Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

I det kortsiktige nå er først og fremst volumet så lavt at alskens algoritmer kan more seg med å tegne opp alle de bulltraps og hodeskuldre de bare ønsker for nesten ingen investering overhodet.

image

1 Like

Påvirker ikke lavt volum RSI markert?

Tenker ikke trade selv, men advarer mot belåning som kan måtte tvangsselges.

Nei, volum betyr nada for RSI

1 Like

Godt spottet. Ja, det kan utvikle seg slik. Litt prematurt enda men verdt å følge med på.

Edit:
Takk til @pdx for moderatorrydding :smiley:

Er ikke superredd for at den H&S vil være egnet til å stagge opptrenden vi er i nå. For høyt volum før sommerferien kom.

Bremse kanskje.

Sånn som jeg leser chartet mitt kan en litt konservativt ane et brudd gjennom 67 ved inngangen til august?

2 Likes

14 posts were merged into an existing topic: Nordic Nanovector Småprat (NANO)

Kikket litt på chart før jeg tar helg og to ukers ferie til varmere strøk. Har vi fått en HL?

Ja, jeg vil påstå det. Denne fikk vi 28.06 på ca. 59. Dette er nivået vi må holde fremover. Det er flere toucher mellom 60 og 58.50, så det er en viss støtte i dette området (gult skravert område).
Vi klarte ikke å ta ut forrige HH (68.30) og dannet en LH på ca. 62.70. På kort sikt varsler det om et trendskifte og at vi former en EQ mellom 62.70 og 59. Brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning.

Som nevnt tidligere har jeg ikke tradet noe siden salget på 66 og kommer mest sannsynlig ikke til å trade noe i ferien. Er trygg på caset ifht. hvor vi er fundamentalt så long potten står som vanlig urørt. (Når jeg kommer i pluss med denne skal jeg vurdere trading med hele beholdningen).

NB! Merk at volum er avtakende ifht. hvor mye vi har falt fra toppen, så konsolideringen er ikke panisk. Men det er tross alt sommer og shortere og andre aktører som ønsker billige aksjer kan enkelt få ned kursen og brudd på støttenivåer. Skulle vi få brudd på 58.50 kan det gi god R/R om man får tak i aksjer ned mot 55-54 (grønn boks). Det vil sammenfalle greit med HS formasjonen som @holmes spottet - selv om measured move for denne gir 48.75 som target. Jeg håper vi ikke skal så langt ned (og tror egentlig ikke det).

God sommer!

9 Likes

Dette ser jo ut som en HS formasjon for meg? Target ca 53?

Det er en rimelig spekulativ formasjon og lite uttalt vil jeg si.

Svekkes ytterligere av at kursen har vært så stabil over en uke nå:

Helt enig, men den passer så bra inn med en ny higher low på rundt 53. :stuck_out_tongue:

Både 100-dagers og 50-dagers er støtter før 53, så tror det må mye volum til for å falle dit. Volumet er fullstendig fraværende om dagen, men RSI får hentet pusten igjen. =) Vi har brutt ut av den kraftig stigende trenden vi var i hos RSI, kanskje like greit, den må vel få sommerferie også.
Ikke helt stø på fortolkninga av MACD, men er vel en negativ utvikling å skue der.

image

Formasjonen ser vanvittig mye mindre relevant ut på dette chartet, det er rett og slett ingen høyre skulder der.

https://www.tradingview.com/x/CBXNcXMi/

3 Likes

Den kanalen toucher bare en bunn?

Kanalen er litt spekulativ, jeg tenker mer på candlesticksene.

1 Like

Jeg får target til å bli 49.70 (68.30-59). Har du eye-ballet dette eller målt?

1 Like

Target for HS.-formasjonen er helt klart rundt kr 50, men om den kommer helt ned dit er kanskje noe tvilsomt.

1 Like

Et av kriteriene for en HS er vel at det foreligger en høyre skulder?

Momentumindikatorer peker oppover:

image

Slik ser jeg det på ett timeschart.
Ser ikke helt en tydelig HS her, og volum underveis støtter heller ikke det.

Jeg tenker den bør holde seg over horisontal støttelinje rundt 59.50-ish.
Dypper den under treffer den raskt bunnen den stigende (potensielle) trendkanalen.

Ryker disse 2 så må jeg tegne på nytt :smile:

2 Likes

Jeg har brukt sluttkurser, ikke intradag bunn/topp og har eye-ballet :smiley:

… jeg er forresten enig i at hele formasjonen er litt tvilsom, den er langt fra like synlig i candle-chartet. :slight_smile:

Rimelig mye stæsj som konvergerer i 54-området.

image

1 Like