Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

De har vel ikke finansiering til å gjennomføre? De må først hente penger?

828 pasienter vil ikke det kunne bety 828 millioner i behov?

1 Like

The scope has been expanded to evaluate if synergies established in oncology are transferrable to additional disease areas – further collaboration to be evaluated in 1H 2020.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-third-quarter-2019-results/

Synergi betyr samspill mellom flere faktorer som forsterker hverandre slik at den kombinerte effekten blir større enn summen av de enkelte faktorenes bidrag.

https://snl.no/synergi

Tenk selv…

7 Likes

Ja, det er greit å tenke sjæl, som Trond Viggo sier :grin:

Slike pauser i kursoppgang har det vært flere av i pcib. Sist den 14-15 mnd lange perioden etter emisjonen som virket som 5 år der kursen gikk mellom 23-28. Nå kan vi se ut til å gå inn i en lignende “depresjon” der vi svirrer rundt 66-74.

Fordelen nå er at vi nå vet med relativt stor sikkerhet at det fra pcib vil slippes en “nyhetsbombe” innen 30-06-2020, enten negativ eller positiv.

Jeg kan aldri tenke meg at Astra ønsker å vente i 6 måneder før de kan fortsette testing med pcib hvis det er denne teknologien de ønsker å se videre på.

PS! Man skal også huske at vi på kort tid nå har tatt 3-gangern i kurs :laughing:

10 Likes

Og det er bare FimaNac… Vi kan vel forvente FPD og oppdateringer på FimaVacc ++ i tillegg som alle trolig vil være med på å gi kursen en boost. Men det er vel ikke noen tvil om hva vi alle er svært spente på.

Som det har fremkommet på forumet er det mange forskjellige utfall vi kan vente oss i nær fremtid, men en fellesnevner er vel at de fleste ser på den fremtidige avgjørelsen med AZ som positiv. Hittil, har jeg funnet svært få faktorer som gjør at jeg skal kunne tvile på dette selskapet, noe som har ført til at jeg har gått all-in. Dette på bakgrunn av at jeg ser på verdien som svært underpriset ift. gevinst/risiko.

11 Likes

Bare FirmaChem porteføljen (GGK) forsvarer dagens kurs og en 10 ganger på peak sales nivå…

Da er det smått forunderlig å sitte å tenke på Vacc og ikke minst Nac platformen og hvor lite det betyr rent investor messing med tanke på risiko…

7 Likes

Det må være ubehagelig å gå inn i helgen uten pcib i porteføljen. Store ting kan skje når som helst…

8 Likes

Enig

Fatter ikke at folk kan sove bra uten tilstrekkelig med Pcib-aksjer godt stappet ned i madrassen. :sleeping_bed:

Grenser nesten opp til Sado-masochisme å sove uten. :chains:

12 Likes

Har prøvd meg på litt PCIB, sov godt på 25, men når jeg tok en tur innom nå på 70 tallet sov jeg dårligere å gikk ut når Trump satte i gang.

2 Likes

Da kommer du til å sove enda dårligere på 200 og 500 :slight_smile:

7 Likes

Hørte gjennom Q319 rapporten igjen og det kan ikke være tvil om (sett fra mitt ståsted) at AZ har oppnådd meget spesielle resultater fra dette samarbeidet med PCIB.
Det ligger helt oppi dagen at det blir en eller annen form for avtale mellom AZ/ PCIB.
Selskapet har aktivt forsket i mange år på kombinasjoner fra PCI-platformen , noe som må ha kostet tid/kapital og innspurten opp mot årsskiftet taler jo for seg selv.
PW sin kommentar til at resultatene fra AZ/PCIB sitt mangeårige samarbeide skal publiseres var:
Og det er godt for oss…man sier ikke slikt i denne sammenhengen med dårlige resultater.
Det sier seg jo selv.

Med ekstraordinære resultater innen fimaNAc for AZ , hva da med de andre samarbeidspartnerene innen fimaNAc?

Drikker de fanta og feirer med bamsemums der i leiren også?

De må jobbe noe innigranskauen i selskapet for tiden.

13 Likes

Gikk ut for tidlig på 40 tallet, så har tatt ut den irritasjonen allerede. Har brent meg på å sitte på ned i aksjer så er blitt av den gevinstsikrede typen. Handler mye på magefølelse(helst utfra litt data :P) og nå fikk jeg ikke så god vibb som i sommer når jeg var i PCIB.

Du skrev at du har brent deg på å sitte på ned, men du glemte å skrive at du har brent deg på å ikke sitte på opp også :slight_smile:
Det virker som om du ble mest skremt av fall. Hvordan skal du da bli rik ?

4 Likes

Mandag, tirsdag og onsdag til uken. Er selskapet godt respesentert og kun mulig en -til -en møter med biotekselskap?

Hvordan er vibbene for neste uke🥳?

3 Likes

Er nærliggende å tro at vi snart hører noe/går videre med BioNTech…

3 Likes

Liten magefølelse på at alt har blitt satt på vent på grunn av AZ.
For alt vi vet kan det jo være nettopp dette som det forhandles om. Alle rettigheter til bruk av teknologien/noen begrensete vil jo prege samarbeidet med andre også…

Ville vi fått nyheter fra BioNTech før AZ ville det vært nærliggende å forvente at en avtale med AZ var begrenset. Noen som har noen tanker rundt nettopp dette?

2 Likes

Kan nok stemme at noe er satt på vent når AstraZeneca mulig vil gjøre kommersiell avtale. Men når det ikke er signert eksklusive letter of intent er det fritt fram for konkurrenter av AZ å ta kontakt med PCI Biotech.

1 Like

Hvorfor skal PCIB gi AZ privilegier/fordeler i fasen vi er nå?

3 Likes

Absolutt!
Og det kan det jo fort tenkes har skjedd/ vil skje også bak kulissene.
Men da ville vel ikke vi fått greie på det før en avtale er skrevet under fra en av dem?

1 Like

Håper PCIB absolutt ikkje satser alt på ett kort med AZ.

Og Per svarte i alle fall på en podcast at strategien om semi/non-exclusive avtaler for fimaNAc gjelder fremdeles…han kan muligens ikkje si noe annet.

6 Likes

Godt poeng @Lothian.
Nei, da tenker jeg i retning oppkjøp av FimaNac @ufo. Dersom forhandlingene dreier seg om nettopp dette så vil jo ikke Pcib komme med nyheter angående BioNTech. Men jeg bare tenker høyt her :slight_smile:

1 Like