Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

okei, takk. Har ikke fått hørt podcastene enda.

Hvis det skulle vise seg, kommer IGGk studiet i hvertfall til og bli godkjent som foerstebehandling ganske kvikt. For da snakker vi ikke lenger om livsforlengende, men livsreddende.

2 Likes

Si vi får én avtale i første omgang da, som driver kursen til noen hundrelapper. Det er noe helt annet å gevinstsikre da! Et lite salg vil være nok om man tok posisjon imens kursen var i området 24-34kr.

3 Likes

Men er det verdt å gevinstsikre på en slik nivå hvis man har tro på at selskapet ila nær fremtid kan få inn flere avtaler der aksjen kan opp til 600<?

Jeg tørr ikke å selge noen ting uten velger heller å bruke alle midler jeg har tilgjenglig til å muligens sikre meg en fin fremtid!

7 Likes

Helt korrekt

Mange som har litt sånn pokermentalitet. I hvertfall mange jeg kjenner.
«All In - all out»
Har en bekjent som absolutt skulle selge når det steg 20%. Dvs han skulle kaste ut Pcib på 33kr (lav inngang).
Fikk heldigvis pratet han fra det. Mailet han E-mannens innlegg blant annet.
Han er nok brukbart glad for det nå.

Skal man absolutt ha noen kroner til jul så selg 1k da. Men ikke selg alt!
Ikke selg en av få aksjer som faktisk kan gjøre deg rik!

7 Likes

Det blir en personlig vurdering. Det jeg prøver å poengtere er at man kan gevinstsikre mye billigere når kursen har gått opp mer. Det kan jo være flere årsaker til at man ønsker å gevinstsikre enten før eller siden. Dog er jeg enig i at man burde ha en meget god grunn til å selge nå med de utsiktene som foreligger. Jeg selger ikke før jeg må, men har vi plutselig, ila 1H2020, en solid avtale med AZ og kanskje til og med noe for Vacc og kursen står i 3-400kr. Ja, da kan det vel hende det ryker en liten andel av posten.

2 Likes

Finnes det uten for BP eller Pharmasi verden fund eller investors som kjøper slike selskaper som Pcib som spekulasjon / investment?

Dette er fra tidligere diskusjoner om 1 av de 2 artiklene:

Og

5 Likes

I pancreascancer kan kirurgi gjøres etter kjemoterapi, hvis tumoren blir down-staged av cellegiften. Det er sannsynlig at det samme vil forekomme for enkelte av gallegangskreftpasientene som behandles med PCI+GEM.

Leverens hilusområde inneholder gallegangen, leverarterien, levervenen og portavenen. Alle disse strukturer har veldig nære kontakt og forløper nesten parallelt. Når den hilære gallegangskreften vokser er det ikke sjeldent at man ser involvering av disse nærliggende kar.

Under er en oversiktlig paint-skisse av tumorinvolveringen:


Det er ikke så sjeldent at det nettopp er ‘‘encasement’’ og ‘‘abutment’’ av karene i leverhilus som gjør pasientene inoperable. Forsøk på operasjon blir nytteløst da risikoen for karskade blir for stor og sjansen for fri reseksjonsrand så liten.

Man kan tenke seg at PCI+GEM kan skrumpe svulsten i sådan grad at kirurgi i området blir mulig, hvis tumoren trekker seg tilbake fra karstrukturene.

56 Likes

Men dette er vel antagelig ikke en mulighet som kommer på bordet å utrede innenfor rammene av Release?

4 Likes

Nei men legene kommer automatisk til å agere på denne måten når/hvis behandlingen godkjennes, etter min bedømning.

26 Likes

Ja jeg kan ikke forstå noe annet jeg heller. :slight_smile:

3 Likes

Når de i utgangspunktet er inoperable så skyldes nok det at kreften har spredt seg til strukturer som er utilgjengelig for kniven, og da også for lyskilden.
Da må man eventuelt satse på den abscopale effekt, men slår den til er vel operasjon unødvendig…

3 Likes

The patients must be fit for resection. They should not have metastatic disease nor bilateral or contralateral involvement of the portal vein, hepatic artery, or secondary biliary radicals. In some instances, however, minimal bilateral portal vein involvement can be cleared with resection if far enough away from the umbilical fissure. Additionally, there should be a sufficient future liver remnant with at least 30% of the liver volume of relatively normal non-atrophied parenchyma that has good vascular inflow, outflow, and biliary drainage.

PCI behandling skulle kunne påvirke visse av disse faktorer og gjøre operasjon med fri reseksjonsrand plausibelt, for eksempel ved å frilegge en av portagrenene.

39 Likes

Hoppas inte e-mannen missar på guidningen angående sitt referat från veckans möte med Per. Skulle komma i helgen :joy::clock130:

Ser fram emot det :pray:

7 Likes

Svært sjelden vil jeg tro, men Alphabet er på kanskje på vei i den retningen. De eier Calico, et biotekselskap som forsker på å bremse aldring samt sykdommer relatert til høy alder. Leveringsteknologi er sikkert like aktuelt der.

1 Like

Det er imminent :wink:

2 Likes

Det kommer nok i kveld eller i god tid før børsåpning. For optimal effekt. Han er dyktig. Forrige kursbonanza solgte han seg ut eller kraftig ned mener jeg å huske. Hvor lenge blir han sittende denne gangen? Eller har han sett pciblyset og blir sittende stille lenge?

Jeg ser også frem til det innlegget med spenning.

1 Like

Hukommelse er tydeligvis ikke din sterke side. Du insinuerer både her og i chatten at jeg har uredelige hensikter med mine skriverier, kan du utdype og dokumentere dine påstander?

11 Likes

Når kursen gikk fra 5 til 50 solgte du aksjer i den perioden? Mulig jeg husker feil og da beklager jeg selvfølgelig