Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

@Hugoil Jeg må bare si det. Jeg tror ikke du har solgt. Jeg tror at du etter å ha blitt gjort litt narr av de siste årene har blitt avhengig av det, og at du ikke kunne utstå tanken på å begynne å få skryt når du så NANO siktet seg inn mot gamle nivåer og above.

Kudos, my man

3 Likes

Dere som kan TA. Har ikke aksjekursen nettopp brutt opp gjennom taket i nedtrenden som har vedvart siden desember 2016? I så tilfelle kan jeg vanskelig se at «the party is over». Det er vel nå vi ser starten på et nytt realt party. I desember får vi nye oppdaterte data, og dersom herrene Bruland og Larsen ikke utforsket Betalutin på måfå, så er det vel mye som taler for at den informasjonen som kommer på ASH vil gi ny fart inn mot 2019.

1 Like

Det ser vel ut til at vi kan få golden cross denne uka om vi ikke dupper?

Synes folk skal ta det helt med ro. Som flere i tråden her har fått erfare så har det IKKE vært lukrativt å prøve å trade eller time bevegelsene i denne rekylen. Om man alt er inne, bare hold på aksjene og la kursen jobbe for oss. De som er ute er selvfølgelig negative og ønsker å komme seg inn igjen billigere. Sånn vil det alltid være.

10 Likes

Den der var litt infløkt;) Men aksjemarkedet er jo lunefullt…:slight_smile:

Disse bevegelsene ble forutsett i april i år, hvor en dyktig kar på TA da sa at det er for tidlig å kjøpe, det trengs først en akkumuleringsperiode. Den varte i 7 måneder. Nå er snart alle de glidende snittene riktig posisjonert, skjer i løpet av de neste 2 børs-ukene. Det i seg selv antyder en langsiktig bull-kanal skal seiles i. Jeg dro det frem før vi brøt opp av 65 området, det lineære motstandsområdet som er nedtrenden du nevner. Og vi er ikke nær noen slutt for stigningen. Hvorvidt vi skal drøvtygge noen dager er ikke relevant. =) ASH kan lage en trading-topp, men det langsiktige tekniske aspektet av caset ser gyllent ut for mange måneder fremover.

Ha en fin børsdag!

1 Like

Om 2 uker sier du? Når var det det toppet i 2016?

Angående volumpolitiet. Nedgangen har i stor grad vært preget av luffing på lavt volum, at en oppgang igjen kommer på lavt volum bør i så måte ikke være en end all be all. Jeg ser en effekt av at det mangler selgere.

For det andre er volumet heeelt på det jevne, med godt volum over kneiker og motstand.

At det letes med lupe etter bjørnesignal irriterer meg, ihvertfall når det åpenbart er så tynt fundert.

Ser fremover, et golden cross på disse kursene er ikke meg imot. Håper de benytter anledningen til å kjøre en fornuftig EMI. Da begynner det for alvor å bli lite mat på trollene.

7 Likes

Du bevitner en ny parabolic impuls move. Du bør ikke prøve time disse. Skrev til Fornybar at vi ikke kom til å bryte gjennom 75 uten å få en slags parabolic move fordi oscillators var overkjøpt. Du kan ikke bruke RSI til noe som helst når en aksje går parabolic. Den kan være overkjøpt lenge! Se bare RSI under 2016. Eller Bitcoins RSI chart fra Mai til Desember 2017.

Mitt tips til deg er å vente til den etablerer et gulv og gå inn der. I mellomtiden kan du se på andre aksjer. Nanotoget har forlatt perrongen for lenge siden!

12 Likes

Jøje meg… Her er det matematiske rundt parabola. For oss som ikke er så bevandret som @studenten86 , tenk på en U. Fra bunnen og opp.
Stor U.

Parabolic? Vel, den er svakt neg. parabolic, altså avtagende.
Det er ikke så rart - en nesten dobling fra intradag-lav på under 1 mnd.

1 Like

Beklager om jeg var hard i kjeften, men nå satt det noen å baisset teknisk uten ett eneste teknisk argument. :wink: Syns godt noen kunne sette han litt på plass. Men skal redigere bort den linja.
Jeg er ikke god på teknisk, bare jobbet med andre sitt arbeid fra tidligere og holdt blikk til glidende snitt.

1 Like

Takk det samme til deg!:muscle::money_mouth_face::money_mouth_face:

Å påstå at en aksjonær som er på inne på topp200 ønsker kursen ned er litt søkt.
Jeg skrev bare det jeg trodde, og det er at kursen skal noe tilbake, før den tar sats og stiger videre, da med fundament i en god nyhet.

Det er en hel del med nyheter som ikke har blitt priset inn, noe som er tatt opp i andre tråder. @anon21766851 laget en fin liste som kun innebærer momenter fra i år.
At du prøver å prate ned kursen med å påstå at det trengs nyheter for videre løft taler for seg selv. Men beklager at jeg brukte unødvendig harde ordelag, det var usportslig av meg. Ballespark uten susp er ikke helt innafor sies det.

Var det ikke stor takhøyde for å komme med kritiske innlegg på NANO-trådene? Ser ikke helt den

Hvem påstår du denne aksjonæren er?

Kaller du det der et ballespark? Da har ikke du mye å stille opp med :stuck_out_tongue:
Uansett, tror du tar livet ditt på TI litt for seriøst, slapp av og hver åpen for andre synspunkter.

Men nå sklier det ut her folkens, over til TA fra Nocturne, Savepig og Hugoil folkens:)

:champagne:

3 Likes

Trust yourself…

Fått tilbakemelding på at jeg er litt hard innimellom. :wink: Meldinga var ment å ikke være offentlig men privat i utgangspunktet. Jeg har studiedag, men vanskelig å holde seg unna.
Ha en fin børsdag! =)

2 Likes