Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Faktisk… jeg også.
Kan jo ikke være aksjonær her, hvertfall ikke med den påfallende riskiown om dagen heller. Det at kursen datt så mye betyr jo at noen vet noe.
Så det spekuleres i emisjon også H2. Om noen vet noe her også er jo håpløst å vite…
Bare trist

Fikk push varsel av E24 appen om dette. Husker jeg var sjokkert over at aksjen ikke engang hadde begynt å falle når jeg fikk beskjeden. Føltes ut som insider informasjon.
Jeg rakk til og med poste det på chatten før nedsalget begynte.
Ganske nice når E24 appen kunne spart en for 8% tap på så kort tid.

2 Likes

Prisingen av den har allerede begynt, men her vet nok faktisk ikke selskapet selv, men Kjos vil være den største taperen og det kan faktisk tenkes at de vil forsøke å selge selskapet for å unngå en ny emisjon. Den kan ikke Kjos delta i, for han er allerede giret sine NAS aksjer. Den risikoen HBK tar ved å gire en så giret aksje er egentlig helt ellevill.

Jeg har vært borti lignende i biotech et par ganger, hvor nyheten ligger ute i typ 20 minutter uten at noe skjer og en begynner å lure på om det er en selv som er gal eller om det er markedet

6 Likes

Anbefaler å gå inn på Norwegian å se på flyvninger, f. eks London - Stavanger, London - Bergen og endel andre. Tror aldri jeg kan huske å ha sett den type priser, noe av det er helt hinsides.
At NAS falt mer enn SAS på fredag, det er litt rart. Jeg er ikke veldig opptatt av kurser på en enkelt dag, men akkurat det var underlig.

Her er noen drøye priser jeg fant, noen høyere? :wink:
Ålesund - Stavanger:

Tromsø - Stavanger: 29 April (Utsolgt 30)

:

Tromsø - Bergen 29 April:

London - Oslo 29 April:

Kristiandsand - Stavanger - Visste faktisk ikke at dette var en rute:

Jeg prøver å holde meg unna, helt til jeg ser bedring i drift under normale omstendigheter.

Skulle NAS handles ned i morgen og SAS bevege seg lite kan det tenkes at jeg shorter SAS og longer NAS på trading kontoen som ikke har vært i bruk på lang tid.

2 Likes

Norwegian bestemmer seg for om Argentina satsingen får leve videre i August.

Enig i at det er kritikkverdig av Norwegian, men kanskje greit å ta med dette også:

“Norwegian forklarer til Oslo Børs at det var beslutningen fra britiske luftfartsmyndigheter om å stenge sitt luftrom for Max-fly, publisert i pressemelding klokken 14.30, som utløste beslutningen om å sette egne Max-fly på bakken.”

“Norwegian innrømmer at det var tidsnød og mye armer og ben som gjorde at ting ble gjort i feil rekkefølge. Norwegian innrømmer blant annet at pressemeldingen ble oversendt E24, som altså dannet grunnlaget for artikkelen, i den tro at den alt var publisert. Pressemeldingen ble også publisert på Norwegians intranett klokken 14.43.”

“Børsen skriver at det også er usikkert hvor mye av børsfallet som skyldtes meldingene fra Norwegian, og hvor mye som kan tilskrives beslutningen fra britiske luftfartsmyndigheter.”

1 Like

Denne gjengen er jeg veldig spent på i morgen. Hvem sprekker først?

Active positions

CSV JSON

POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
CONNOR, CLARK & LUNN INVESTMENT MANAGEMENT LTD 710 325 0,52% 25.04.2019
MARSHALL WACE LLP 2 146 876 1,57% 25.04.2019
GSA CAPITAL PARTNERS LLP 1 041 794 0,76% 25.04.2019
TT INTERNATIONAL 1 112 287 0,81% 24.04.2019
PDT PARTNERS, LLC 712 501 0,52% 29.03.2019
SUM 5 723 783 4,18%

Det er nok fort mer oppside å hente ut i de shortposisjonene der. Historikken i shortregisteret taler jo heller for at flere av disse aktøree har tro på posisjonen, og har økt den.

  • Marshall Wace har tredoblet shorten sin siden 10.04.
  • GSA økte posisjonen med ca 50 % den 09.04. Oppfører seg ikke som noen nervevrak.
  • TT International økte forrige uke
  • Connor, Clark & Lund kom over 0,5 &-grensen forrige uke.

Ser ikke ut til at de er på vei ut.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140

1 Like

Er vel en fare for at de vedder på at Norwegian trenger mer penger iår.

Personlig erfaring er at man aldri vinner mot shortehusa.

1 Like

Helt generelt så er mitt inntrykk at shortinndekking som argumentasjon for aksjestigning på slike forum sjelden slår til. De fleste tilfellene ender med at shorterne dekker seg rolig inn uten at de varlsede shortskvisene blir særlig fremtredende.
Hvem/hva er det egentlig du siterer her?

2 Likes

Hvorfor svarer du ikke bare på spørsmålet i stedet for å deflektere?

Det ene etter det andre av innleggene mine blir skjult dessverre. Noen liker ikke hva jeg skriver?

Hvis du siterer ting som er skrevet på forumet så marker teksten og velg “Siter svar”. Da vil det fremgå i innlegget ditt hvor sitatet kommer ifra. Hvis du bare putter “” rundt en tekst så får du nesten tåle at folk spørr hvor sitetet er fra.

Hvis du svarer folk på en skikkelig måte og med en normal tone så slipper du nok å få innlegg skjult.

2 Likes
3 Likes

I analysen skriver HSBC at Norwegian i en telefonkonferanse etter at tallene for første kvartal av 2019 ble lagt frem, fortalte at kredittkortselskapene nå holder tilbake 70 prosent av summene som det blir lagt inn bestillinger for.

Den var ny

Er dette summene det bestilles billetter for?

dvs at Norwegian kun får 30% som forskudd og resten når reisen er betalt…

Det er isåfall ekstremt alvorlig.

Jeg har selv bestilt 14 familieplasser i høst /vinter. Norwegian har allerede fått hele beløpet. He,he.

Jeg har inntrykk av at det plasseres mye negativt for å sverte selskapet?

Så du betalte direkte? Ikke via CC selskap?

Og ikke minst veldig skremmende, for dette slår knallhardt på likviditeten til NAS.

2 Likes