Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Interessant teori @drh. Noen av indeksene i USA endte i allefall i pluss mens andre bare såvidt i minus i kveld norsk tid. Gullprisen faller også og oljeprisen er på vei opp.

1 Like

Satser på at korreksjonen bunnet ut idag, så neste uke er det bare kjøp som gjelder.

Kinesiske myndighet uttaler at Corona-epidemien vil være under full kontroll i april, så det meste taler for en V-formet korreksjon denne gangen.

Tilbake til utgangspunktet,sick. Hadde ikke drømt om dette engang i starten av 2018

A post was merged into an existing topic: Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

De største aktier i NASDAQ ligger pt. i små plusser og mange gaps blev lukket sidste uge. Fredagens handel i norsk biotek er nok den mest volatile dag, jeg har set på børsen så langt.

Satser på vending eller stabilisering næste uge og har gemt lidt $$$ til at udnytte situationen.

3 Likes

Ligger nå i en hourly EQ. Ikke den EQen jeg forventet, men kan føre til EQ på høyere timeframes.

Forsøkte å google litt om EQ formasjon, fant lite. Mulig å utdype signifikansen av dette?

Scroll litt lenger opp i tråden (fredag) så la jeg ut lenke til et annet innlegg med en forklaring :slight_smile:

Ble desverre brudd ned av formasjonen:

Gikk den under teknisk pga sluttauksjonen…? (Noen som ønsker å manipulere TA, eller helt naturlig i en sluttauksjon…?)

Før sluttauksjonen var kursen opp +2.1%. Kursen avsluttet på daily low. Det ryker manipulasjon lang vei…

Jeg tipper det var så enkelt som at det var uklart hvilken retning USA skal samt at bla DAX var godt i minus. Så snudde der heldigvis skikkelig i pluss senere på ettermiddagen.

Hva er definisjonen på et falskt brudd ned da?

Vi får egentlig ikke fasit før i morgen. Den kan godt bounce opp igjen, men synes også det var litt merkelig bruddet kom på tampen av dagen. Om det er manipulasjon eller ikke skal jeg ikke uttale meg om.

1 Like

Tanker om det tekniske ezpappi?:slightly_smiling_face:

Gårsdagens trekant viste seg å være en fakeout. La oss se om denne kan gi noen bedre pekepinn.

Utfallsrom (target) for brudd gir ca. 17% i retning av bruddet.

2 Likes

Hva er tankene om morgendagens kurs? Er ikke rosa i USA akkurat,heller knallrødt🙈

Så fikk vi fasit til slutt. Hadde jeg tatt til meg hva svensken skrev i 2017 hadde jeg nok hatt dobbelt så stor portefølje nå.

2 Likes

Jeg ser en stigende trekant, en “ascending triangle” som normalt sett er bullish og da spesielt i en positiv trend. Har flere ganger sett den samme formasjonen i PCIB den siste tiden som førte til brudd opp.
Jeg slettet mitt forrige innlegg da volumet har omtrent tørket ut og det er svært vanskelig å si hvilken vei det bryter ut.

2 Likes

Chart? Jeg sliter med å se denne formasjonen.

Jeg ser den som en nøytral trekant, og heller bearish på lavere timeframes.
Men volumet er for lavt til å konkludere med noe som helst slik du sier. Derfor avventer jeg.