Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Takk Studenten

Det forklarer mysteriet.

Sorry

Hvordan fungerer den logikken, at det på 12 teller som 9?

Det telles vel fra konstatert oppnådd CR eller PR da. Første avlesning er etter 3 mnd.

1 Like

Som @Mr.Oncoinvest skriver, du har respons etter 9 måneder, du møter på 12 måneders avlesning, du har ikke respons. Perioden i mellom 9 og 12 måneder telles som ikke respons, siden du mistet i perioden. Det er eneste måten å få mDoR til å gå opp.

Så dersom man hadde møttes på midten 10.5 mndr respons for denne ene pasienten så hadde mDor blitt annerledes. Da skjønner man at dette er av mindre betydning når antallet fremdeles er så lavt. Stor tube tålmodighetskrem er nødvendig.

2 Likes

Det betyr også at alle 3 som er i respons (under 9 mnd) må over 9 mnd for å løfte mDOR, siden vi har har 3 stk på 9 mnd.
Da begynner faktisk sjansene for at endelig mDOR blir stående på 9mnd.
For CR populasjonen er selvsagt situasjonen en annen.

De 3 i respons under 9 mnd er alle CR.

Ja, jeg vet.
Men om de er i CR eller PR spiller ikke inn på mDOR slik Nano har lagt det opp.
Men det gir jo et HÅP om at de alle skal klare over 9 mnd siden de er i CR.

Nei, men CR har lengre DOR enn PR, derav økt sannsynlighet.

1 Like

Samtlige MZL med CR har også gode data 24+ mnd, så den nye på 6 mnd har (i den grad man kan si det basert på så lite data) gode prognoser fremover.

Finnes en annen måte å få mDoR til å gå opp gitt man skal stole på den norske legeforening.

Dette er ikke med tall fra NANO, men tall hentet fra linken under:

Tabell:
image

Kaplan Meier:
image

Av grafen ser vi at median blir 38,4 måneder, mens av tabellen over så burde median slik man normalt regner være (18,3+22,2)/2 = 20,25 måneder.

Årsaken virker være at man beregner den betingede risikoen noe annerledes når man har med sensurerte pasienter å gjøre. Jeg skal forsøke sette opp et slik tabell med data fra NANO når jeg får et ledig øyeblikk.

Mer info her:

5 Likes

Tror kanskje du må se Simpsons igjen hvis du mener at han skulle på “hotell” der gitt :wink:
Nå er det vel og merke endel år siden jeg så det altså, men noe med eldre demente var absolutt ikke poenget der :roll_eyes:

1 Like

Det virker for meg at det er små endringer til som avgjør om det er mDoR 9 mnd eller mDor 12. For den skyld høyere…

1 Like

Hvis de pasientene som enda er i remisjon (spesielt de med CR) fortsetter slik noen måneder til, så vil det kunne trekke opp mDOR ganske betydelig ettersom jeg forstår?
Edit: Med “spesielt de med CR” så mente jeg egentlig bare at de har større sjanse for lengre mDOR :slight_smile:

1 Like

Kan godt hende, det er nok rundt 14 år siden jeg så den episoden vil jeg tro. ^^

1 Like

Hvis du mener kursmål, så er det vel ganske vanskelig å spå.
HVIS de får BTD og/eller Prime, noe jeg tror de får neste år, så burde det sende Nano forbi ATH mener jeg, men hvor mye forbi er vanskelig å si.
Hvis de også får en partneravtale, så burde det også løfte kursen betraktelig.
Hvor betraktelig kommer jo an på punktene i avtalen, som hvor mye upfront cash, hvor mye ved forskjellige milepæler, og betaler en partner for resten av utviklingen innen det segmentet avtalen gjelder?
F.eks kan de få en partner innen Paradigme, som får 50% av alt utenom USA, og dekker resten av Paradigme, + cash upfront og når evt milepæler nås, en sånn avtale er visst ganske vanlig, uten at jeg er skråsikker på det.

1 Like

Dagens DP.

17:40:52 76,925 40 688 BATF
17:40:52 76,986
2 Likes

DP korrigert

17:40:52 76,925 40 688 BATF
17:40:52 76,986 44 994
4 Likes

Igjen takk for opplysningen. Snart ikke aksjer igjen blant småaksjonærene? He,he.

Hvor ser vi “dark pool” transaksjoner???