Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

North energy asa (north.ol)

@Krieghoff Du har vel ikke en oversikt over av plasseringe til north?
tror jeg leste noe på HO engang, men fant ingen nå :tired_face: Kunne kanskje være fint få lagt ut her.

kan slenge med at dem nylig fikk økte sin beholdingen i Touchstone Exploration til
12,879,250 (9,99% av selskapet)

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=440347

Er på iPad nå, men siste oppstilling som er diskutert er ifbm Q3. Er nok snart påtide med en ny for Q4.

Har skjedd mye siden denne ble laget. Så må ikke kopieres rett frem :grinning:

Følger denne!

Operasjonell oppdtaering fra TXP. Begynner å skjønne hvorfor NORTH har økt eksponeringen her :slight_smile:

Blir penger av sånt når TPX får solgt unna for 56-57 dollar per fat. :wink:

Det gjør det. Lavere produksjon i Desember, men det er det jo en god grunn til. Det som er spennende er programmet fremover! Allerede 22 januar skal ny brønn spuddes. Det er jo neste veke det :stuck_out_tongue:

Vi får håpe dem treffe og at det gjenspeiler i kursen til North
Uansett veldig spennende tider framover, skattepengene burde gjøre sin ankomst snart…

Har vi noen formening om hvor lang tid en prosess som å tilbakebetale skattepengene kan ta?

Ja det har vi. Om man sammenligner mot tidligere oppgjør for tilsvarende saker så er vi vel kommet frem til at 14 januar burde være innenfor. Nå har det jo vert høytid og litt fri så litt slakk må vi vel gi.

1 Like

Fantastisk. Hvor mye sitter folk inne med her da?

Jeg selv kjøpte 58k i går.

1 Like

Tradet NORTH en gode del på denne tiden i fjor. Hoppet helt ut i overkant a 3 tallet. Gikk inn igjen i sommer som var. Aner ikke hvor mye man sitter på her inne, men på HO så har vi flere som er inne/har vert inn på topp20.

Tror nok du skal være fornøyd med den inngangen iløpet av kort tid :slight_smile:

Top 20 , da snakker vi litt kronasjer :slight_smile:

Jeg sitter og lurer på om jeg skal selge meg ut nå før kl.10 for så og kjøpe meg inn igjen noen få øre ned. Har sett en tendens til at de fleste aksjer dabber av litt i dette tidsrommet. Noen synspunkter på dette?

1 Like

Det er svært lite frie aksjer i NORTH. Mesteparten er det insidere som sitter på. Det betyr at om raketten tar fyr så er det ikke lett å få tak i mer aksjer. Tatt i betraktning at vi venter tilbakemelding vedrørende skatterefusjon anytime nå, så ville jeg nok vert forsiktig med trading.

Som jeg har sagt ved flere anledninger så er jeg ikke noe særlig god til å trade så om du har stålkontroll så kan du helt sikkert gjøre penger på det.

1 Like

Tok en liten lyttepost her i dag. Er det noen gitt noen indikasjon på hva pengene tilbake fra skatten skal brukes til? Utbytte, nye investeringer osv?

Anbefaler aksjer – advarer mot høy risiko

Foto: Shutterstock.
Foto: Shutterstock.
annonse
Artikkel av: Stian Jacobsen
17. januar 2018 - 10:24
Lest av
465

WWL -1.11%
SISTE
62.1
I ÅR
5.99%
BWLPG -3.36%
SISTE
40.01
I ÅR
7.14%
NORTH 2.19%
SISTE
2.33
I ÅR
7.55%
I onsdagens rapport fra Investtech anbefales kjøp av aksjer i Wallenius Wilhelmsen, BW LPG og North Energy. Analytikeren advarer mot høy risiko i de to sistnevnte.

  • Wallenius Wilhelmsen Logistics ligger i en stigende trendkanal. Dette signaliserer økt optimisme blant investorene. Etter et brudd opp fra en rektangelformasjon i midten av desember, har aksjen steget kraftig. Kursmålet til formasjonen er tatt ut, men videre oppgang signaliseres. Høyt volum på kursoppgang og overkjøpt RSI gir et positivt momentum som styrker aksjen ytterligere. Det er ingen motstand over dagens nivå, mens det ved reaksjoner tilbake, er støtte rundt 58 kroner på kort sikt og mer markert støtte rundt 51,60 kroner på mellomlang sikt. Aksjen er svakt positiv på innsidehandel. Vurdering: Kjøpskandidat, skriver Investtech.

  • Etter å ha vist en sidelengs utvikling i en rektangelformasjon siden i fjor sommer, brøt BW LPG-aksjen opp gjennom taket av formasjonen i desember og utløste et kjøpssignal. Det er støtte ved 36,30 kroner, mens det ligger motstand ved 46,30 kroner. Et brudd på dette motstandsnivået vil styrke aksjen ytterligere. Meget positiv volumbalanse viser at det er en økende optimisme blant investorene. Høy risiko. Vurdering: Kjøpskandidat, skriver Investtech.

  • North Energy har brutt opp fra en tilnærmet horisontal trend. Det er utløst et kjøpssignal etter at det tidligere motstandsnivået ved 2,24 kroner er brutt. Høyt volum på bruddet indikerer at det er aggressive kjøpere som driver kursen. Dette styrker kjøpssignalet. Det er lite motstand før rundt 3,34 kroner, så oppsiden er stor. Aksjen er volatil og har dermed høy risiko. Vurdering: Kjøpskandidat, avslutter Investtech.

Selskapet har selv sakt at om de ikke finner noe smart å putte pengene i vil det bli utbytte og avvikling av hele selskapet.

Om man ser track recorden på de siste investeringen de har gjort så håper jeg at pangene blir investert. Skal likevel ikke grine om ca 50% går til utbyttet og resten til investeringer/krigskasse

1 Like

Dem fikk vel godkjent på generalforsamlingen i fjor at dem kunne starte tilbakekjøp av egene aksjer også, men har ikke lagt merke til at det er startet med enda. Vist dem velger og gjøre det i det hele tatt

1 Like

2 Likes

En trist dag…Kodebrikken tok kvelden. Fortjeneste tapt de neste 7 virkedagene. :frowning: