Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Nææh, minnet litt om småsparerpanikk i åpningen.

Ser mer ut som kursen har møtt på en liten motstand rett under 35.

Det relativt kraftige fallet vi har vært vitne til siste ukene tror jeg tiltrekker seg tradere, i tillegg til investorer med ledige kapital ser en mulighet til å snitte ned. Så tror vi snart skal se en reaksjon opp.

1 Like

Regner med at en større investor snart finner ut at, billigere inngang får han ikke.

Jaja, la inn en ordre nå på 34,60
Får vi se hvor mange jeg får… :sweat_smile:

34.12 betyr jo at vi fikk ett gap-fill fra 2/9 2016

edit: WOW, fikk alle!

edit edit: timeschartet skriker litt oversolgt nå.

2 Likes

Ville du gått inn med store penger i et pågående “fire sale?”

Merker jeg er veldig avslappet, selv om %-vis endring blir større jo lengre ned på prisskalaen vi kommer. Avventer å ser litt til, tror vi er headed mot capitulation, spørsmålet er bare om vi får det i dag eller neste uke. Må klargjøre midler. Feriepengene endelig på konto :wink:

1 Like

Bortsett fra oversolgte momentumindikatorer er det absolutt ingenting slik jeg ser det som ikke peker på at også det aller siste gapet i chartet ned til 26-27 skal lukkes.

Hadde det ikke vært for at jeg for lengst har gått bort fra all in nano hadde jeg antagelig begynt å grine i skrivende stund.

Edit:
@Nocturne var ikke 33-34 i og for seg et relevant nivå omtrent da du begynte å kjøpe i nano første gang?

SL-raid eller sperre? Faller på lav omsetning

Vet ikke om jeg ville kalt 4,6 milloner ved lunsj lav omsetning, det er en vanlig god dag for nano.

Men noenlunde udramatisk er det jo, gitt at market cap er 1,87 mrd ved kurs 34,2

Er sånn lurkeomsetning på dager når den faller, synes jeg. God omsetning anser jeg for å ligge tosifret i millioner. Men det begynner jo å bli en stund siden. Min mening.
Edit noen hamrer kursen ned🛠
Synlig short fremdeles 0.

1 Like

Hm, kjøpte første gang på 40 blank når jeg sjekker historikk i Nordnet. Veldig enig i target på underkant av 30. Det er jo tross alt stedet parabolic move begynte, og jeg har til gjengjeld å se en aksje som har gått parabolic korrigere mer enn det,

3 Likes

Har du noe historikk på parobolic move? Pleier aksjer som får denne formasjonen å rykke tilbake til start?

Jeg tenkte å lage en oversikt i helgen, men du kan sammeligne med APCL, Bitcoin eller Funcom :slight_smile:

2 Likes

Teknisk sett, så er det å falle gjennom 38 like fucked up som det var å falle gjennom 68. Tidenes salgssignal for de som faktisk klarer å agere på sånt.

Håp i hengende snøre

18

2 Likes

Liker ikke at den er i såpass fritt fall etter en lengre periode med sidelengs konsolidering. Dette har tidligere vært eksplosivt både opp og ned så vidt jeg kan se.

Kan også se på det som starten på ett brudd ned av en trendkanal (som også kan tegnes på 39 forskjellige måter), hvor den ofte har snudd innenfor trend på større volumdager:

Det negative er at det ser ut til å bryte ned til neste tradingrange uansett hvordan man definerer det (og kan godt overshoote på vei opp eller ned som den har gjort før).

.

Håpet i mine øyne nå er volum, i hvert fall 400k+ helst over 500k. Så den får en sjanse til å snu. Ser jo muligheten for at det skjer når som helst men skulle jeg gjette så vil jeg tro det fort kan gå en uke til. Jo fortere det skjer, jo mer bull er det - selvsagt. Sidelengs bevegelse neste uke uten volum anser jeg som ett faresignal på kort sikt.

4 Likes

Endte ikke så langt fra 400K i dag da…

Er det ikke mer hensiktsmessig å se på omsetning i kroner og øre enn i antall aksjer?

Ikke i mine øyne. I mine øyne kjøper investorer ett visst antall aksjer, og samme antall aksjer skal selges igjen.

Merkelig. Jeg kjøper med kroner. Gjør jeg noe feil?

3 Likes

Jeg tenker mer prosent omsatt aksjer av totalt antall aksjer mtp likviditet i aksjen, men jeg kan ikke TA, så hva som er riktig ift dette er jeg feil mann å spør om… :wink:

1 Like