Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Saklige kritiske innlegg, ja. De mindre godt fundamenterte møter selvfølgelig litt motstand.

4 Likes

Bare for å sammenligne - her er bevegelsen fra 2016 - og chartet i dag (weekly):

3 Likes

hvordan tror man dette holder seg utover dagen da? 127k omsatt nå… har lyst til å ta en liten swingtrade her, men husker hvordan det gikk i 2016…

Hm, etter å ha gransket de to skjermdumpene til Noc, hadde jeg nok heller låst inn kodebrikken…
Eller rota den litt bort.
Edit. mener å huske at det var ei kneik på 83.

Er det parabolen vi er vitne til nå?:wink:

2 Likes

Du sammenligner ukentlig med dag? Bear 3 gap ups i dag. Handelen er så spesiell atdet er nesten så man kan tror de jobber med emi i dag. Minner om tråden jeg hadde 6. des. 16 med overskriften og innlegg There is something more in the market.

kvarter rsi lik 99,1 og times rsi lik 95,7 og dag rsi lik 92,3.

1 Like

Nei, begge charts er weekly.

Tror vi skal teste 93 debne uka, for så å falle tilbake og trekke pusten inn mot ash. Deretter brytes 93 på tur opp igjen.

4 Likes

Vi har jo skrevet i over 15mnd. at et brudd opp fra ATH-nedtrenden vil være eksplosivt, så vi bør vel ikke være overrasket når det faktisk skjer?

6 Likes

Nesten en bear 3 gap ups i ukentlig. rsi 5uker er lik 92.

Om vi hadde brutt ut av nedtrenden på dagens prisnivå i mars-april i år hadde det vært hva jeg ville kalt “meaningfull” eller vesentlig.

Når det ble fra totalt utbombede low 38 så er vi over i det eksplosive. Men blir fryktelig skeptisk når den raser i været sånn som dette.

Nå er vi plutselig oppe og snuser på veldig solid motstandsnivå.

Ser ut som vi er på skjema til å kanskje klare 400.000 omsetning i dag.

:chart_with_upwards_trend:

Minner bare om Endocyte som gikk ca 1700% på 1 år . Var sikkert vanskelig å forutse gjennom TA;)

Når markedet faktisk tar innover seg at Betalutin kanskje bare er ca 1 år unna godkjenning, så er det vel ikke så rart om det fundamentale overstyrer TA?

4 Likes

Du sitter vel i aksjen fordi du mener den på sikt skal være mer verdt i fremtiden enn i dag. Gå tilbake og se over planverket på skrivepulten. Revurder.

2 Likes

200k på vel to timer må også sies å være godkjent for NANO. Close på over 500k og man kan tomle opp.

5 Likes

Jeg pleier å se det litt i sammenheng med hvor mye prisen går.

400.000 er uansett en bra dag, men det er en smule magert for å veie opp for en 8% oppgang.

Enig i at volum er viktigst, men ikke glem at omsetningen blir en god del høyere pga. høyere kurs.

Jammen kunne vi lese en god del ut av meglerhusenes handelsmønster da handlene ikke var anonymiserte. Det blir gjerne e nstor volumdag for å sette en emisjon, så ville vært skrekkelig interessant og bekreftenede om DNM er stor på både selgerog kjøpersiden - mao. handler med seg selv for å brygge opp (emi-)kurs. At det ligger såpass mye på kjøpersiden når rsiene er så høye så lenge, er spesielt.

Å brygge emi før ASH (og kanskje også sette emi før ASH denne gang??) er taktisk lurt, da “ingen” vil selge i forkant - deremd blir det lett å styre ordreboka - og kursen. Og viljen til dette er til stede selv om børsen går ned en del.

DNB handler ikke aksjer med seg selv Hugoil.

1 Like

Syns denne grunnløse spekulasjonen ikke hører hjemme i denne tråden. Selskapet har sagt ved hver presentasjon at de har nok penger. Emi i år er usannsynlig.

3 Likes

Grunnløs? Flere grunner, bla teknisk. Men også faktisk fundamentalt så stod Costa på golvet hos PAS i 2016 og sa de ikke trengte emi 2 uker før emi kom. Men ja, jeg spekulerer. Det gjorde jeg også 6.des. 2016 da jeg så noe, men hektet det ikke på noe spesielt, men det var noe.

DNB kan kjøpe for markedspleie, det koster.Og DNB “kan” trimme litt på visse utsatte puntker med å handle med seg selv, men denne andelen bør ikke være stor.

1 Like