Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Skjermbilde

Hvis noen lurer på hvorfor kursen synker så har Stockanalytics på Shareville svaret.

  • Gjøk
  • Helt sant, Marlene og finn.no har skylda

0 stemmegivere

Kan ikke tenke meg at denne stillingen har noe særlig med det det kliniske studiet, eller innrullering av pasienter å gjøre.
I hovedsak må denne stillingen være tiltenkt NANO internt, samt fasilitering av NANOs CMOer; CMC og insepction readiness.

Husk hva emisjonspengene skulle brukes til:

  1. Continued clinical development, (including completion of enrolment of the PARADIGME study), and commercial preparation of Betalutin®.
  2. Manufacturing development activities for Biological License Application (BLA) readiness.
  3. General corporate purposes

Denne stillingen må definitivt falle under punkt 2).

2 Likes

Alle selskaper som trenger dokumentasjon ovenfor en annen part enten det er kommersielle partnere eller regulatorisk myndigheter av en eller annen format må ha QA avdeling. Dette for å kunne dokumentere at det du sier du har eller skal gjøre faktisk blir gjort. Som QA ansatt jobber en under ledelsen og er med på å utvikle prosedyrer og dokumentering i hht strategi og krav.

En slik QA stilling er med andre ord super viktig men usexy del av en virksomhet.

“if you cant document it, you havet done it”

1 Like

Bekymrer meg at 32% var enige med gjøken :rofl:

Klarte ikke dy meg… det var for artig alternativ… måtte jo legge skylda på finn.no :rofl: (noe må man jo skylde på :slight_smile: )

1 Like

Det overrasker meg at han (også kjent som ressourceinvestor vil jeg tro, basert på skrivemåten) får likes får innlegget sitt. Riktig nok så liker han sine egne innlegg (akkurat sånn som ressource gjorde), men det er aldri noe fundamentalt i hva han skriver. Kun at han er misfornøyd med ledelsen.

Noe som kanskje er grunnen til at folk ikke gidder svare ham.

2 Likes

He he, det som jeg synes er litt pussig med det innlegget er at det ikke har fått noen likes.
Kunne selvsagt være fordi man fremstår som “mr obvious”, frasen din er jo selve mantraet i farmabransjen generelt og i GMP spesielt. Men det er jo nettopp fordi ikke alle følger dette slavisk at en slik stilling er nødvendig.
Så pussigheten består i at det virker å være en selvfølgelighet for alle på forumet, men altså ikke for alle i bransjen.

1 Like

Hm. WQ reduserer antall posisjoner, men prosenten går opp… Feil i regnestykket på siden?

Stusset på akkurat de samme

% satsen er sikkert bare veiledende og sånn ca. på samme måte som rapporteringen :crazy_face:

Edit: Alternativt har vi plutselig blitt innvannet :slight_smile: Kanskje FTF har valgt å slette noen av aksjene sine for de skammer seg over alt utlånet de har gjort

Det er aktøren selv som melder både antall og prosent. Dette fordi det ikke finnes oppdaterte registre for å avdekke totalt antall aksjer i alle noterte selskaper. Det er mao den som har innrapportert som har skrevet feil tall. Det skulle likevel blitt snappet opp av Finanstilsynet da posisjonen ble godkjent før publisering.

Med andre ord er short redusert men prosenten økt?

Jævlene prøvde å snike seg ut av lista men ble avslørt

Jepp… lista er i “god tro” og som rapportering ellers i finans. Uskyldige feil forekommer nok (som i dette tilfellet tror jeg) men at det er åpent for misbruk er det ingen tvil om. Hvor mange blir kontrollert av FT ifht til innrapporteringen?

Hva er det egentlig Nano driver med utifra Danmark?

De har en filial der og det blir spesifikt fremhevet som ett mulig arbeidsland i noen av stillingsutlysningene.

Tipper det er så enkelt som at noen de fryktelig gjerne ville ansette ønsket å fortsette å bo der

Er jo sinnsykt mye dyktige folk innen pharma i Danmark. Det er også kort reisevei fra Oslo og en god kulturell match. Kan tenke meg at det er utfordrende å få tak i kompetanse lokalt.

1 Like

Jeg er svært spent på om vi hører noe om BTD og/eller Prime ila de neste dagene/ukene. Jeg tenker at det er naturlig at Elbl (VP Regulatory Affairs) har hatt ansvaret for dette. Hun tiltrådte stillingen 1. November. Det kan hende at de har søkt Prime som skal behandles på møtet i EMA i slutten av januar. Vi får da svar på om de har søkt (og eventuelt tilslag) i begynnelsen av februar. Videre tar det rundt 60 dager å få svar på en BTD request. Jeg aner ikke hvor komplekst det er å søke BTD, men det kan vel tenkes at denne ble sendt i November slik at vi kan få svar på denne any time. :crossed_fingers:

1 Like

Når kom disse stillingene ut?