Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pareto Bank

Invitasjon til presentasjon av Pareto Bank ASAs regnskap for tredje kvartal 2020

Nøkkelinformasjon vedr. kontantutbytte for Pareto Bank ASA

1 Like

2,0 pr.aksje var mindre en ventet, men holder børsen seg nede så er det genialt tidspunkt for utbetaling, da kan vi reinvestere til en fortsatt lav kurs :ok_hand:

Pareto Bank ASA Delårsrapport 3. kvartal 2020

1 Like

Renteregulering

Ex utbytte NOK 2,0 i dag

Financial calendar

Flaggemelding PARB

PRIMÆRINNSIDER KJØPER I PARETO BANK

Er det noen tanker rundt rundskrivet fra finanstilsynet vedrørende risikovekting av spekulative investeringer i fast eiendom?

Første tanker er at det er negativt for Pareto som har stor utlåneksponering til eiendom, men leste en plass om at DNB tror at kravet vil bli søkt reversert av de bankene som rammes.

Blir spennende å følge med på aksjonærlistene som kommer fremover etter vi idag fikk vite hvem som plukket opp aksjene til K11 og Rune Bentsen.

Jeg trodde det var mangel på boliger i Norge – i hvert fall flere steder. Da virker det rart å stramme inn på utlån til boligprosjekter???

Det er vel ikke utlån det blir strammet inn på? Men vektingen i forbindelse med egenkapitalkravet. Eller har jeg misforstått helt?

Hvem plukket opp aksjene til Bentsen m/ familie?

Når de må sette til side mer penger for utlån til eiendom enn til andre formål så blir det jo mindre attraktivt å gjøre det. Da vil de flytte utlånene over til andre type lån. Resultat blir at færre boligprosjekter blir finansiert. Eller?

Endring topp 50

INN/ØKER:

  • Pareto AS + 200.000
  • Landkreditt Utbytte +75.000
  • Tycoon Industrier 250.000
  • Pareto Meglerkonto 250.000
  • Awilhelmsen Capital Holding + 1.300.000

REDUSERER:

  • Rune Bentsen. - 650.000
  • K11 Investor. - 1.300.000
  • Sjøinvest. 150.000

Liker bedre Awilhelmsen enn Spetalen

1 Like

Enig i det, men det er interessant at han nå er inne igjen etter å ha solgt alle aksjene sine til Arne Fredly for rundt 1 år siden?

Nei, han solgte alt over børs når korona slo til i Mars/April. Det forsterket nedgangen og jeg fikk kjøpt til lav 20👌

Status liste

ØKER/INN

  • Castel As + 150.000
  • Millennium Falcom NY

UT

  • Pareto Meglerkonto

Spetalen øker👌