Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Det virker som om et fond har gått relativt tungt inn på Oslo børs på sluttauksjonen i går.

Det var ikke bare NANO som hadde uvanlig stor sluttauksjon i går. Svært mange av selskapene på OBX (som ikke inkluderer NANO), hadde sluttauksjoner i størrelsesorden 1/4 til 2/3 av total dagsomsetning…

Blir spennende å se oppdateringer av aksjonærlister og andre ting ved neste korsvei.

Intern frist, som liksom skal gi en ekstern handel over børs? Lite trolig.
…og hvorfor på død og liv gjøre handelen i sluttauksjonen, når man kunne plukket aksjene billig gjennom hele måneden, uken eller dagen?

Nei, mer sannsynlig en robot som valgte å vekte opp som en følge av handelsmønster - eller et fond som har besluttet å ta plass og om de betaler 60, 62 eller 64 per aksje er uten betydning. De skal kjøpe nano, ferdig snakka. Prisen ble det prisen ble.

Mest sannsynlig tenker jeg et eksisterende fond som vektet opp.

1 Like

Er dette trolling?? :smiley:

Google triple witching

https://www.thebalance.com/triple-witching-1031135

Ramlet over det samme i twitterfeeden om en annen aksje jeg følger i statene

3 Likes

Større aktør som plasserer seg inntil noe annet er bevist :grin:

1 Like

Sjekket litt på volumet, det er kun rundt ATH at volumet har vært så høyt over flere dager som nå i det siste:

image

2 Likes

Hvordan tolker du det?

Først og fremst at interessen rundt aksjen virkelig er tilbake.

Så er det jo sånn at man ønsker seg jo å se at mest omsetning i en aksje skjer på oppdager, mens den faller tilbake på dager med mindre omsetning. Vi er vel ikke helt der at vi kan slå fast at det er det som skjer enda. :slight_smile:

3 Likes

Hvem kjøper og hvem selger?

I år har det i all hovedsak vært tradere hittil. Så får vi se om det blir noe ekte kjøping fra nå av.

greier ikke helt å kaste fra meg fredagens sluttauksjon…48 000 ordrer på kjøpsiden og 1500 på salgsiden. Blir spennende å se hvordan åpningsauksjonen blir imorgen, om det samme trykket holder seg.

Det tviler jeg på. Men slutt auksjonen i morgen blir spennende :money_mouth_face:

Brukt morgenen på å se på litt langsiktig TA i forskjellige assets (BTC, NANO, Amazon for å nevne noen). Et mønster som kjennetegner assets som har hatt massive parabolic moves ser ut til å være en lengre nedtrend / konsolidering som kan vare fra 1-2 år. Når denne er over, ser de fleste assets (de jeg har sett på) ut til å få ny giv, og foreta rally som blåser ATH av banen.

Se på weekly chartet til nano. Forutsatt at man kan tegne bullflag over et så langt tidsperspektiv, så vil en measured move gi target på rundt 180 på 1 års sikt om man får brudd over 81.

Nå liker jeg personlig ikke å se på så langsiktige charts da usikkerhetsfaktorene blir så store ifht. tidsperioden man ser på, men det gir en grei pekepinn på potensialet og det mest bullish scenario man kan tenke seg (snakker jo om nesten 200% opp).

Edit: jeg tror vi nå er på “hope” på denne aksen :slight_smile:

image

15 Likes

TA for uken: konsolidering og range mellom 56 og 65. Jeg ønsker å holde 56 denne uken som absolutt low. Ellers ser det helt OK ut og vi er vel inne i en accumulation før neste melding.

Foreløpig low 60.80 - meget bra :slight_smile:

1 Like

[quote=“Nocturne, post:2521, topic:5027, full:true”]Edit: jeg tror vi nå er på “hope” på denne aksen :slight_smile:

image
[/quote]

Tror også det.

Dette var vel også grunnen til at begge vi to satt og regelrett håpet på en skikkelig kapitulering tidligere i år. Umulig å bygge en skikkelig oppgang før en hadde vært gjennom hele løpet.

2 Likes

Jeg antar at Costastupet kvalifiserte :slight_smile:

1 Like

Blåser i hvem du er, dette chartet smaker reversal. 50 dagers snittet har vendt oppover:

image

7 Likes

Er vel en klassisk vimpel med target på 75 - 80 :stuck_out_tongue:
image

4 Likes

Ja, jeg er tilbøyelig til å være enig. Det er veldig, veldig fin konsolidering - ikke panikkpreget slik vi har sett før. Det er også merkbart lavere volum på røde dager enn blå - mer om det under.

I går fikk vi en inside bar på daily som i dag har brutt bearish. På kort sikt er dette et lite signal om at vi skal teste 100-dagers snitt som ligger ganske nøyaktig på 60 kr (gul linje). Det er bull om vi holder dette nivået men ingen krise i min bok om nivået ryker. Neste nivå ligger i range mellom 55-59. Jeg regner med vi bouncer i dette området om 100 dagers ryker. Skulle vi bryte 55 (jeg setter sannsynligheten til 20%) så har vi støtte i både 20 og 50 dagers (oransje og blå linje).

Legg også merke til at 20 dagers har krysset 50 dagers – dette er meget positivt. Det neste vi ønsker å se er at begge krysser 100-dagers, men det vil nok ta et par uker minimum. Hadde volumet vært større kunne det kanskje skjedd fortere.

Et annet poeng om volum, legg merke til volume spikes i bunn av chart. Det er store grønne candles på spikes, og små røde candles på konsolidering. Dette er nøyaktig det du ønsker å se om du er bull.
I praksis betyr dette at det foregår akkumulering og at ethvert nedsalg blir kjøpt ganske kjapt. Salgspresset i aksjen (som begynte i desember 2016) er virkelig ferdig for nå.

Det jeg nå ser etter er en breakout ut av denne konsolideringen og en ny trading range mellom 65 og 70. Jeg blir overrasket om vi bryter over 70 og holder uten noen test av støtte, rett og slett fordi det er massiv motstand i området (se tidligere konsolidering i grønn boks + 200 dagers snitt (rød linje).

Skulle vi etablere range som @christian er inne på, tror jeg det kan gå mye fortere oppover enn forventet. En aksje i en positiv trend som trader over 20,50,100 og 200 dagers snitt er uber bull, og derfor forventer jeg det ikke sånn umiddelbart på kort sikt.

Gameplan for tradepotten er klar og jeg venter rolig på breakout av konsolidering. Har ikke satt noe SL da tankegangen er at om det skulle bli en lengre konsolidering så kommer jeg ut i pluss på denne traden gitt nok tid. Long posisjonen holdes som vanlig uendret.

9 Likes