @Oilimp :laughing:

2 Likes

Potensialet i Nordic Nanovector er veldig høyt. Ved suksess blir NANO større en Algeta. Med dagens dollarkurs kan man ikke utelukke kurser mellom 600-1000 kr pr aksje ved suksess. Jeg tror det blir medisin. Betalutin single, og i kombinasjoner kan vise seg å bli en blockbuster. Her kan vi som aksjonærer være heldige å bli med på et nytt norsk industrieventyr. Et norsk Big Pharma.
Men husk, det er alltid risiko i biotek. Derfor er det også vanvittig gevinst.
Bli kjent med selskapet, gjør dine vurderinger selv. Jeg er All in i NANO nå fremover. Tror det smeller snart.

3 Likes

Det tror jeg man fint kan utelukke;)

150-250 er mer enn godt nok for min del

Jeg kjører enda en gammel Toyota :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl:
Men enda tålmodighet, selv om jeg er litt lei av å vente av og til😅
Veiarbeidern har jo utelukkende saklige, informative innlegg her, så jeg skjønner ikke hva han mener :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl:

Hvorfor kan man utelukke det?
200 kr nå hadde gjort meg også happy, men det betyr jo ikke at potensialet ikke er mye større, noe det jo er, som du sikkert vet :blush:
Hva som er sannsynlig å oppnå før de eventuelt blir slukt av et BP, er jo en annen sak.
Time vill sjåvv. :+1:

Potensialet er mye større ja, men for å forløse det trengs det myyyye penger. Og de pengene må enten komme vis emisjon eller partner, noe som begrenser oppsiden.

Men det er over 1000% opp til 250kr, så det burde holde i søkk og kav;)

Men det store bullscenariet er jo om RIT skal brukes som en konsolideringsterapi som «alle» iNHL pasienter skal ha gjennom et behandlingsløp.
Da kan 250kr fort bli for lav oppkjøpssum.

Først får vi se om Nano passerer interimen og om det kan trigge interesse fra BP

2 Likes

Markedet for Betalutin, enten stand alone eller i kombo, er anslagsvis 4.8 USD milliarder årlig, eller 44 mrd NOK. Det er bare å tenke på et tall, og ikke minst håpe at ny ledelse og styre har kontroll på verdiene og legger et overbevisende løp når oppdateringen for fremdrift er klar innen de nærmeste 30 dagene.

Pr i dag er både investorer og analytikere i limbo-land hva angår forventningene til Paradigme, men dette bør parkeres når ny time- og guideline kommer. At de fletter inn i MZL er vel også en bonus :ok_hand:

4 Likes

DLBCL tror jeg vi bare kan skyte en hvit pil etter, ikke har de avklart MTD og effekten er ikke det helt store, ref Nano.
Men MZL er en fin liten karamell, så det blir utrolig spennende å høre hva de har å si på q2 for veien videre her.

Jeg har mye større tro på alpha37, fenomenal effekt og stort marked bare i R/R CLL!

Bare så synd at dette produktet skal rett i møllpose etter IND søknaden er godkjent. Nano trenger sårt en partner for å få liv i hele pipelinen sin.

6 Likes

Fra i fjor, men viser at det er liv i radiofarmaka-feltet

“There is significant re-emerging commercial interest in radiopharmaceuticals given recent advances in the field and Fusion is at the forefront,”

4 Likes

https://www.futuremedicine.com/doi/abs/10.2217/imt-2017-0169

we have reviewed the efficiency and toxicity of RIT as the first line of treatment, and discussed potential novel indications, and strategies such as modifying induction therapy and using rituximab maintenance to optimize the efficiency of RIT as the first line of treatment. Our review indicates that it is more logical to postpone conventional therapies to the second or third lines of treatment instead of RIT.

Conclusions: RIT is a safe, effective, and significantly underutilized therapy for patients with B-cell NHL, and many studies have demonstrated the efficacy of 90Y-ibritumomab tiuxetan and 131I-tositumomab for relapsed/refractory indolent B-cell lymphomas. Continued research to establish its efficacy for other lymphoma subtypes is warranted.

15 Likes

Nordic Nanovector Announces EU Patent Granted Covering the Use of Alpha37

23 Likes

for the treatment of Chronic Lymphocytic
Leukemia (CLL)
Noen som vet hva dette markedet er verdt?
Hvis Betalutin også kan brukes mot Leukemia kan dette bli heftig. Kursmål mellom 600-1000 blir ikke så urealistisk likevel tror jeg. Fin melding.

2 Likes

Ja, 3 mrd dollar, det er 90% av R/R CLL i EU og US.

Skulle de prekliniske data bli gjenskapt klinisk, så kan dette produktet ta hele markedet, og sikkert 1L på sikt

13 Likes