Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jammen TA funker ikke i biotech

2 Likes

Ingenting varer evig. Heller ikke en trend.

Nei den varer enten til den blir brutt eller til aksjen går i 0…

Edit: Fy flate, de som vil kan lese fra fish sitt innlegg i fjor og litt nedover:

4 Likes

Voldsomt med optimisme her i dag ; ))

Ja jeg mener ikke å være Dr Doom, men ville bare at folk skulle huske at for et selskap som potensielt risikerer å måtte hente penger på lavere og lavere nivåer, så er det ingen selvfølge at en nedtrend brytes. Market cap i selskapet kan ligge helt flatt mens kursen bare synker og synker fordi det kommer flere og flere aksjer.

Det trengs nok et eller annet value inflection event for å sette en skikkelig bunn,

3 Likes

Ja, snart kan alle kjøpe selskapet nesten helt gratis!

Er den røde linja 11 kr? Neste emisjon der nede ville skapt en fin bunn og endelig slutt på ned trenden!

11,55

edit:
sluttkurslinje for å illustrere hvor nærme vi faktisk er, og hvor lett den kan falle ned til atl…

1 Like

En utsettelse til + emi kan vel utgjøre fallet ned dit igjen?

Ja selvsagt, men jeg tror ikke den skal så langt ned, men det tekniske gir ingen signaler som tilsier at trenden plutselig skal snu nå.

Kursen er < MA10,
MA10 < MA20 < MA50 < MA100 < MA200
RSI, MACD og STOCH er alle i “ingenmannsland”

På toppen er vi i stilleperioden i 1 1/2 uke til…
Jeg tror vi minst skal ned og teste 20 igjen hvis vi ikke får nyheter.
Uansett er en dobbelbunn en bedre måte å snu på, da blir støtten om ikke annet litt sterkere :grinning:
Men det er helt bingo hva som skjer fremoverså lenge verdiene ikke synliggjøres bedre for andre enn eksisterende aksjonærer. Savner fremdeles at selskapet får litt mer omtale på nettets faglige siter/sosiale medier.

Jeg har vært bear lenge, og er fortsatt bear frem til vi ser noe annet, men chartet viser tegn til håp for første gang siden oppgangen til 90kr før ASH i 2018. I hvertfall på mellomlang sikt. Sånn jeg ser linjene, så kan dette se ut som en falling wedge. En annen ting er at vi muligens har fått inn litt positiv divergens(dette er ikke bekreftet ennå), men noe som vil bekrefte det er et brudd opp av wedgen før vi evt bryter ned. Jeg er som sagt langt fra bull, men per nå så ser chartet faktisk ikke helt krise ut på mellomlang sikt. Det jeg sier er at har man sittet utenfor, og vurderer å bygge posisjon, så kan timingen være ålreit for å begynne å plukke litt smått.

Ukeschartet først for å eliminerer støy, etterfulgt av dagschart.

16 Likes

Kan legge til mine tanker… kortsiktig er dette hypotesen min:

(Normal korreksjon opp i en langsiktig nedtrend - aka. bearflag).
(Ignorer streken til nedsiden, det er bare for å illustrere hvordan et evt. brudd kan harmonere med en event (i.e. - kvartalspresentasjonen (gul stiplet linje)).

Forøvrig enig med wedgen. Tracker den også (tegner den litt annnerledes)

4 Likes

Kan se ut til at kursen setter en ny bunn på vei opp etter emisjonen og ikke store volumene å få fatt i under emisjonskursen på 22

4 Likes

Morsomt med dramatiske chart :grinning:
Noen sier den ALDRI skal til ATL…

3 Likes

KANSKJE man kan se noe positivt i stigende trend i rsi her. Men fytti dette er tråkige greier altså.

1 Like

Kortsiktig siden emisjonen:

Under 19.8 bear, over 22,4 kr bull. Må se noe volum for å tro på bevegelsene, og da er det jo fint med kvartalsrapport på tirsdag.

3 Likes

Vi stengte vel så og si gapet fra emisjonen på 22kr, men hva tenker dere om gapet på 50kr? ansees det også som stengt når emisjonskursen ble satt på 45 og toppen etter var 47,7?

Har ikke sett på det i mitt eget chart, men kan ikke se det gappet er fyllt ut fra @savepig sitt chart.

Gjorde forresten litt tester med log scale som jeg sjelden bruker, der kan en argumentere for at nano er mot bunnen av nedtrend

1 Like

Hvordan kan man tolke alle de store ordrene på slutten av dagen i dag?


Blant annet:
5x15 150 = 75750
8x16 798 = 134384
2x17 285 = 34570
12x4 481 = 53772
Tilsammen 298476 aksjer kjøpt helt på slutten av dagen.
Noen som dekker in shorten ?