Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er nok robot trading og lirke billigst mulig aksjer.

Forøvrig av være eminente topp 50 så er der

14 som har økt beholdning

5 som har redusert

2 nye

9 Likes

Hvor realistisk er det egentlig at det er utlendinger som står bak? JP Morgan og de andre tilbyr sine tjenester i Norge også. Det kan jo selvfølgelig være at det er amerikanere som handler, men jeg synes nå det er for kjapt å konkludere med at utenlandsk hus = utenlandsk kunde.

For min egen del hadde jeg vært ukomfortabel med å sitte i aksjer i en annen tidssone.

Man er nødt til å ha full liste for å konkludere noe rundt det. JPM og Bank of New York har mange konti og vi har sett før at de sjonglerer, kanskje for å gå under radaren…

Det vi kan si sikkert er at MSI øker. (de hadde kun en konto av betydning sist).

MSI øker fra 96k (liste jeg fikk sist torsdag) til 132k nå.

9 Likes

Topp 20 listene er stort sett støy. De som ikke vil bli sett i disse listene, de blir ikke sett.

1 Like

Små krusninger i dag og lite volum. Vi kan ikke forvente full gass hele tida så dette er helt normalt.
Vi vet det kan komme nyheter i dag ? denne uke eller neste uke? og da smeller det opp over 100 denne gangen er mitt tips.

5 Likes

Omsetningen i dag er vel bare du som trader med deg selv Arve? :grin:

Betegnende at at du ikke føyer til “neste måned” her. Selv om forsøkene utenfor kreftområdet nå ble gjennomført i hui og hast før jul, så er det innenfor kreft de mer omfattende studiene har blitt gjort. Og her er det sannsynligvis mye mer omfattende og kompliserte data som skal analyseres, før disse kan formidles oppover i systemet i Astra Zeneca der beslutninger tas. Når avtalen inneholder seks måneder betenkningstid, så er ikke dette et tidsintervall som er tatt ut av luften. Og man kan da ikke forvente at ting skal skje to uker ut i det nye året.

Neste gang PW helt sikkert skal kommunisere med markedet er på Q4 den 26. februar, og det vil være naturlig at i hvert fall hans ambisjon er at han kan fortelle oss noe nytt da. Så et minimum av tålmodighet vil jeg mene er å vente til da.

29 Likes

Ja akkurat det polygon skriver her er det jeg mener er det skumleste i aksjen i det kortsiktige. Folk har pisket opp en enorm hype på at her skal STORE TING KOMME NÅ SNART.

Jeg tror det er veldig stor sjanse for at veldig spennende ting kan komme i år, og gjerne i første halvår, men går slett ikke og holder pusten før q4-presentasjonen.

De som holder pusten for lenge kan fort bli blå i ansiktet.

17 Likes

Greit at vi ikke skal skru forventningene for høyt på korten men det kan da komme nyheter både i fra USA - Storbritannia partner Asia mm.
Så helt fjernt er det da ikke?
Ikke uten grunn at jeg tok sjansen på ¨å øke med 30k siste ukene.
Dem som ikke tror på nyheter snart kan jo ta sjansen og selge seg ned( gev.sikre)Uansett valg : LYKKE TIL.

9 Likes

Enig med safepig

Det er vel sjelden en opplever en aksje med så høyt forventningspress, her på TekInvestor - over tid - som det en ser i PCIB.

det blir vel som å sitte på post under jakten.
ingen vet klokkeslettet når dyret passerer , ei heller antallet.

de KAN dukke opp når som helst , akkurat som nyhetene fra PCIB :slight_smile:

om du vil sove eller være på post er ditt valg.

8 Likes

Slike påstander bør underbygges bedre? Hvor er forventningspress? Nå er det meste subjektivt og det er greit.

Men hva er det som har skjedd i PCI Biotech de siste årene fundamentalt (håndfast og noe mer objektivt?)og hvordan prises biotek med slik teknologi innen mRNA, kreftforskning og fase III (avsluttende studie RELEASE) med 6 forskningssamarbeid med andre biotekselskap? Slike vurderinger er interessante.

AstraZeneca og PCI Biotech meldte om forskningssamarbeid med ønske fra AZ om å se på utvidet anvendelsesområde av teknologien november i fjor. Deretter muligheter for kommersiell avtale.

Det må være greit å mene at resultater har vært verdiøkende rover tid og ikke tatt ut av det blå. Myndigheter som FDA og EMA har godkjent RELEASE studie og to arm randomisert setup med mulighet for interim result og gitt ODD. Statistisk øker da Likelyhood of approval % over tid som her. Det ville vært rart om redusert risiko og spesielt i høyrisiko biotek ikke ville gi økt verdi?

4 Likes

Må begynne å nærme seg oppdatering rundt samarbeidet med AZ…kan aldri tenke meg at det drøyer til 30.06.2020 før vi hører noe nytt.

Tror dere AZ har testet fimaNAc på flere av disse 6 hovedområdene i perioden 2015-2019?:

5 Likes

Må nesten le litt. Føler at jeg kasta bensin på bålet . Jeg kan da ikke underbygge at det KAN merk KAN komme nyheter. Er det noen som kan bekrefte at det ikke kommer nyheter så kan jeg selge meg ned med noen mill og bruke andre steder i x antall uker mnd?
Det var en i bygda her som uttalte at 50% av dem som satt i kommunestyret her var idioter og han ble dømt til å trekke den påstanden. Noe han også gjorde ved å hevde at 50% av dem IKKE var idioter. Fortsatt en fortreffelig dag.

17 Likes

Ellers ble PCIB sin deltakelse på Showcase i SF avlyst i siste liten i 2019…la oss håpe de er på plass i år som planlagt.

PCIB burde være mer populær enn noensinne i California i år…

3 Likes

En annen sak…muligens vi kan forvente noen nasjonale godkjennelser av “fimaBAC”-patentet som PCIB filet den 9. november 2018?:

https://patentscope.wipo.int/search/docs2/pct/WO2019092215/pdf/-sjWftrkX7dZgZ4Sg7rC4H1icQclcyuQ0u_RX7Iu2xeQ2tB4AiNwdirXOIeiH-EESuLfCytMaa8ldrEjLF0cm2PvIQyAHJVzxe2kj7Ojy_6SeZ7CgQlX6hUu0Md8q9ER?docId=id00000048917358

7 Likes

Selvsagt er det forventninger, og det er nok flere enn meg som heller setter seg på “toget” noen uker for tidlig enn å risikere å bli stående igjen på perrongen når meldingen har kommet. Jeg tror likevel at de fleste er såpass tålmodige at de ikke hopper av igjen selv om det skulle gå x antall uker før det skjer noe.

9 Likes

Foreløpig er Arctic Securities sitt kursmål på 78kr hovedsakelig basert kun på RELEASE (ggk fimachem) studiet. Klokelig nok, før det vites mer om vacc og nac.

4 Likes

Som det gikk frem av aksjonærlisten, så er Meieriet ferdig med salg i denne omgang.
Da kan rekylen opp bli brutal ved første korsvei.

4 Likes

Kursoppgangen startet medio november.
Teknisk støttenivå ligger vel på ca 35.
Satser på at en avtale er like rundt hjørnet.