Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Stjal screenshottet ditt

10 Likes

En liten oppdatering før jeg tar helg. Tegner seg opp en pen EQ pattern på hourly nå, med det som @Christian ville kalt en vimpel på daily. Ingen klare tegn til brudd verken opp eller ned enda, men formasjonen vil få sin forløsning ila. neste uke tipper jeg, hvis vi får noe kursdrivende nyheter.

Er inne med hele tradepotten igjen og tenker å prøve en lengre swingtrade dersom vi starter opp med Paradigme neste uke. Ville vært perfekt med en CEO også på plass før ferien, en liten 1-2 kombo.

Nivåene en bør følge med på er forrige low: 55.80 og forrige high: ca. 65.

God helg!

Hourly:

Daily:

5 Likes

Lenge siden eg har sett en sluttauksjon som idag!!! BULL

5 Likes

Noe i dette?

Rodriguez85
Jeg tror denne sluttauksjonen er tilfeldig. Det er noen interne frister for tilbakelevering av aksjer. Man ser at det er flere aksjer på Oslo børs som har lik sluttauksjon. Sjekk F.eks. DNB, Telenor, NAS, Yara, MHG osv…

5 Likes

Ja, det er kvadruppelheksefredag i dag. Dagen da 4 typer opsjoner løper ut på dato som medfører mye tvangshandel, spesielt mot slutten av handelsdagen.

1 Like

Aha, takk for info, Daniel. Nyttig ting å vite!

Ja, det er siste fredag før sommersolverv.
Så heksene samles til råd før ferden til Bloksberg.

1 Like

Og da må de kvitte seg med shortposisjonen

Ser den, Astrup!
Da får vi satse på at heksene varmer opp. Og at shorterne forsvinner til Sankthans!
:space_invader:
( Fant ingen heks)

Det virker som om et fond har gått relativt tungt inn på Oslo børs på sluttauksjonen i går.

Det var ikke bare NANO som hadde uvanlig stor sluttauksjon i går. Svært mange av selskapene på OBX (som ikke inkluderer NANO), hadde sluttauksjoner i størrelsesorden 1/4 til 2/3 av total dagsomsetning…

Blir spennende å se oppdateringer av aksjonærlister og andre ting ved neste korsvei.

Intern frist, som liksom skal gi en ekstern handel over børs? Lite trolig.
…og hvorfor på død og liv gjøre handelen i sluttauksjonen, når man kunne plukket aksjene billig gjennom hele måneden, uken eller dagen?

Nei, mer sannsynlig en robot som valgte å vekte opp som en følge av handelsmønster - eller et fond som har besluttet å ta plass og om de betaler 60, 62 eller 64 per aksje er uten betydning. De skal kjøpe nano, ferdig snakka. Prisen ble det prisen ble.

Mest sannsynlig tenker jeg et eksisterende fond som vektet opp.

1 Like

Er dette trolling?? :smiley:

Google triple witching

https://www.thebalance.com/triple-witching-1031135

Ramlet over det samme i twitterfeeden om en annen aksje jeg følger i statene

3 Likes

Større aktør som plasserer seg inntil noe annet er bevist :grin:

1 Like

Sjekket litt på volumet, det er kun rundt ATH at volumet har vært så høyt over flere dager som nå i det siste:

image

2 Likes

Hvordan tolker du det?

Først og fremst at interessen rundt aksjen virkelig er tilbake.

Så er det jo sånn at man ønsker seg jo å se at mest omsetning i en aksje skjer på oppdager, mens den faller tilbake på dager med mindre omsetning. Vi er vel ikke helt der at vi kan slå fast at det er det som skjer enda. :slight_smile:

3 Likes

Hvem kjøper og hvem selger?

I år har det i all hovedsak vært tradere hittil. Så får vi se om det blir noe ekte kjøping fra nå av.