Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Fra EANM fikk vi følgende setning:

excluding patients that had a complete reduction in all included tumours

Hvis dette arbeidet er fra 2018, noe jeg tror, vil vi se nye CR i morgen.

Nå har vel markedet for vane å straffe en aksje ved skuffende resultater uansett, så å si at nedsiden ikke er tilstede eller er meget begrenset blir feil.

Jeg tror at en del sitter med solide forventninger og dette kommer selvfølgelig til å vise seg i aksjekursen om det ikke leveres.

For min egen del bryr jeg meg faktisk ikke denne gangen om hva som skjer med kursen. Skal sitte videre uansett. Er bare svært spent på å faktisk få se resultatene og ikke minst få de oppdatert enda en gang i desember :slight_smile:

Les hva jeg skriver. :blush:Fallhøyden er ikke i nærheten av hva den har vært tidligere. Klart det faller om resultatene er dårlige, men kursen bør ikke falle pga at markedet har priset inn høye forventninger.

Hvilke forventninger mener du markedet har? Med unntak av en moderat økning i mDoR kommer jeg ikke på en eneste en, med unntak av stabile resultater i en større populasjon.

Det som er 1000 eller 1 000 000 kroners spørsmålet er hva som skal til for å vekke interessen for Nano igjen. FT, PIM skapte jo ingen begeistring. Er det bare oppkjøp eller partneravtale som gjelder?

Jeg tror det, selv om flere regulatoriske korn også hjelper.

Sentimentsendring ovenfor norsk biotek kan nok også hjelpe.

Min tanke er konsistent og god fremdrift, på linje med guiding, over tid.
Jeg synes NANO virkelig begynner å levere på tid og innhold nå.
Spennende. Virkelig spennende.

Data fra ARCHER-1 tror jeg også kunne satt fart i sakene, men det kan TIDLIGST komme til ASH 2019.

1 Like

Ja, det er absolutt tidligst. Ihvertfall i en populasjon av en slik størrelse at man kan ilegge det noe særlig vekt. ASCO 2020 er vel et sikrere kort i så måte.

Hvilke spesifikke forventninger markedet har skal jeg ikke uttale meg om, men erfaringsvis så er det alltid forventninger (gjerne urealistiske) til slike presentasjoner. Kommer det lite eller ingen nyheter har særlig biotek-askjer en tendens til å reagere negativt selv om det ikke er noen konkret grunn til det.

Ref. diskusjon vi hadde i går. Jeg kom over denne oversikten i den nye firmapresentasjonen.
Tumor dose ARM 1 vs. ARM 4 viser faktisk at strålingsdosen øker med ca. 70%.
1.62 mGy/MBq vs 2,78 mGy/MBq.

Da tok jeg (heldigvis) feil i går!

Og som vi vet fra forskning rundt Bexxar, vil en økt stråledose føre til bedre effekt…

20/100 vil rimelig sikkert komme seirende ut av denne duellen!

8 Likes

Forhåpentligvis er vel noe av fallhøyden er tatt ut allerede… men det har jo vært internasjonal uro også i det siste…

Synes volumet minner mye om at veldig mange av de som er overbeviste allerede er inne. For min del håper jeg at flere blir overbevist av morgendagen :blush:

2 Likes

Jepp, data gir grunnlag for håp. Dog er pasientgrunnlaget på nåværende tidspunkt for svakt til å konkludere, men om 20/100 mot formoding skulle knalle til med overraskende mange pasienter som får CR, så kan det fort lukte fugl igjen.

Sitter forøvrig med litt belåning tilgjengelig, men tør ikke bruke den når markedet ikke viser noen vilje til prise inn forventninger i Nano kursen.

1 Like

Forøvrig så diskuteres kombinasjonen RIT+Rituximab som en erstatter for Rituximab+CHOP. Pasienter og leger er på jakt etter terapier som kan erstatte cellegift.
Nano står plassert med begge beina i en sweet spot!

''Several reports have documented similar efficacies and tolerable toxicities of radioimmunotherapy (RIT) consolidation and rituximab maintenance after initial R-chemotherapy of follicular lymphoma. The relative merits of these two interventions are currently under discussion. We now raise the question whether both RIT consolidation and rituximab maintenance should be used together aiming to augment the results achievable with R-chemotherapy.

In current practice, rituximab has appropriately assumed a dominant position in treatment of lymphoma both in combination with chemotherapy and as maintenance [9]. We now raise the question whether both rituximab and RIT should be used together as complementary methods to augment the results achievable with chemotherapy and whether this combined modality approach might afford additive or synergistic benefit. This strategy might also allow reducing chemotherapy as has been shown with abbreviated fludarabine combined with RIT [5]. An attenuated R-CHOP as recently described for elderly patients could possibly be envisaged in such a triple therapy approach’’

Litt om RIT innefor DLBCL:

Her får vi også en grei bekreftelse på hvorfor det er nyttig med et preparat som har et annet target enn Rituximab.

http://www.samo-workshop.ch/images/documents/arch_09/Lymphome09/Ketterer%20-%20Treatment%20of%20DLBCL.pdf

For ikke glemme denne her som Savepig sporet opp!

2 Likes

Tipper vi kommer opp på 60-tallet i morgen :+1:

1 Like

Registrerer kjøp/salg ratio er på 63%/37%. Det har vært en hel del med robot-poster på salgssiden i løpet av dagen, og det ligger en sperre med 25k aksjer på 56. Tror det kan bulldre i morgen ja, kvalifisert vurdering hvor en ‘våt finger i lufta’ metoden er benyttet.

2 Likes

Spørsmålet er hva er bull data? Og hva er bear data?

JAMMENVAFANVA NORDIC NANOVECTOR VOLUM

1 Like

Bull data er forbedring fra ASH17.
Det er vel så enkelt.

1 Like