Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Kanskje han fikk sjansen til å jobbe med Corona-vaksine?

Hva tror dere, bunner vi ut i dag? (Proppen dratt ut).
Kjøpsmulighet, og start på stigning fra i morgen av?

Det er helt riktig. Poenget mitt er vell heller, ville du satset dine hardt tjente penger på et selskap i pengetrøbbel, lav rekrutteringshastighet og ledelse med dårlig/null trackrecord om du skulle investert for første gang nå?

Masse selskap å velge av på verdens børser. Hva er insentivet for å velge et selskap som dette? Kanskje noe å tenke over.

4 Likes

Da håper jeg at shorterne har fått dekket seg inn slik at små folket kan få forsynt seg med restene.

Vi snakker om samme selskap? NANO med fast track fra FDA?

Det ropes om at vi må styrke fastlandsøkonomien og at Norge må omorganisere oss til nye næringer. Svaret ligger rett foran trynet på oss og att på til på billigsalg.

Produktene er ikke feil med, det er investorene som det er noe feil med :wink:

Jeg burde ikke drive og diskutere det her, for jeg liker egentlig ikke når folk snakker ned aksjer, men nå gjør jeg det selv. Investering er vanskelig nok, er egentlig ikke vits i å drive og snakke ned andre aksjer. Kanskje jeg er en hypokonder.

Uansett, som du ser har jeg ikke sagt noe om at betalutin ikke er verdt og investere i. Og det er betalutin som har med fast track og gjøre. Dessverre er det ikke sånn biotech funker. Det hjelper ikke å ha en kjempebra medisin så lenge alt rundt er langt under par. Dessverre.

Det er også enkelt å bli meget negativ i dårlige stunder, og alt for optimistisk i gode stunder. Buffet sa det godt.

3 Likes

Savnet at styremedlemmet kommenterte prosessen med ansettelse av endelig ny CEO. Lars Nieba er jo bare ansatt som interim. Satt igjen med inntrykk av at Lars vil få stillingen også permanent - hva tror dere ?

Baron Rothschild, an 18th century British nobleman and member of the Rothschild banking family, is credited with saying that “the time to buy is when there’s blood in the streets.”

Det er ikke første gang det er “krise” i markedet, heller ikke siste. At aksjer blir antatt døde, til de igjen oppstår når de viser til nye positive meldinger er ikke akkurat ukjent kost. Bare synd at det skal slå hardt ut hver gang pga. dårlig rigga opplegg i NANO.

2 Likes

Ledelsen har jo null troverdighet i markedet, makro har såklart mye å si men dæven for en fadese som utspiller seg ved nesten hver kvartal presentasjon.

1 Like

Ser vi vekk ifra at det fundamentale i selskapets virke ikke er veldig uforandret så er det helt surrealistisk det som har skjedd siste 24 timer:

Vi får en notis sen ettermiddag at det er ansatt ny interim CEO, ikke en melding som fokuserer på at CEO har trukket seg slik som sist. Ingen farvel kommentar fra Bravo, ingen begrunnelse. Kunne virke som om at ordet Bravo helst ikke skulle nevnes lengre.
Neste morgen åpnes dørene, ny interim CEO kjører uforberedt gjennom selskapets Q4 og vipps så forsvinner selskapet ut og vekk i snøen utenfor.

Og her sitter vi igjen, kursen raser uten stopp nedover.
Hva nå?
Vakum

Sitter selv igjen med ett inntrykk av at vi snart må ta ett oppgjør med styret.

Hvorfor sende ett styremedlem til salen hvis vedkommende ikke har anledning til å svare på spørsmål fra aksjonærene om den ene saken som presser på i alles hoder - hvorfor er selskapets CEO plutselig vekke. Alle forstår at han ikke har fått ny jobb noe sted.

15 Likes

Overgiret investorer som skal legge skylden på styret og ikke sin egen investerings strategi?

Hørt mye rart i dag.

Det må være lov å kritisere styret da. Det er temmelig svakt å ikke stille på kvartalspresentasjon dagen etter at CEO går på dagen.

Samtidig, jeg er bull på caset. Mer enn noen gang. Kommer nok til skje mye her fremover, og det er meget interessant at de åpner opp protokollen og kommuniserer dette til markedet.

Det kan ikke være spesielt lystig for ledelse og styre og se at verdier faller så brutalt. De burde sende en melding til markedet med forklaring på hva som skjer og har skjedd (ceo).

Jeg har vært med siden 2013. Kjøpte da aksjer for 15,50 per stykk…

Jeg kan ikke se at selskapet i dag skal være 30% mindre verd enn i går og har lastet opp.

Jeg skjønner at folk er frustrerte. Pust med magen.

1 Like

At @FakeNews og @vegar_beider er inne på noe tror jeg helt sikkert. CEO går ikke av dagen før Q.4 presentasjonen for å forfølge karriere muligheter. Om dette er tilfelle ville han nok gjennomført Q.4 og samtidig takket for seg. Her er det noe ikke helt stemmer. At Lisa ikke møtte opp i dag er for å si det mildt litt mistenkelig. Noe har skjedd internt i selskapet. Synes også at den øvrige ledelsen som var til stede virket preget over «noe». Styre bør nå informere aksjonærene hva som skjer i kulissene.

Litt mistenkelig er det også at Shorterne treffer “hver” gang. At noen vet mer enn andre er det ikke noen som helst tvil om.

5 Likes

Har DNB og Ling kommentert dagens rapport?

Lars Nieba viste seg meget kunnskapsrik og svarte godt for seg. Ikke verst at Nano har en dyktig kraft til å hoppe rett inn i CEO-stillingen. Går for at han utmerket klarer jobben permanent, med sin lange erfaring og kunnskaper.

Flere positive signaler. Spesielt at Nano er on track på Archer-1. Jeg satser på at kohort 2 kommer i mål. Scenariet da er at Nano kan gjøre en emisjon rett etter.

At Nano også tydeligvis har muligheten for å redusere antall inkluderte pasienter fra 130 til 100 i Paradigme er en svært positiv nyhet.

Marco Renoldis gjennomgang av konkurrenter var dessuten betryggende, og viser at Betautin fortsatt er klart beste behandling i forhold til konkurrenter.

Det er ikke bare Baron Rotschild som passet på å kjøpe når alt så som svartest ut. Warren Buffet er kjent for å gjøre det samme. Det har lønt seg for begge :sunny:

6 Likes

Vi får håpe på saftig innsidehandel før dagens børsslutt!

Ja, det er det jeg mener. Jeg har også bortforklart ting før. Det går seg til. Barnesykdommer. Biotek. Men dette tar kaka, og det er ingen forklaring.

Lars sa det fint i dag “… Så hvorfor er dere innvestert i Nano?”. Jeg har spurt meg selv det samme mange ganger og funnet et svar, men føler det mangler litt nå. Hjelper ikke at makro er ræva.

Fyller heller på når emisjon er unnagjort og ledelsen beviser at de har kontroll. Føler de har en lang vei å gå for å overbevise meg nå.

2 Likes