Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet IPO

“mye dyrere” kommer ann på øyet som ser.

Pareto tilbyr en helt annen service, og på store ordre er kurtasjen bedre + at de tilbyr sammlekurtasje.

Dersom Nordnet noterer seg på Stockholmsbørsen kan den handles på ASK-konto.

1 Like

Bare jeg som reagerer litt på all selv-reklamen til Nordnet?

Fikk blant annet det skjermbildet her når jeg logget inn i appen.

Fullstendig uaktuelt å delta i IPOen.

Jeg har hørt at man ikke kan velge intervall man tegner seg for, stemmer det?

Nordnet er jo allerede så stort som det kan håpe å bli, så det er ikke en notering for å vokse det her, det er for at eierene skal kunne ta gevinst.

Står over i denne omgang.

3 Likes

Jeg er fortsatt overrasket hvor lite inntekt de har pr kunde. Pareto hadde vel 15x inntekten av det på meg ifjor :stuck_out_tongue:

1 Like

Nordnet håper nok å ta en god chunk av pensjonsmarkedet fra nyttår av

Problemet er at kundene aktivt må gå til Nordnet siden Nordnet har få avtaler med bedrifter.

1 Like

Nå handler du sikkert for 1000x gjennomsnittet til en småsparer fra nordnet😂

Det virker klokt å hype sin egen IPO på denne måten. Nordnets kunder som er målgruppen virker det som. Noen som vet litt om dinkelspiel? Er det en bjellesau som stikker av når nordnets kunder har tegnet seg og første utbyttet er betalt? Litt bekymret for prisen her.

Vurderer å tegne men hva er vekstpotensialet? Hvilke nye produkter kan de komme med? Kan de slå robinhood på lang sikt?

Faktisk bare 210x gjennomsnitt Nordnetbruker :stuck_out_tongue:

Dagens eiere i Nordnet casher jo inn i IPOen, så de har ikke behov for å stikke av med det førte.

Nøkkelen til Nordnet ligger i å holde på kunder over tid sånn at de øker snittinntekten pr bruker. De har mye unge brukere må små porteføljer som over de 5-10neste årene vil øke portisene sine. JEg er dog redd at mange stikker fra Nordnet når de får mer erfaring.

ellers satser Nordnet på pensjosnbølge når de nye reglene kommer og de har pratet om at de vurdere å starter med lån.

Regner med at Dinkelspiel stikker. Det var jo de som stiftet Nordnet i sin tid, og de har vært med hele tiden. Tar sikkert litt gevinst, og vil muligens trade litt. Men de kommer nok til å sitte.

Takk for verdifulle innspill…

Hvorfor skal Dinkelspiel stikke av? har de historikk på å gjøre det? Har sett litt på Øhman gruppen og virker som de er ganske innovative og seriøse i sine satsinger? Blant annet med Green Assets Wallet.

Til Nordnet: Positivt: Plattformen er enkel. De tilbyr realtidskurser (og mange blir avhengige av dette, selv vil jeg gledelig betale or å beholde dette. ) Jeg liker deres Shareville. Mye useriøst som sies der, men forumet skaper vel en avhengighet til Nordnet? Dessuten må det vel være en kilde for Nordnet selv å se hva deres kunder snakker om. Ikke bare for bedre tjenester, men også for aksjeplukking, se hva som hypes etc. Noen som har gjort et anslag hva deres Shareville har for verdi?

Negativt: my er nevnt. Aldri deltatt i IPO og har ikke lang tid på å bestemme meg. Prisen er største negative for meg.

Hvis prisen er det største negative, er ikke det grunn nok til å holde seg unna?

Du har kanskje rett Rayman. Prøvde å se etter “lock-up” periode for primærinnsidere i prospektet, men fant det ikke. Noen sett det? Kanskje lurt å kjøpe når denne er låst opp?

Tror ikke det finnes noen.

Er jo ingen grunn til å kjøpe i IPO om du er negativ til prisen. Du kan kjøpe aksjen hver ukedag mellom kl 09.00 - 17.29 etter IPO-en