Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Nærliggende å tro vi får ny test av de nivåene nå ja.
Jeg gikk ut på 53.70 og kjøper igjen der nede om vi kommer dit igjen.

Bare å sitte i ro.
Nå kjøres kursen av tradere og roboter på lave volum.

1 Like

Snur opp nå, er det i henhold til TA? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Jeg mener man skal TA med en GOD klype salt når man nærmer seg en viktig event som typ ASH. Her kan alt skje! :smiling_imp:

Er det at vi danner lower highs intradag din def. på at vi snur opp? Vi fikk avtakende volum på oppgang i går, noe som ble bekreftet av at vi selges ned i dag. Tror ikke vi skal veldig langt ned, men med snitt på rett under 50 på tradepotten var det riktig å sikre gevinst. Det er det trading handler om. Hvis bryter opp intradag og lager en higher high så kan jeg være enig med deg, men sannsynligheten for at det skjer er liten. Da skal de komme med noe news pronto.

3 Likes

Dette er da en tråd om teknisk analyse, la de som kan det og/eller er interessert i å lære om det debattere her, så tar vi det andre på Nano fundamental og småprat :slightly_smiling_face::+1:

5 Likes

MACD gir et positivt signal det ikke har fremmet siden kvartalspresentasjonene hadde sin runde i august. Men det har vært grimt over hele linja siste månedene. Holder en knapp på at vi er på tur å snu denne trenden nå.

NANO har ikke så veldig langt igjen for å komme over i et betydelig mer hyggelig terreng

3 Likes

Veldig klar for brudd på den grønne greia her

1 Like

Når den nå er kommet så lavt som 65, er det ikke utenkelig :slight_smile:

1 Like

Hvor var du da NANO-aksjen kom inn i positivt momentum?

Men er så lite volum atte.

image

3 Likes

Der var du ja, skulle til å etterlyse en liten kommentar angående det tekniske bildet. Er det en motstand rundt 57 som skal brytes nå? Neste motstand 59?

3 mill i omsetning første timen er ikke så halvgale.

Stochastics har jo toppet ut alt i chartet ditt?

Bryt 57 da!!

Stokastisk kan jo fint ligge å dure og gå på høyt nivå i lange tider så det er jo bare positivt :slight_smile:

Joda, absolutt - ser bare toppish ut (momentet) - men ikke enkelt å konkludere på 1 indikator.

Kursen er nøyaktig på motstanden i bunnen av skyen nå:

1 Like

Registrerer den skapte både brudd opp fra sky, og har hatt skyen som motstand og fulgt med ned i 2017. I 2018 er det vel kun spiken i slutten av mai som har sett ut til å respektere motstand i en ichimoku sky. Tenker toppen av skyen er et mer betydelig motstandsområde, hvor brudd vil sende den videre over, og nedre del av sky på tur opp er av mindre betydning. Nå er jeg ikke stor på ichimoku, så du må gjerne rette på synsingen min her. Finner det spennende at toppen av ichimoku skyen nå befinner seg på 60 området, og at bunnen i den lengre fremme er rundt 52. Brudd opp av 60 blir nok til test av 65, mens laber markedsstemning kan nok godt kunne følge mot 52. En vakker dag vil bear-case på kortsiktig TA igjen vise 3-siffrede tall!

1 Like

Når en aksjen bryter motstand/støtte så kursen er inne i skyen, så er aksjen iflg skyen retningsløs og det er usikkert om brudd vil komme opp eller ned. For trading, så er det samme hva kryss av rød/mørkerød + blå/kurs som er det interessante.

Ser jo ut som motstanden fra bunnen av skyen har noe for seg denne gangen da, har stanget i den i fire dager nå. :slight_smile:
image

3 Likes

ichimoku ble laget for trading av JPYUSD, tror den har liten overgang til aksjer (har du hatt suksess med den?)

motstanden tror jeg heller er strukturen som vi har på 57kr

Tror du vil se den ofte legger seg sammen med andre tekniske momenter, som bollinger i siste dagene. Så absolutt greit å ha et øye til.

har du hatt noe suksess med å bruke den til inngang/utgang?

eller er det mest som confluence?